2818
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

345 Inlägg
4 oktober 2011
Rapide skrev:
Säljare , 45 - 50 tusen i månaden (ibland 60 beorende om jag får in stor kunder) , duktig, det är ett hårt jobb, psykiskt, jobbat med det sen jag var 16 år

Vad säljer du? Bilar? smile
Senast redigerat av Tynnerstroem (4 oktober 2011)

2 014 Inlägg
4 oktober 2011
Håll er till ämnet.

Lite OfT raderat.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

188 Inlägg
5 oktober 2011
Tynnerstroem skrev:
Rapide skrev:
Säljare , 45 - 50 tusen i månaden (ibland 60 beorende om jag får in stor kunder) , duktig, det är ett hårt jobb, psykiskt, jobbat med det sen jag var 16 år

Vad säljer du? Bilar? smile

Nej återförsäljare telecom.
Senast redigerat av Rapide (5 oktober 2011)

551 Inlägg
5 oktober 2011
Nick666 skrev:
newBadboy skrev:
Jag tycker alla som ligger runt 25-30k eller mer och gnäller kan ta sig i R#&ven!!!

Jag är elektroingenjör o jobbat ca 4,5 år. Tjänar 28 innan o får ut ca 19,5 efter skatt i grundlön. Hur kul tror ni det känns.

Min fru är civil ingenjör o jobbat ca 4 år med. Hon tjänar typ 26,5 före skatt.

Antingen ljuger en stor del av er eller så är jag ordentligt påsatt bakifrån. Tror tyvärr det sistnämnda.

men lol

vad är "ingenjör" för jobb?

vad kräver det för nåtT`? låter som ett fjant jobb som man har för att det skall låta fin på fester "Du, jag jobbar som...."  tongue tongue tongue

min polare har ingen utbildning, jobbar på lager, har 30000 i månaden
jag har 3 års utbildning plus vidar utbildning i ett annat yrke, ,jobbade 5 år och kom upp till 15000 i månaden....slutade

jobbar nu på ett jobb som inte kräver utbildning och har 26000 i månaden

utbildning är ett skämt i sverige

ingenjör är ett ganska kvalificerat yrke med väldigt hård utbildning. för övrigt så brukar ingångslönen vara runt 25k för att stiga över 45k vid 45års ålder utan att vara chef. detta är medianen i hela sverige.

källa:http://www.saco.se/Ditt-yrkedin-utbildn … lingenjor/

låter det som att du utbildade dig till dagisfröken en gång i tiden.

OT: Jag tjänar inget för närvarande men utbiladar mig till systemutvecklare.

Haters gonna hate.

68 Inlägg
7 oktober 2011
1050 kr/mån, Utbildar mig till bilplåtslagare 2:a året i Borås.

Ej bortskämd så får ingenting av mina föräldrar.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 oktober 2011
newBadboy skrev:
Jag tycker alla som ligger runt 25-30k eller mer och gnäller kan ta sig i R#&ven!!!

Jag är elektroingenjör o jobbat ca 4,5 år. Tjänar 28 innan o får ut ca 19,5 efter skatt i grundlön. Hur kul tror ni det känns.

Min fru är civil ingenjör o jobbat ca 4 år med. Hon tjänar typ 26,5 före skatt.

Antingen ljuger en stor del av er eller så är jag ordentligt påsatt bakifrån. Tror tyvärr det sistnämnda.

Du kan lugnt ta bort ca 25% från alla siffor för alla lägger på moms på sina löner roll

Eller så vågar ingen skriva sitt snitt, jag kan ligga från 14k efter skatt eller 45k efter skatt allt beror ju på om jag jobbar 25timmar eller 100timmar i veckan.

Så när du läser att elektriker,snickare whatever tjänar 30k+ så innefattar det även en hel del övertid,traktamenten etc och som elektroingenjör förstår jag att du inte tjänar jättebra men du ska inte vara avundsjuk på hantverkare som plockar mera då dom ofta sliter mycket mycket mera och betalar med en trasig kropp..

Norrlänning
1 453 Inlägg
18 oktober 2011
Har precis fått nytt jobb så jag uppdaterar lite här.

Har precis fått jobb som Bilförsäljare och ska sälja nya KIA och begagnat.

Grundlön på ca 10.000 i månaden och resten provision, säljer jag för vad som är budgeterat så skulle jag ha ca 28 - 32 i månaden + Tjänstebil.

Helt ok med tanke på att jag är 22 år, och enbart har gymnasieutbildning. Men framförallt så är det ett extremt roligt jobb smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

345 Inlägg
18 oktober 2011
Ellertz skrev:

Grundlön på ca 10.000 i månaden och resten provision, säljer jag för vad som är budgeterat så skulle jag ha ca 28 - 32 i månaden + Tjänstebil.

Helt ok med tanke på att jag är 22 år, och enbart har gymnasieutbildning. Men framförallt så är det ett extremt roligt jobb smile

Right on brother! Har KIA-säljare i huset, jävlar vad dom säljer bilar.

Utbildar mig till säljare själv, dock på fordonsprogrammet (Hur det nu gick till lol ), och visst är det ett riktigt kul yrke! Good luck with the sales man. smile

3 182 Inlägg
18 oktober 2011
ventmontör i stockholm 22tusen innan skatt. världens sämsta jobb men det ger mat på bordet.

Baron
184 Inlägg
18 oktober 2011
Ellertz skrev:

KIA ? köper folk HUND ÄTARE bilar ?

åfan, sett en del i stan med trodde det mest var luffare som försökte resa sig ur skiten och tvingades köra den värsta...

synd du inte säljer ferrari eller liknande, provisionen där skulle nog vara roligare tongue

1 944 Inlägg
18 oktober 2011
JapMax skrev:
b0nd3n skrev:
Laddare/"sprängare" Gruvarbetare

har ut ca 30.000kr efter skatteavdrag.

Har du 30k på banken varje månad och kör en gammal Saab 900?

Vad betyder "30.000kr efter skatteavdrag", att halva din lön utgörs av OB, risktillägg och trak?

Jag har mellan 17 och 50k ut i handen varje månad beroende på hur mycket övertid jag jobbar .....

haha, jopp, ligger runt 30 o har en gammal saab wink spenderar pengar på annat men sparar även till en bil jag länge drömt om.

har en månadslön på 22.004kr Brutto, sen tillkommer en hel hög med tillägg, tex "KUJ/Kiruna Under Jord" - 2.500kr Netto + ett traktamente som oxå skjutsar på rejält på lönespecen.

så så ligger de till, och jag gnäller inte på lönen som många andra här gör när dem ligger runt 30k, har tidigare levt på bidrag = (8.000kr) i månaden, så jag är grymt nöjd !

Mvh
Ante

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Norrlänning
1 453 Inlägg
19 oktober 2011
Nick666 skrev:
Ellertz skrev:

KIA ? köper folk HUND ÄTARE bilar ?

åfan, sett en del i stan med trodde det mest var luffare som försökte resa sig ur skiten och tvingades köra den värsta...

synd du inte säljer ferrari eller liknande, provisionen där skulle nog vara roligare tongue

Hund ätare bilar? bara så du vet är KIA Sveriges snabbast växande märke på marknaden, säljer man Ferrari säljer man 2 bilar i månaden på sommaren, säljer man ett större märke säljer man 15-20 bil i månaden. Blir bra med provision då också smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

bappelsin
390 Inlägg
19 oktober 2011
Slutmontör/Provare/Kvalitet kontroll av produkter på El-Björn i Anderstorp.
Tjänar mellan 17-19k efter skatt beroende på övertid, reklamationer m.m.. men dock blir det snart löneökning tongue

"OBS" Är utbildad elektriker, bredbandstekniker och fibertekniker..
Så man jobbar ju inte direkt med vad man är utbildad till..

1 414 Inlägg
19 oktober 2011
Pilot, flyger charter plan, kortaste arbetsdagen är 10 timmar, längsta ca 14... Flyger 3-4 flighter i veckan.

Tjänar ca 80'000:- före skatt och ca 45'000:- efter... lite över en mille i studielån!

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

1 863 Inlägg
19 oktober 2011
Founder skrev:
Pilot, flyger charter plan, kortaste arbetsdagen är 10 timmar, längsta ca 14... Flyger 3-4 flighter i veckan.

Tjänar ca 80'000:- före skatt och ca 45'000:- efter... lite över en mille i studielån!

Fasiken, det var inte en dålig lön. Men lånet är man ju inte avis på direkt.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

huh?
10 427 Inlägg
19 oktober 2011
Founder skrev:

Bidrar med "lite" skattepengar då wink Sjukt!

1 414 Inlägg
19 oktober 2011
666_Beast skrev:
Founder skrev:

Fasiken, det var inte en dålig lön. Men lånet är man ju inte avis på direkt.

Segt som fan att betala bort, o jäkligt segt med att ge bort hälften av pengarna man tjänar varje månad i skatt sad

- www.bmwb.se

1 414 Inlägg
19 oktober 2011
steifan skrev:
Founder skrev:

Blev sjuk i veckan, när jag gick till allmän vården så sa dom till mig att dricka vatten o gå hem, när jag gick till privat läkare, de gjorde massor med tester och sa dom att det var relativt allvarligt och att obehandlat så kan rösten påverkas permanent så de skrev ut starka läkemedel med morfin i och sa till mig sjukskriva mig minst 1-2 veckor...

Dom skattepengarna gick ju inte mig till nytta i alla fall...

- www.bmwb.se

huh?
10 427 Inlägg
19 oktober 2011
Founder skrev:
steifan skrev:
Founder skrev:

Blev sjuk i veckan, när jag gick till allmän vården så sa dom till mig att dricka vatten o gå hem, när jag gick till privat läkare, de gjorde massor med tester och sa dom att det var relativt allvarligt och att obehandlat så kan rösten påverkas permanent så de skrev ut starka läkemedel med morfin i och sa till mig sjukskriva mig minst 1-2 veckor...

Dom skattepengarna gick ju inte mig till nytta i alla fall...

Tragiskt! neutral

**

Detta kan ju vara intressant i tråden:

http://www.skatteverket.se/svarpavanlig … 00166.html

För 2011:

Inkomst över ~32 000kr/månad dvs 383 000kr/år får man betala 20% extra skatt för (statlig inkomstskatt).
Inkomst över ~45 000kr/månad dvs 548 300kr/år får man betala totalt 25% extra skatt för (statlig inkomstskatt + värnskatt).

409 Inlägg
19 oktober 2011
jobbar som demontör av elektronik på dagarna får ut 14800kr efter skatt i månaden.

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

Sök