hade en s4 biturbo innan och kan säga man får valuta för pengarna. grym körglädje i 4-hjulsdriften. dock är dom väldigt dyra att både hålla,laga och serva.dom väger ju 2ton så 2000 i skatt bara.... turbona går lätt isönder på dom äldsta bi-turbona. om där redan sitter rs4 turbos på den innan du köper den så är det ett stort plus...... sedan så pallar inte original kopplingen med mer effekt än vad bilen är original. annars grym bil och hade jag varit dej hade jag köpt en s4.dock en av årsm -00 och uppåt.....
2000 i skatt räcker inte, det är vad jag betalar för min 855 på 1660kg.
En V70R 04 kostar närmare 3000kr i skatt, då den har en vikt på närmare 1,8-1,9 ton, så skatten blir ännu högre på en S4 då om den väger 2 ton.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
hade en s4 biturbo innan och kan säga man får valuta för pengarna. grym körglädje i 4-hjulsdriften. dock är dom väldigt dyra att både hålla,laga och serva.dom väger ju 2ton så 2000 i skatt bara.... turbona går lätt isönder på dom äldsta bi-turbona. om där redan sitter rs4 turbos på den innan du köper den så är det ett stort plus...... sedan så pallar inte original kopplingen med mer effekt än vad bilen är original. annars grym bil och hade jag varit dej hade jag köpt en s4.dock en av årsm -00 och uppåt.....
2000 i skatt räcker inte, det är vad jag betalar för min 855 på 1660kg.
En V70R 04 kostar närmare 3000kr i skatt, då den har en vikt på närmare 1,8-1,9 ton, så skatten blir ännu högre på en S4 då om den väger 2 ton.
skatt etc får vi leva med... Hade jag velat ha en bil som va billig att äga / serva / "köra" så hade jag inte frågat om dessa blodtörstiga bilar .
hade en s4 biturbo innan och kan säga man får valuta för pengarna. grym körglädje i 4-hjulsdriften. dock är dom väldigt dyra att både hålla,laga och serva.dom väger ju 2ton så 2000 i skatt bara.... turbona går lätt isönder på dom äldsta bi-turbona. om där redan sitter rs4 turbos på den innan du köper den så är det ett stort plus...... sedan så pallar inte original kopplingen med mer effekt än vad bilen är original. annars grym bil och hade jag varit dej hade jag köpt en s4.dock en av årsm -00 och uppåt.....
2000 i skatt räcker inte, det är vad jag betalar för min 855 på 1660kg.
En V70R 04 kostar närmare 3000kr i skatt, då den har en vikt på närmare 1,8-1,9 ton, så skatten blir ännu högre på en S4 då om den väger 2 ton.
Min Audi S4 Avant 2.7 BiTurbo Quattro Skattevikt, kg: 1760 Årsskatt: 2367 kr
Står mellan S4 Biturbo och BMW M3 3,2L ... Vet faktiskt inte vad jag skall välja.
Audin känns lite "mer bil för pengarna" medans m3an är lite sportigare och går bättre.. Den har dock inte speciellt stora möjligheter till bilstereo.. Vilket dilemma
Att provköra först må väl ändå vara det smartaste? Jag tror säkert att det finns M3or med bra ljud. Nu vet jag inte hur mycket pengar du tänker lägga ner på ett ljud-bygge, men att det skulle låta skit stämmer inte. Allt handlar om hur mycket pengar och tid man vill lägga ned på bygget. Provkör en massa olika bilar först innan du bestämmer dig! haha..
Står mellan S4 Biturbo och BMW M3 3,2L ... Vet faktiskt inte vad jag skall välja.
Audin känns lite "mer bil för pengarna" medans m3an är lite sportigare och går bättre.. Den har dock inte speciellt stora möjligheter till bilstereo.. Vilket dilemma
Att provköra först må väl ändå vara det smartaste? Jag tror säkert att det finns M3or med bra ljud. Nu vet jag inte hur mycket pengar du tänker lägga ner på ett ljud-bygge, men att det skulle låta skit stämmer inte. Allt handlar om hur mycket pengar och tid man vill lägga ned på bygget. Provkör en massa olika bilar först innan du bestämmer dig! haha..
ljudbyggets budget kommer väl hamna kring 50.000-60.000;-.
Skall provköra några bilar innan jag bestämmer mig, mycket riktigt!
För 50-60.000 får du riktigt fett ljud i en M3 kan jag säga!
Jag hade faktiskt valt M3:an, mest för att mitt förtroende för V.A.G inte är vad det har varit längre...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
För 50-60.000 får du riktigt fett ljud i en M3 kan jag säga!
Jag hade faktiskt valt M3:an, mest för att mitt förtroende för V.A.G inte är vad det har varit längre...
Ursäkta min okunskap men, V.A.G ?
Mjo visst man får ju bra ljud i alla bilar för den pengen, och en extremt skramlande bagagelucka i en sedan . Svårt att trycka in basen i cupén på en E36.
Skulle vara om man byggde en bra avstämd låda i bagaget, och öppnade upp hatthyllan med 2-3st 6" portar (bara portar, ej rören) eller om man drog 2-3 6" rör upp ifrån lådan genom hatthyllan.
men det är ju långt ifrån optimalt. Dessutom sitter det bara 5,25or nere vid fötterna på e36an + distant och något 2-3"? mellanregister i dörren.. långt ifrån optimalt.
För 50-60.000 får du riktigt fett ljud i en M3 kan jag säga!
Jag hade faktiskt valt M3:an, mest för att mitt förtroende för V.A.G inte är vad det har varit längre...
Ursäkta min okunskap men, V.A.G ?
Mjo visst man får ju bra ljud i alla bilar för den pengen, och en extremt skramlande bagagelucka i en sedan . Svårt att trycka in basen i cupén på en E36.
Skulle vara om man byggde en bra avstämd låda i bagaget, och öppnade upp hatthyllan med 2-3st 6" portar (bara portar, ej rören) eller om man drog 2-3 6" rör upp ifrån lådan genom hatthyllan.
men det är ju långt ifrån optimalt. Dessutom sitter det bara 5,25or nere vid fötterna på e36an + distant och något 2-3"? mellanregister i dörren.. långt ifrån optimalt.
Men dne budgeten så får du nog inga problem med att trycka in basen.. Räcker med en DLS 10" ur billigaste serien oh ett bra steg så får man in basen... de är 5000 kr...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
För 50-60.000 får du riktigt fett ljud i en M3 kan jag säga!
Jag hade faktiskt valt M3:an, mest för att mitt förtroende för V.A.G inte är vad det har varit längre...
Ursäkta min okunskap men, V.A.G ?
Mjo visst man får ju bra ljud i alla bilar för den pengen, och en extremt skramlande bagagelucka i en sedan . Svårt att trycka in basen i cupén på en E36.
Skulle vara om man byggde en bra avstämd låda i bagaget, och öppnade upp hatthyllan med 2-3st 6" portar (bara portar, ej rören) eller om man drog 2-3 6" rör upp ifrån lådan genom hatthyllan.
men det är ju långt ifrån optimalt. Dessutom sitter det bara 5,25or nere vid fötterna på e36an + distant och något 2-3"? mellanregister i dörren.. långt ifrån optimalt.
Men dne budgeten så får du nog inga problem med att trycka in basen.. Räcker med en DLS 10" ur billigaste serien oh ett bra steg så får man in basen... de är 5000 kr...
jo jo visst lite bas lär man ju kunna trycka in.. Men jag hade lite tävlande i tankarna.. Fälla baksätet och sådana "luffar" lösningar är ej att tänka på!
hade en s4 biturbo innan och kan säga man får valuta för pengarna. grym körglädje i 4-hjulsdriften. dock är dom väldigt dyra att både hålla,laga och serva.dom väger ju 2ton så 2000 i skatt bara.... turbona går lätt isönder på dom äldsta bi-turbona. om där redan sitter rs4 turbos på den innan du köper den så är det ett stort plus...... sedan så pallar inte original kopplingen med mer effekt än vad bilen är original. annars grym bil och hade jag varit dej hade jag köpt en s4.dock en av årsm -00 och uppåt.....
2000 i skatt räcker inte, det är vad jag betalar för min 855 på 1660kg.
En V70R 04 kostar närmare 3000kr i skatt, då den har en vikt på närmare 1,8-1,9 ton, så skatten blir ännu högre på en S4 då om den väger 2 ton.
Min Audi S4 Avant 2.7 BiTurbo Quattro Skattevikt, kg: 1760 Årsskatt: 2367 kr
jag betalade iaf runt 2000-2100kr på min s4.sen vet jag inte om skatten höjts sen dess. det var i april -08 jag skattaden min.
ljudbyggets budget kommer väl hamna kring 50.000-60.000;-.
Skall provköra några bilar innan jag bestämmer mig, mycket riktigt!
Jag tycker du ska kontakta "jonash" här på forumet. Vad jag vet tävlar han inom billjud, och verkar vara en duktig kille. Han har dessutom haft en E36 och byggt ljud i en sån... ett tips!
Casy - nu är det ju knappast så att en M3 är en FÖRDEL när det gäller att bygga billjud. Speciellt inte om man är sugen på lite tryck som David verkar vara. Då är ju en typ Golf, eller kombi det bästa alternativet då man får alla bastoner. Att bygga ljud i en M3 är svårt om man ska ha in gott tryck i coupen utan att skramla baklucka och bakskärmar.
Och ja, jag har nog skaplig koll vad jag snackar om när det gäller billjud. Har ju ändå tävlat i 6 år totalt i både finljud och dunka-dunka
ljudbyggets budget kommer väl hamna kring 50.000-60.000;-.
Skall provköra några bilar innan jag bestämmer mig, mycket riktigt!
Jag tycker du ska kontakta "jonash" här på forumet. Vad jag vet tävlar han inom billjud, och verkar vara en duktig kille. Han har dessutom haft en E36 och byggt ljud i en sån... ett tips!
hänger en del på lazzat så har "mina" bilstereo boys där, riktigt trevlig sida... Även jonas hänger där.
men men... får se hur det blir.. ringer på en Supra mkiv imorgon också , sen skall jag ta mig tid att kika på Nikemans audi s4 bitubo också. Känns som att man borde kika på några bilar innan man bestämmer sig!
Nej, jag vet mycket väl att det finns andra bilar att bygga bättre ljud i, tex Golf som du säger. Men sist jag kollade hade inte Golf 300hk? I orginalutförande då, om du hajar vad jag menar.