Kul! Det låter låvande, min rycker också vid gaspådrag men det är lite till och från med de. Jag inbilar mig att den blivit mycket bättre efter att ha haft i STP Injectioncleaner i alla fall.
Vist det kan var turbon men du bör även mäta vevhustrycket så det inte är övertryck där för då trycker den ofta ut olja genom turbon så det ryker. Prova att ta av olje locket när du står på tomgång o kolla om det rycker upp där nästan så det blåser lite.
Vist det kan var turbon men du bör även mäta vevhustrycket så det inte är övertryck där för då trycker den ofta ut olja genom turbon så det ryker. Prova att ta av olje locket när du står på tomgång o kolla om det rycker upp där nästan så det blåser lite.
mvh ralle
eller så låter man oljelocket sitta på och lyfter på oljestickan istället, lättare att se om de ryker från den, ryker de där har du för högt vevhus tryck
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Sry lånar tråden lite... gjorde detta på min bil en b230 FT och såg att det rök ur oljestickan... som någon skrev att det är för högt vevhustryck då stämmer detta fint.. till problemet vad är det som förosakar för högt vevhustryck ??
Jag tror ju då han menar att den hackar när han gasar på, inte ryker:P
Wikke - Du kan testa o byta stift,rotor och fördelar lock på den. Har du dåliga tänddelar så slocknar gnistan på tändstiftet när laddtrycket kommer, och då kan den hacka.
Shallie - Det brukar vara kolvringarna som är dåliga, då läcker det förbi kompression ner i tråget.
På femmorn är det vanligt att vevhusfellan sätter igen sig med tiden om man slarvat lite med sevicarna och inte bytt olja. Vevhusfellan sitter under insuget så är lite tråkig o byta för man måste ta bort insuget.