Projekt info: Fick efter febrilt sökande tag på en Mazda Rx-3 Coupé -73. "Bilen" Var i mycket dåligt skick och motor saknades. Planerna är att bygga ett drifting bygge, framvagn/bakvagn kommer bytas ut. Bladfjädringen kommer bytas ut till till coilovers så tex fjäderbenstornen måste byggas om både fram och bak. Framvagn/bakvagn är ej bestämt än men det kommer bli en stel bakaxel med Aussie Locker. Motorn är kom för ett tag sedan från Canada. Det blev En 13B-turbo från Rx-7 Fc S5 1989-1992. 200hk amerika modell.. Den ska trimmas så mycket det går utan att bilen blir svårkörd Men dit är det lååååångt kvar.. Projektet är seriöst och tänkt att ta flera år. Lägger ut bilder då och då under projektets gång.
Såhär såg den ut när jag fick hem den.
Bilen blev helt strippad och kom upp på snedden. Tektylmassan skrapades bort inför blästringen.
Då var den påväg på blästring då.
Under blästring.
Inte mycket till rostskydd
Senast redigerat av Carlsson_200sx (9 februari 2009)
detta ska följas, men 600 hk? ska du inte bara drifta med den? låter lite för mycket i mina öron för drifting. visst om du ska åka strippen då förstår jag men annars kommer den väl mest bli svårkörd sidleds...?
Kul att se att du gör det riktigt seriöst. Inte alla som orkar med det. Men ser du bara till att få bort all rost så ska du nog se att det blir riktigt roligt att fortsätta sen
Har fått hem en del godis, 55liters fuelcell, stålomspunna bränsleledningar, alla gummilister i hela bilen och ev skärmbräddare.. En massa annat som jag inte kommer på nu också.