4383
Sök

740 automat slutar driva

257 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
#1
Tjena!
Håller på och hjälper brorsan med han 740 automat. det är en 88a med 230e motor och zf låda som började slira på växlarna tills lockupen hoppade i. då drev den som den skulle. sen bytte vi olja och den slutade nästan driva helt efter det så vi skaffade en till låda. dock så tänkte vi inte på att få momentomvandalren rätt när vi monterade den lådan så vi dödade pumpen i den lådan. nu tog vi pumpen från den gamla lådan och en ny turbin som vi köpte då vi misstänkte den också.
vi fyllde på med olja i turbinen innan vi monterade allt och sen så körde jag ut den i garaget. ungefär samtidigt som jag vred stannade och vred på ratten så hörde jag ett tjutande ljud som om det skulle vara luft i servon. sen slutade lådan driva.

vad kan det vara för fel och är det någon som vet hur man får isär själva pumpen på en sån här låda ifall det är den?

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 november 2008
#2
Beaverus skrev:
Tjena!
Håller på och hjälper brorsan med han 740 automat. det är en 88a med 230e motor och zf låda som började slira på växlarna tills lockupen hoppade i. då drev den som den skulle. sen bytte vi olja och den slutade nästan driva helt efter det så vi skaffade en till låda. dock så tänkte vi inte på att få momentomvandalren rätt när vi monterade den lådan så vi dödade pumpen i den lådan. nu tog vi pumpen från den gamla lådan och en ny turbin som vi köpte då vi misstänkte den också.
vi fyllde på med olja i turbinen innan vi monterade allt och sen så körde jag ut den i garaget. ungefär samtidigt som jag vred stannade och vred på ratten så hörde jag ett tjutande ljud som om det skulle vara luft i servon. sen slutade lådan driva.

vad kan det vara för fel och är det någon som vet hur man får isär själva pumpen på en sån här låda ifall det är den?

me tanke på hur montering av konvertern fungerade... finns ju folk som renoverar lådor.som kan de... MED GARANTI!
Senast redigerat av mrbuggy (29 november 2008)

257 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
#3
mrbuggy skrev:
Beaverus skrev:
Tjena!
Håller på och hjälper brorsan med han 740 automat. det är en 88a med 230e motor och zf låda som började slira på växlarna tills lockupen hoppade i. då drev den som den skulle. sen bytte vi olja och den slutade nästan driva helt efter det så vi skaffade en till låda. dock så tänkte vi inte på att få momentomvandalren rätt när vi monterade den lådan så vi dödade pumpen i den lådan. nu tog vi pumpen från den gamla lådan och en ny turbin som vi köpte då vi misstänkte den också.
vi fyllde på med olja i turbinen innan vi monterade allt och sen så körde jag ut den i garaget. ungefär samtidigt som jag vred stannade och vred på ratten så hörde jag ett tjutande ljud som om det skulle vara luft i servon. sen slutade lådan driva.

vad kan det vara för fel och är det någon som vet hur man får isär själva pumpen på en sån här låda ifall det är den?

me tanke på hur montering av konvertern fungerade... finns ju folk som renoverar lådor.som kan de... MED GARANTI!

Skulle då någon av dom som renoverar dessa lådor kunna komma med något vettigt att säga eller kommer det bara fortsätta bli såna kommentarer som man nyss fick.

vissa vill faktist meka själva och om man nu inte vet så ska det tydligen inte skada att fråga.

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 november 2008
#4
De bästa du kan göra är att skaffa en bok med sprängskisser i så ser du alla delar...Mitt tips..å va jävligt noga me att de e rent när du plockar ihop de igen...


Sök