3841
Sök

Tror ni bensinpriserna kommer hålla sig?

Det SKA gå!
434 Inlägg
13 december 2008
Bara o hoppas på de, eller att dom sjunker ännu mer ! smile

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.

831 Inlägg
5 januari 2009
Aa ner med skiten bara!

EDIT: Måste säga att man blir sugen på att förverkliga sin dröm med V8 eller V10-12 när det är så här lågt. Men det mest sannolika är att man blir väldigt ledsen i ögat senare. Jag tror att det blir chockhöjning på bensinen så småningom...
Senast redigerat av CrilleD (5 januari 2009)

219 Inlägg
5 januari 2009
Sorry,vår kära regering kommer att ändra på det,inget ska ju vara billigt för oss vanliga ska ni se.På med mer skatt,och dom la väll på 30 öre,om jag inte minns fel nu till årsskiftet

Kostar att ligga på topp

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 januari 2009
Man hoppas ju att dom håller sig nere. Dock tror jag inte på det. Inte för fem öre...
Så fort dollarn blir starkare igen så kommer bensinpriserna att stiga i skyn igen. Och
även om dollarn inte stiger så ser ego-staten Sverige en chans att tjäna cash. Så hur eller
hur så höjs nog priserna. Frågan är bara om det blir själva huvudpriset eller skatterna/momsen?
Priserna är ju trots allt inte så överdrivet höga om man enbart set på själva bensinpriset.
Det handlar ju om 5 - 6 kr eller där omkring. Resten är ju förstås skatter och moms. Det var ju
ännu värre i somras då skatter/moms låg på över 120% av det totala bensinpriset.

Jag tror att priserna höjs, med andra ord...

Avstängd
233 Inlägg
5 januari 2009
Skönt som fan nu när bensinen kostar under 10 kr litern, hoppas det håller sig så, men ifall det skulle gå upp mot 14 igen så lär det bli att ta av skyltarna varje gång man ska tanka hmm sad

Blå saab 9-3 turba

FreddeK
5 januari 2009
r-ted skrev:
expect1991 skrev:
marknadslagen no 1: Tillgång och efterfrågan--> finns mycket bensin i världen just nu och en allt mindre marknad för bensin så jag tror den håller sig här iallafall något år eller så hmm

du har så rätt, går gm i konkurs så kommer oljan gå ner ännu mer.
Ju sämre tider vi får , ju billigare blir bensinen.

Jag har hellre dyr bensin och bra tider än billig bensin och som läget är nu.
många här som tänker fruktansvärt kort och tycker att det är skitbra med lågt bensinpris.

visst du har rätt men som jag med fast anställning och månadslön så är ju detta super för min egen plånbok men för dig som driver firmor etc så är föruttsättningarna annorlunda.

1 210 Inlägg
5 januari 2009
vadå kostar under TIAN??? den ligger över igen.. senast priset idag 10.44  kommer öka mer... har ni ingen koll på debatten?
Vår käre regering vill att vi ska ställa av och åka kommunalt lr El-bil...

Oavsett om de är lågkonjuktur lr ej!
Senast redigerat av Ekis! (5 januari 2009)

3 354 Inlägg
5 januari 2009
vill de att jag ska åka kommunalt får de göra det billigare o bättre än att åka bil/mc

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Random Hero
4 047 Inlägg
5 januari 2009
9.69 på sti här i tibro me 10öre rabatt då smile

Dog food lid. Backwards

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
5 januari 2009
På de senaste tio dagarna har priset på olja stigit med 25 procent. På måndagen kostade Brentolja drygt 48 dollar per fat i London. Oron i Mellanöstern, där Iran uttalat tankar på en oljebojkott mot Israel, och bråket mellan Ryssland och Ukraina om gas är saker som tros ha varit delar i uppgången av priset, enligt Ekot.

så jag tror inte de kommer hålla sig, då de redan har börjat stiga här lite

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

313 Inlägg
5 januari 2009
Våran regering ville höja koldioxidskatten nu för bensinen var så "billig" för det var orättvist mot dom som köpt etanolbil för dom tankar hellre bensin.. ok jag förastår deras tanke. Men tror du/ni dom kommer sänka den skatten sen när bensinen går upp i pris till sommaren igen..?? SVAR: NEEEEJJJJJJ!!
Detta är ett perfekt tillfälle att få in lite extra cash utan att reta allt för många..!

Volvo850-92
1 680 Inlägg
5 januari 2009
Priserna kommer höjas när Barack Obama löser finanskrisen med ett "paket" som rullar igång USA. Då kommer bensinen och dieseln höjas. Men Svergia är så smart att dom skiter i Diesel och bensin och kör på BioDiesel och E85 smile Billig och bra. Det är dom framtida "Bensin och Diesel".

Finanskrisen kommer lösa sej i Februari har dom räknat ut.

1 210 Inlägg
5 januari 2009
Seth skrev:
vill de att jag ska åka kommunalt får de göra det billigare o bättre än att åka bil/mc

hehe ja de är ju upp till var och en var smärtgränsen ligger... men miljöpatiet vill ju ha en kostnad på 20- 25 kronor litern i framtiden och moderaterna var inte helt offside på de förslaget...

så välj själv. iframtiden kommer de vara status att köra egen bil till jobbet om dom får som dom vill... big_smile

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
5 januari 2009
Volvo740-88 skrev:
Priserna kommer höjas när Barack Obama löser finanskrisen med ett "paket" som rullar igång USA. Då kommer bensinen och dieseln höjas. Men Svergia är så smart att dom skiter i Diesel och bensin och kör på BioDiese och E85 smile Billig och bra. Det är dom framtida "Bensin och Diesel".

BioDieseln du pratar om är egentligen vanlig fossilt bränsle med en tillsats av rapsolja ca 5 - 15% smile för sverige har inget raffinderi (stavning?) där dom tar fram riktig bio dieseln ur gammla däck t.ex osv.. vad jag vet iaf..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

3 354 Inlägg
5 januari 2009
Ekis! skrev:
Seth skrev:

hehe ja de är ju upp till var och en var smärtgränsen ligger... men miljöpatiet vill ju ha en kostnad på 20- 25 kronor litern i framtiden och moderaterna var inte helt offside på de förslaget...

så välj själv. iframtiden kommer de vara status att köra egen bil till jobbet om dom får som dom vill... big_smile

vet men i dagsläget så är det så. oså här verkar inte de prioritera kommunalt alls.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Volvo850-92
1 680 Inlägg
5 januari 2009
The_Mechanic skrev:
Volvo740-88 skrev:
Priserna kommer höjas när Barack Obama löser finanskrisen med ett "paket" som rullar igång USA. Då kommer bensinen och dieseln höjas. Men Svergia är så smart att dom skiter i Diesel och bensin och kör på BioDiese och E85 smile Billig och bra. Det är dom framtida "Bensin och Diesel".

BioDieseln du pratar om är egentligen vanlig fossilt bränsle med en tillsats av rapsolja ca 5 - 15% smile för sverige har inget raffinderi (stavning?) där dom tar fram riktig bio dieseln ur gammla däck t.ex osv.. vad jag vet iaf..

Joo, dom tar fram Biodiesel ur gammla däck. Men annars så kan man göra BioDiesel av allt organisk matrial t.ex. trä eller blommor och raps.

BioDiesel är inte fosilt bränsle.

Vilket bränsle tror NI att det är bäst att köra på: BioDiesel eller Etanol? Båda har fördelar och nackdelar.
Senast redigerat av Volvo740-88 (5 januari 2009)

1 210 Inlägg
5 januari 2009
Seth skrev:
Ekis! skrev:
Seth skrev:

vet men i dagsläget så är det så. oså här verkar inte de prioritera kommunalt alls.

Nä rom byggdes inte på en dag sägs de ju... de är inte ens säkert att vi kommer uppleva de här fullt ut..
men våra barn lr barn barn.. kommer inte köra bensin bilar med 200 300 400 500 hk på kvällarna...

då blir de till att låna farsan El-moppe lr traska tongue

3 354 Inlägg
5 januari 2009
Ekis! skrev:
Seth skrev:
Ekis! skrev:

Nä rom byggdes inte på en dag sägs de ju... de är inte ens säkert att vi kommer uppleva de här fullt ut..
men våra barn lr barn barn.. kommer inte köra bensin bilar med 200 300 400 500 hk på kvällarna...

då blir de till att låna farsan El-moppe lr traska tongue

hehe då komer man fram snabbare än med buss här. fick inackordering under gymnasietiden 3 mil härifrån pga förbindelserna tongue
Senast redigerat av Seth (5 januari 2009)

1 237 Inlägg
5 januari 2009
hoppas dom hålls åtminstone över sommaren ännu smile har fan ingen nytta av dem som bäst tongue

1 062 Inlägg
5 januari 2009
Ska man kanske fixa 2-3fat och fylla på med Bensin inför sommaren?

M.V.H.

Sök