3702
Sök

ang: flera slutsteg och fläktstyrning på remote

33 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
Hola!

Hur kopplar ni som har flera slutsteg remoten? Förgrenar bakom HU? Låter den vandra från steg till steg?

Är det hållbart att koppla remoten till 3slutsteg, 1st kondensator samt relä för fläktstyrning genom att eller kan man belasta den och "bränna" den?

Som ni förstår slutar min elkunskap vid +/-.

16 197 Inlägg
7 november 2008
ja skulle rekomendera MAX 2 steg på en remote. men koppla remoten via relät å se styr du allt via de istället..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Bärs!
3 456 Inlägg
7 november 2008
evilaudio skrev:
ja skulle rekomendera MAX 2 steg på en remote. men koppla remoten via relät å se styr du allt via de istället..

Garaget.org peakade 2008.

33 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:

+12 direkt från batteri och sedan styra ett relä med remoten?

16 197 Inlägg
7 november 2008
jepp.. en remot e ju inget annat en just remote/styrström.. den kan ju typ max ge 1amp om du har tur..

så om du styr av/påslag på relät me remoten från stereon så kan du ju sen belasta relät me en massa istället..

33 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
jepp.. en remot e ju inget annat en just remote/styrström.. den kan ju typ max ge 1amp om du har tur..

så om du styr av/påslag på relät me remoten från stereon så kan du ju sen belasta relät me en massa istället..

Och det finns ingen risk att strömmen blir för "stark" för mina steg om jag kopplar direkt från batteri via relä?

16 197 Inlägg
7 november 2008
d1ce skrev:
evilaudio skrev:

Och det finns ingen risk att strömmen blir för "stark" för mina steg om jag kopplar direkt från batteri via relä?

för stark??   ja kopplar så i nästan alla bilar ja bygger för att just slippa belasta remoten på stereon.

du har ju lika mycke spänning från remoten som via relät.. de enda som skiljer e att du kan belasta relät MYCKE mer.. (typ me 30 amp om du har ett relä som klarar de)

33 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
d1ce skrev:
evilaudio skrev:

för stark??   ja kopplar så i nästan alla bilar ja bygger för att just slippa belasta remoten på stereon.

du har ju lika mycke spänning från remoten som via relät.. de enda som skiljer e att du kan belasta relät MYCKE mer.. (typ me 30 amp om du har ett relä som klarar de)

Så ett sånt här relä och saken är biff?

"Enkelrelä slutande. 30 A. (Audi, Fiat, Renault, Saab, VW m.fl.) "

http://www.biltema.se/Archive/Product_images/42/Large/42-301_l.jpg

Tack för hjälpen!

16 197 Inlägg
7 november 2008
d1ce skrev:
evilaudio skrev:
d1ce skrev:

Så ett sånt här relä och saken är biff?

"Enkelrelä slutande. 30 A. (Audi, Fiat, Renault, Saab, VW m.fl.) "

http://www.biltema.se/Archive/Product_i … -301_l.jpg

Tack för hjälpen!

jepp de stämmer bra de.

VW Ägare
1 011 Inlägg
7 november 2008
Bara att använda ett vanligt extraljusrelä.

Henrik Eberlund

33 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
Nu är det då dags att skämma ut sig.

Har försökt koppla in relät och styra det med baklyset. Relät klickar men inte fan startar steget.

Relät är något vanligt simpelt från okq8 och kopplat enligt:

"Stift 30: till kontinuerlig plus, tex huvudplusingången på steget.
Stift 85: till kaross eller stegets minusingång.
Stift 86: till remotekabeln från stereon.
Stift 87: till stegets remoteingång och de andra sakerna som ska drivas."

Var börjar jag felsökningen?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
12 december 2008
testar om relät verkligen funkar, testa med en lampa och se så det funkar eller testa ett annat relä.

kolla ojordkabeln har ordentlig kontakt på de sakerna du ska styra. testa i fall de sakerna är hela.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Sök