Finns det några nackdelar med att ta ur all stoppning ur taket och riva tyget och allt så det blir plåtrent?
* Kan SBP ha några invändningar om det? * Farsgubbe hade en åsikt om att jag inte skulle göra det för att om man startar bilen en vinterdag och det är frost och kallt på utsidan och kör bilen varm så skulle det droppa som regn i bilen ifrån taket. (Det borde det ju inte göra med tanke på att bilen värms upp lite i taget?)
Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!
Om det blir frost eller kondens inne i bilen så lär du ju får det i huvvet när det droppar ner.
Han kanske vill ha en mer race inspirerad inredning? eller lättning. SPB hade inga invändingar på en polare när han gjorde. Men som Rspeter nämde blir du blött om skan
och får jag fråga hur desperat du är ? att rensa innertaket ger ju knappast nån jättevikt...vadå race känsla ? vi har kvar originala innertaket i race camaron måste ju va lite stil
Du kommer att åka runt i en resonanslåda. Blir ungefär som att sitta i en trumma. Alltså inte så härligt. kondens kan du väll kanske få men om de blev så som berde ju innertaket bli blött och mögla så jag vet inte
Jo jag pratar om audin. Men är det inte större vikt än 6-7kg i taket så skiter jag i det Så var lugn.
Får se hur jag gör, nu har jag iaf lite info.
Okay, jag blir lite rädd faktiskt. Dessa bilar är denan idag rätt ovanliga och inte blir det vanligare för varje dag heller. Trist om det skulle bli ett "folkrace" objekt av denhär oxå.
Alldeles för många 200Tq`n har blivit förstörda redan på det sättet.
Vill du göra något mer drastiskt, skulle jag hellre se att du använder dig av en 100 Tq.
och får jag fråga hur desperat du är ? att rensa innertaket ger ju knappast nån jättevikt...vadå race känsla ? vi har kvar originala innertaket i race camaron måste ju va lite stil
PÅ min EVO så vägde takluckekasetten 32 kg,.....
En fantastisk vikt att få bort från de övre regionerna utav karossen
och får jag fråga hur desperat du är ? att rensa innertaket ger ju knappast nån jättevikt...vadå race känsla ? vi har kvar originala innertaket i race camaron måste ju va lite stil
PÅ min EVO så vägde takluckekasetten 32 kg,.....
En fantastisk vikt att få bort från de övre regionerna utav karossen
Men man vill ha så låg tyngdpunkt som möjligt, därför är det ju smartare att börja lätta saker som sitter högt upp, och ofjädrad vikt...
Jag tar ju hellre bort 70 kilo i golvet än 7 kilo i taket.. så märks det inte nån jättestor skillnad med eller utan golvmattan på sommaren ändå.. tackluckan vill jag ha kvar, det är ju enda komforten man har i värmen..
Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express