3191
Sök

JEEP Grand Cherokee från USA, Navi ska inte fungera!?

39 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
Navigationen till min JEEP GRAND CHEROKEE SRT8 2007 är som jag förstått helt omöjlig att på något sätt koda om själv. Man måste byta ut hela enheten har både folk här i Sverige och USA sagt. Dock nu när jag haft bilen hemma ett tag har jag förstått att navigationen hittar 4 satelliter, och den verkar vilja fungera, bara det att den inte har rätta kartorna? Tittar man lite längre ner i mitten på hela stereon så finns det någon smal lucka där det står "Navigation Disc".

Varför kan det inte vara så enkelt att jag bara går in på JEEP och köper en europeisk skiva och sätter in i min bil, vips så funkar det.... Jag har inte testat, vet nån något om detta? Finns det någon där ute som sitter och håller på en JEEP europeisk skiva så kanske jag kan testa? Är det svår att få ut?

Alla svar välkomnas. MVH Simon:O

https://www1.garaget.org/gallery/archive/98407/512682_kpumo5.jpg
Senast redigerat av JeepSRT8 (1 december 2008)

1 727 Inlägg
1 december 2008
Folk, är det på kunniga firmor eller tror att?
Det är ju bra att den hittar satelliterna, för dom far ju omkring överallt, ibland funkar dom för bilar i staterna ibland här.
Kolla upp skivan vilket "system" den använder, samma kanske går att hitta med Europakartor typ.
Kanske till någon hjälp.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Teddan
2 495 Inlägg
1 december 2008
prova att "köpa" skivorna från ett billigt ställe tex piratviken eller något sådant.
slipper du köpa dyr skiva om det itne skulle funka.

jag är dock riktigt skeptisk till att det skulle funka, inte ens radion funkar som den skall i sverige.
varranan frekvens å sån skit som dom har hittat på.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Sök