2992
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

340 Inlägg
10 augusti 2011
Turbo_Erik skrev:
newBadboy skrev:
Jag tycker alla som ligger runt 25-30k eller mer och gnäller kan ta sig i R#&ven!!!

Jag är elektroingenjör o jobbat ca 4,5 år. Tjänar 28 innan o får ut ca 19,5 efter skatt i grundlön. Hur kul tror ni det känns.

Min fru är civil ingenjör o jobbat ca 4 år med. Hon tjänar typ 26,5 före skatt.

Antingen ljuger en stor del av er eller så är jag ordentligt påsatt bakifrån. Tror tyvärr det sistnämnda.

Nu vet inte jag riktigt vad för slags elektriker du är.
Men mina el-jobbarkompisar ligger några kronor under mig i timmen..

Nu vet jag att elektriker brukar ha månadslön, och jag som snickare hat timlön, så man får räkna om lite..

Men runt 32-35.000 har dom ungefär.

Jag är ju som sagt inte riktigt elektriker utan jag har läst på högskola och jobbar i ett labb med elektronikutveckling. Så då känns det ju som sagt inte helkul att höra att en elektriker tjänar minst lika och troligtvis mer än mig. Med bara gymnasie kompetens.

Fisketokig
2 997 Inlägg
10 augusti 2011
newBadboy skrev:
Turbo_Erik skrev:
newBadboy skrev:
Jag tycker alla som ligger runt 25-30k eller mer och gnäller kan ta sig i R#&ven!!!

Jag är elektroingenjör o jobbat ca 4,5 år. Tjänar 28 innan o får ut ca 19,5 efter skatt i grundlön. Hur kul tror ni det känns.

Antingen ljuger en stor del av er eller så är jag ordentligt påsatt bakifrån. Tror tyvärr det sistnämnda.

Nu vet inte jag riktigt vad för slags elektriker du är.
Men mina el-jobbarkompisar ligger några kronor under mig i timmen..

Nu vet jag att elektriker brukar ha månadslön, och jag som snickare hat timlön, så man får räkna om lite..

Men runt 32-35.000 har dom ungefär.

Jag är ju som sagt inte riktigt elektriker utan jag har läst på högskola och jobbar i ett labb med elektronikutveckling. Så då känns det ju som sagt inte helkul att höra att en elektriker tjänar minst lika och troligtvis mer än mig. Med bara gymnasie kompetens.

Sällan det är rättvist med utbildning:lön. Min sambo är inne på sista året och har totalt pluggat i nästan 6 år efter gymnasiet. Hon kommer troligen tjäna lika eller något mindre än mig. Jag hoppade av efter ett år på gymnasiet.

Nu har hon haft tur och kunnat undvika studielån helt medan många i samma sits har 300-500 tusen i csn-skuld.

Då står jag hellre som en 25-åring som har fast jobb + 7-8 års arbetserfarenhet inom några branscher samt att jag kunnat levt gott och kan vara i princip helt skuldfri på hus/båtar/hojar/fyrhjuling mm idag.
Än att komma ut som 25-årig nyskolad elev utan jobb/erfarenhet och skulder på en halv miljon samt börja söka sig efter bättre boende, bil mm.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

S-klass =)
295 Inlägg
10 augusti 2011
MB350se skrev:
Glömde säga.. 140kr timmen.. plus diverse tillägg.. Årets minst betalda jobb, å har haft många möjligheter till andra bättre betalda ställen senaste tiden, Men jag värdesätter Arbetskollegor, Arbetet i sig, hur chefen å företaget är sig.. och hur jag trivs ruggit högt.. De e så mycke mer värt än bara timlönen/månadslönen..

Edit: och hur man jobbar.. Jobbar 7dagar, ledig 7 dagar.. och möjlighet till övertid på ledigveckorna smile

De blir en månadslön på cirkus 23500kr före skatt. utan diverse tillägg..
Jobbar som svetsare/montör... Efter schemat jag har jobbar jag 7dagar, 12timmars dagar..
Sen är jag ledig 7dagar..
Sen händer det att man får ut oftast mycke mer pga, Traktamenet.. OB. och massor med timmar övertid..
Ibland händer det att man jobbar hela ledigveckan extra oxå..
Dom 3 senaste månaderna har jag inte fått ut mindre än 35k i handen. Men då har jag jobbat betydligt fler timmar än 160timmar i månaden.. och även jobbat åt ett annat företag då jag haft ledigvecka..

S-klass =)
295 Inlägg
10 augusti 2011
MB350se skrev:
MB350se skrev:
Glömde säga.. 140kr timmen.. plus diverse tillägg.. Årets minst betalda jobb, å har haft många möjligheter till andra bättre betalda ställen senaste tiden, Men jag värdesätter Arbetskollegor, Arbetet i sig, hur chefen å företaget är sig.. och hur jag trivs ruggit högt.. De e så mycke mer värt än bara timlönen/månadslönen..

Edit: och hur man jobbar.. Jobbar 7dagar, ledig 7 dagar.. och möjlighet till övertid på ledigveckorna smile

De blir en månadslön på cirkus 23500kr före skatt. utan diverse tillägg..
Jobbar som svetsare/montör... Efter schemat jag har jobbar jag 7dagar, 12timmars dagar..
Sen är jag ledig 7dagar..
Sen händer det att man får ut oftast mycke mer pga, Traktamenet.. OB. och massor med timmar övertid..
Ibland händer det att man jobbar hela ledigveckan extra oxå..
Dom 3 senaste månaderna har jag inte fått ut mindre än 35k i handen. Men då har jag jobbat betydligt fler timmar än 160timmar i månaden.. och även jobbat åt ett annat företag då jag haft ledigvecka..

Edit: Kan ju tilläga att jag inte har någon utbildning.. eller gått gymnasium klart..
Eller har gått en svetsutbildning förra året.. Men ingenting jag lärde mig där har jag haft nytta av ännu iaf.. =/

Yrkeschaufför
165 Inlägg
10 augusti 2011
Marticus skrev:
näe det är lugnt. Antog att du jobbade arslet av dig för att tjäna så mkt. däremot är jag lite intresserad av ren nyfikenhet vad för slags tillägg du får?

sen att du måste pirra ut sakerna är ju tragiskt.... finns inte sånna...... vafan heter dem... "pumpa i handtaget så lyfter 2 gafflar lodrät upp hela varupallen"-mojäng?

Tilläggen som finns är just det jag skrev, lågbil, kort lyft, innerstadstilläg (några kronor per stopp pga det är jobbigare att köra i stan), milersättning, sen eftersom det är accord får man mer betalt för varje stopp om man behöver pirra, vilket man behöver på typ 90% av alla ställen i stan (svårt att köra med eltruck upp och ner för trappor etc wink ).

Meldem
917 Inlägg
11 augusti 2011
danne9108 skrev:
Marticus skrev:
näe det är lugnt. Antog att du jobbade arslet av dig för att tjäna så mkt. däremot är jag lite intresserad av ren nyfikenhet vad för slags tillägg du får?

sen att du måste pirra ut sakerna är ju tragiskt.... finns inte sånna...... vafan heter dem... "pumpa i handtaget så lyfter 2 gafflar lodrät upp hela varupallen"-mojäng?

Tilläggen som finns är just det jag skrev, lågbil, kort lyft, innerstadstilläg (några kronor per stopp pga det är jobbigare att köra i stan), milersättning, sen eftersom det är accord får man mer betalt för varje stopp om man behöver pirra, vilket man behöver på typ 90% av alla ställen i stan (svårt att köra med eltruck upp och ner för trappor etc wink ).

ja jäklar du det verkar som att du hittat ett riktigt pangjobb, eller är det mer jobbigt än bra? och varför blir det så mycket mindre på vintern? :S

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

huh?
10 427 Inlägg
3 oktober 2011
steifan skrev:
steifan skrev:
steifan skrev:
Jobbar som operatör/motsvarande på en industrianläggning som pysslar med kallvalsat rostfritt stål.
C:a 20 000 i grundlön inledningsvis samt ett årsgenomsnitt på 6000kr/månad i skifttillägg (kontinuerligt
3-skift utan helguppehåll, "femskift"). Blir c:a 312 000 på ett år.

+1595 i månaden nu cool

+800 nu eller så ca 28 000:- i snitt (med tillägg) som stålknegare, med grundlön under medel för branschen.

-5000kr då jag bytt jobb till att vara drifttekniker (avloppsvattenrening) på ett kommunalägt bolag och fick
23 000 i ingångslön wink Skönt att jobba må-fre 7:00-15:40 utan att behöva pendla 10mil om dagen för att jobba skift cool
Senast redigerat av steifan (3 oktober 2011)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
3 oktober 2011
Helvete va vissa här drar in pengar! big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
4 oktober 2011
Jobb: Livsnjutare
Lön: de löser sej!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

809 Inlägg
4 oktober 2011
dirtmas skrev:
Jobb: Livsnjutare
Lön: de löser sej!

+1 roll

Baron
184 Inlägg
4 oktober 2011
newBadboy skrev:

men lol

vad är "ingenjör" för jobb?

vad kräver det för nåtT`? låter som ett fjant jobb som man har för att det skall låta fin på fester "Du, jag jobbar som...."  tongue tongue tongue

min polare har ingen utbildning, jobbar på lager, har 30000 i månaden
jag har 3 års utbildning plus vidar utbildning i ett annat yrke, ,jobbade 5 år och kom upp till 15000 i månaden....slutade

jobbar nu på ett jobb som inte kräver utbildning och har 26000 i månaden

utbildning är ett skämt i sverige

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
4 oktober 2011
Nick666 skrev:
newBadboy skrev:

men lol

vad kräver det för nåtT`? låter som ett fjant jobb som man har för att det skall låta fin på fester "Du, jag jobbar som...."  tongue tongue tongue

jag har 3 års utbildning plus vidar utbildning i ett annat yrke, ,jobbade 5 år och kom upp till 15000 i månaden....slutade

fränt att höra, har ingen utbildning heller. Först tänkte jag "fucked for life" men nu tvärtom! big_smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Baron
184 Inlägg
4 oktober 2011
kolla in lager, på lite större ställen, findus, ica etc..
villig att jobba shift så rullar pengarna in smile

388 Inlägg
4 oktober 2011
Arbetslös, ca 130kr om dagen i aktivitetsstöd. hmm

Måste jag säga att jag hellre skulle ha ett jobb? roll
Senast redigerat av JsoooN (4 oktober 2011)

Skrap
2 098 Inlägg
4 oktober 2011
Jag går i skolan, får underhåll av farsan, ligger lite över 1000:- och jag får också studiebidrag 1050. Så runt 2200:- i månaden. Har också sommarjobb, då får jag runt 22 000:- och höstlov's jobb, ungefär 6000:-.

Jag klarar mig rätt så bra ändå.
Senast redigerat av JofooN (18 oktober 2011)

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

2 014 Inlägg
4 oktober 2011
Pluggar till logistiker för tillfället, så intäkterna består huvudsakligen av ganska precis 10 880 kr / månad från CSN, varav en ganska stor del - ungefär två tredjedelar - är studielån. Hade ju helst skippat studielånet, men med villa och familj är det inte vidare lätt.

Har även ett extrajobb som transportsamordnare på ett lokalt företag, men då det bara blir arbete vid behov så varierar arbetstiden mellan noll och som max hittills 48 timmar per månad. Lönen där är dock hyfsad i alla fall, har cirkus 155 kr / tim brutto inklusive semestertillägg.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

41 Inlägg
4 oktober 2011
Nick666 skrev:
newBadboy skrev:

men lol

som ingenjör tjänar man inget i sverige,
går data ingenjör här i australien, känner folk som slutar denna semester som går ingenjör.
en kille har ett årligt lön på 790k när han slutar universitetet.
vissa andra som slutar denna semester har 500-600k årlig lön efter universitetet.

188 Inlägg
4 oktober 2011
Säljare , 45 - 50 tusen i månaden (ibland 60 beorende om jag får in stor kunder) , duktig, det är ett hårt jobb, psykiskt, jobbat med det sen jag var 16 år
Senast redigerat av Rapide (4 oktober 2011)

74 Inlägg
4 oktober 2011
Går i skolan, så 1050 i månaden. Men klarar mig bra ändå smile

75 Inlägg
4 oktober 2011
Kör lastbil nattetid 4 dar i veckan 12 timmars pass brukar få 25-28 på kontot beroende på hur många dagar det är i månaden

Sök