4232
Sök

Nackdelar med rensat tak?

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
#1
Finns det några nackdelar med att ta ur all stoppning ur taket och riva tyget och allt så det blir plåtrent?


* Kan SBP ha några invändningar om det?
* Farsgubbe hade en åsikt om att jag inte skulle göra det för att om man startar bilen en vinterdag och det är frost och kallt på utsidan och kör bilen varm så skulle det droppa som regn i bilen ifrån taket. (Det borde det ju inte göra med tanke på att bilen värms upp lite i taget?)

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
17 november 2008
#2
Varför ska du riva ur innertaket?

Om det blir frost eller kondens inne i bilen så lär du ju får det i huvvet när det droppar ner.

677 Inlägg
17 november 2008
#3
Rspeter skrev:
Varför ska du riva ur innertaket?

Om det blir frost eller kondens inne i bilen så lär du ju får det i huvvet när det droppar ner.

Han kanske vill ha en mer race inspirerad inredning? eller lättning.
SPB hade inga invändingar på en polare när han gjorde. Men som Rspeter nämde blir du blött om skan

Blyfot
829 Inlägg
17 november 2008
#4
lär ju låta lite mer

"bara en mor kan älska en sån son"

273 Inlägg
17 november 2008
#5
och får jag fråga hur desperat du är ? att rensa innertaket ger ju knappast nån jättevikt...vadå race känsla ? vi har kvar originala innertaket i race camaron tongue måste ju va lite stil

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se

Meister
6 763 Inlägg
17 november 2008
#6
Du kommer att åka runt i en resonanslåda. Blir ungefär som att sitta i en trumma. Alltså inte så härligt. kondens kan du väll kanske få men om de blev så som berde ju innertaket bli blött och mögla så jag vet inte


342 Inlägg
17 november 2008
#7
jag har själv funderat på lättning av inredningen.. då i min s4.. men är det någonstans man tjänar många kilon är det golvmattan! inte taket......

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

huh?
10 427 Inlägg
18 november 2008
#8
Borde väl gå att spruta på nån ljuddämpande massa som inte väger så mycket. Eller nåt.


Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 november 2008
#9
Jag hoppas innerligt att du inte pratar om Audin! hmm

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
#10
te_wik skrev:
Jag hoppas innerligt att du inte pratar om Audin! hmm

Mvh Tommy

Jo jag pratar om audin. Men är det inte större vikt än 6-7kg i taket så skiter jag i det smile
Så var lugn.

Får se hur jag gör, nu har jag iaf lite info.

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 november 2008
#11
DanielFredriksson skrev:
te_wik skrev:
Jag hoppas innerligt att du inte pratar om Audin! hmm

Mvh Tommy

Jo jag pratar om audin. Men är det inte större vikt än 6-7kg i taket så skiter jag i det smile
Så var lugn.

Får se hur jag gör, nu har jag iaf lite info.

Okay, jag blir lite rädd faktiskt. Dessa bilar är denan idag rätt ovanliga och inte blir det vanligare för varje dag heller. Trist om det skulle bli ett "folkrace" objekt av denhär oxå.

Alldeles för många 200Tq`n har blivit förstörda redan på det sättet.

Vill du göra något mer drastiskt, skulle jag hellre se att du använder dig av en 100 Tq.

Men... That`s just me.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

3 120 Inlägg
18 november 2008
#12
Rensa innertaket gör några kilon.
Väldigt få som har stoppningen kvar i rena racebilar så vill du är det bara att plocka bort.

Självklart ökar ljudnivån ganska mycket i bilen.


Avstängd
962 Inlägg
18 november 2008
#13
fr3drik skrev:
jag har själv funderat på lättning av inredningen.. då i min s4.. men är det någonstans man tjänar många kilon är det golvmattan! inte taket......

Men man vill ha så låg tyngdpunkt som möjligt, därför är det ju smartare att börja lätta saker som sitter högt upp, och ofjädrad vikt... smile

Jag önskar att min bil inte hade taklucka, minst 20kg "onödig" vikt på taket, usch...
Senast redigerat av prodrive (18 november 2008)

KHRacing
18 november 2008
#14
AudiTQ-90 skrev:
och får jag fråga hur desperat du är ? att rensa innertaket ger ju knappast nån jättevikt...vadå race känsla ? vi har kvar originala innertaket i race camaron tongue måste ju va lite stil

PÅ min EVO så vägde takluckekasetten 32 kg,.....

En fantastisk vikt att få bort från de övre regionerna utav karossen

KHRacing
18 november 2008
#15
AudiTQ-90 skrev:
och får jag fråga hur desperat du är ? att rensa innertaket ger ju knappast nån jättevikt...vadå race känsla ? vi har kvar originala innertaket i race camaron tongue måste ju va lite stil

PÅ min EVO så vägde takluckekasetten 32 kg,.....

En fantastisk vikt att få bort från de övre regionerna utav karossen

342 Inlägg
18 november 2008
#16
prodrive skrev:
Men man vill ha så låg tyngdpunkt som möjligt, därför är det ju smartare att börja lätta saker som sitter högt upp, och ofjädrad vikt... smile

Jag tar ju hellre bort 70 kilo i golvet än 7 kilo i taket.. så märks det inte nån jättestor skillnad med eller utan golvmattan på sommaren ändå.. tackluckan vill jag ha kvar, det är ju enda komforten man har i värmen..

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
#17
Jag har ju dragit ut allt vad golvmatta heter ur min audi. Håller nu på att skrapa asfaltsmatta(jobbigt) men den väger stryk!

Har också taklucka som kanske ska ryka.
Måste man typa om för att ta bort taklucka? För det står ju i papprena till bilen?

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

Meister
6 763 Inlägg
18 november 2008
#18
steifan skrev:
Borde väl gå att spruta på nån ljuddämpande massa som inte väger så mycket. Eller nåt.

Biltemas body kan ju funka. Den har ju ljuddämpande funktion.


498 Inlägg
20 november 2008
#19
DanielFredriksson skrev:
Jag har ju dragit ut allt vad golvmatta heter ur min audi. Håller nu på att skrapa asfaltsmatta(jobbigt) men den väger stryk!

Har också taklucka som kanske ska ryka.
Måste man typa om för att ta bort taklucka? För det står ju i papprena till bilen?

Snälla du!


Sådana här bilar ska hållas i fint originalskick och vårdas därefter!!!
Ursäkta mig men nu måste jag nog gå ut och få lite frisk luft tror jag.
Senast redigerat av enpatte (20 november 2008)


AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
20 november 2008
Trådstartare
#20
enpatte skrev:
DanielFredriksson skrev:
Jag har ju dragit ut allt vad golvmatta heter ur min audi. Håller nu på att skrapa asfaltsmatta(jobbigt) men den väger stryk!

Har också taklucka som kanske ska ryka.
Måste man typa om för att ta bort taklucka? För det står ju i papprena till bilen?

Snälla du!


Sådana här bilar ska hållas i fint originalskick och vårdas därefter!!!
Ursäkta mig men nu måste jag nog gå ut och få lite frisk luft tror jag.

Bilen var INTE i orginalskick då tidigare ägare lekt hejhopp med en sax eller nått i elen.

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!


Sök