andreasevo7 skrev:
enlig svenk lag gäller väl garantin! om person 1 köper dämparna och säljer dom efter 2 månader till person 2! då kan person två kräva garanti på grejern om han har orginalkvittot kvar! ni har väl ett eller två års garanti på grejerna! hur lång tid har ni att få hem delar eller måste ni skicka iväg hela dämparen? tänkte bara på lilebrosans grejer!
nä mina dämpare kostar inte 7.495 för ett set! du får väl 3 set k-sport för var en dämpare fram kostar
Andreas....Du får jättegärna läsa igenom inläggen som tidigare är skrivna i tråden.
Så dina fjäderben kostar alltså ca 20-25.000kr / styck, de är då en helt ok jämförelse mot Ksports enklaste kit för 7.495kr för ett komplett kit?! Alla har inte den budget eller de krav/behov som den kund som betalar 50-100.000kr för ett stötdämparkit.
Jag kan sitta en hel dag och jämföra hur sjukt mycket grymmare min Ferrari är jämfört med din Evo, men är det en relevant jämförelse när min Ferrari kostar 3-4-5-6-7-8-9-10 gånger mer än din bil och dessutom inte samma typ utav bil?! Nu har jag ingen Ferrari, men du förstår förhoppningsvis poängen.
Gällande garantiärenden så lämnar vi garanti enligt gällande villkor på de produkter som vi sålt, helt enligt gällande lagstiftning. Ingen annan har påstått något annat.
Att skicka iväg ett helt fjäderben verkar ju väldigt onödigt när bara den del som skadats måste bytas, förstår inte riktigt din fråga. Vi brukar även vara frikostiga när det gäller goodwill, dvs ärenden som ligger utanför garantin (t.ex när folk har krockat och liknande), men givetvis beror sådant också mycket på kundens bemötande.
Dock finns det kit som är importerade från andra länder eller från andra Ksportåterförsäljare och då sköts garantiåtaganden där, dvs inga konstigheter.
Vi får leveranser varje vecka från Ksport så leveranstider är vanligtvis inget problem, ej heller någon som påstått något sådant.
Trådskaparen undrade vad som kunde vara fel på de begagnade fjäderben han köpt och jag hänvisade till Ksports FAQ (länk) samt bad honom kontakta mig för att ta reda på vad som orskat hans problem.