1588
Sök

EXTREM breddning V70R ELMIA 2010

16 197 Inlägg
14 mars 2010
MrValle skrev:
Men folk kan väl fatta vill man inte ha större spacers så vill man inte. Det kan fan inte folk fatta. Eller har alla så låg iq att dom inte förstår att byggaren bestämmer hur bilen ska bli inte folket.

fast fortfarande har väl folk rätt till att kritisera???

breddar man en bil så köper man fälgar så fyller ut hjulhusen.. UTAN spacers.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Valentin och Ewelina Marjatta
45 Inlägg
14 mars 2010
justxfun skrev:
MrValle skrev:
ni som har garaget bara för att trakassera och kritisera folk kan dra åt h_l_e_e är så trött på folk som inte har ett liv mer än bara sitta på garaget och fixa sig ovänner bygg själv en bil som denna istället för att trycka ner folk har sj sett bilen i IRL och den är så mycket snyggare i IRl än på bilder och om ni är så avundsjuka att ni inte kan komma in på elmia så är det bygg en finare bil själva era i_i_t_r och sluta att trakassera folk skaffa er ett liv eller en fru som kan lära er vett       MVH/MRVALLE

Så kan man också skriva ett inlägg, har du brunnit totalt eller?

ja tyvär har jag brunnit upp av att alla är så taskiga men men se nu har alla glömt bort spacers och har roligt med att tjafsa med oss haha deta börjar bli skoj

<3 Japs
680 Inlägg
14 mars 2010
Det va ett J*VLA bölande!

F*n sluta lipa. Jag tycker (personligen) att Niksic, med inblandade, har gjort ett grymt bra jobb med breddningen, färgvalet, fälgvalet och dylikt - MEN det som jag och 100 andra reagerar på är bla. spacers´en och att det ändå påverkar bilens helhets-look. Ni är definitivt värda en plats på Elmia och självfallet skall man bygga en bil som man själv vill...men vill ni vinna priser (som bedöms av folket), så får man ibland lyssna på just...folket.

För stor mening att lägga ner sjukt mycket tid och pengar på àtt visa upp ett grymt bygge när folk sedan kommer störa sig så in i helv*te på att ni inte har spacers. Tråkigt, eller hur?

Sen som Volvo544special65 sa, det är inte någon (vad jag kan se) som har skrivit något ELAKT, förnedrande eller oförskämt - alla har skrivit det på ett konstruktivt sätt. Man kan kommentera saker och ting, även om man själv inte "är lika bra". Måste alla fotbollskommentatorer ha varit lika bra som Beckham för att de ska få kritisera en Man Utd. match eller?

För har ni skapat en projekttråd ENDAST för att få smöriga kommentarer, tummen upp och något j*vla nobelpris för bilbyggande så borde ni vakna upp och ta kritiken/åsikterna som feedback. Ingen är här för att j*vlas med er, borde ni ju förstå själva.

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

552 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
Så här är det, som jag redan har sagt. Självklart kan vi ta kritik, sånt får man räkna med i alla dess former vad det än gäller. Men när man hör det massor med gånger och även er attityd mot oss, så höjs nivån en aning för oss. Vi har hört allas åsikt om att ni tycker att fälgarna ska ut mer. Vi vet det nu, men hade vi velat ha fälgarna längre ut, så hade vi beställt bredare spacers, inte sant?

Många av er formulerar er kritik bra, vissa andra, väldigt dåligt, om ni nu menar väl..

Sant, jag skrev ett inlägg tidigare, där jag försvarade till max, men kände sen att det är onödigt. För jag har förklarat flera gånger hur det ligger till, och så är det bara.

Tycker att eran slutgiltiga bedömning ska ske när ni väl ser bilen. Kom gärna fram till oss, med frågor, kritik, diskutera, vad som.

Bilpedanten, den som har den riktigt dryga attityden av oss två, det är du. Det du skriver är elakt och inget annat. Enligt det jag har hört och själv sett, så ska du lära dig att lacka bilar innan du öppnar din mun.

Nu vill jag inte ha fler bråk och påhopp här. För med det kommer man inget vart.

/Edin & Sofie
That´s why I'm faster than you..

Valentin och Ewelina Marjatta
45 Inlägg
14 mars 2010
evilaudio skrev:
MrValle skrev:
Men folk kan väl fatta vill man inte ha större spacers så vill man inte. Det kan fan inte folk fatta. Eller har alla så låg iq att dom inte förstår att byggaren bestämmer hur bilen ska bli inte folket.

fast fortfarande har väl folk rätt till att kritisera???

breddar man en bil så köper man fälgar så fyller ut hjulhusen.. UTAN spacers.

jo folk har rätt att kritisera men kan dom inte förstå att om byggaren vill ha det så så vill han ha det så då kan folk respektera det inte börja tjafsa mer och mer om hur dom ska ha det och en kritik är inte att skriva till en att dom ska stanna hemma och skitta i elmia

10 Inlägg
14 mars 2010
Snacket handla om störd kritik,elaka onödiga löjliga kommentarer som kan skrivas på andra sätt. Men folk väljer det värsta hur tror ni det känns när man lägger all sin lediga tid alla pengar man tjänar, och satsa järnet på att fixa det så gott man kan. Och det man får när bilen är klar är skit. Vad är problemet. Bilen är klar och dem ha valt att låta den se ut så här. Ni tror väl ändå inte att dem ändra den för er skull? Trots allt inte ni som ska sitta i bilen.

10 Inlägg
14 mars 2010
Jag skriver från mobil och hade inte tanken att skiva det två gånger. Obegriplig är fel ord.

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
14 mars 2010
Men Valle & Barbie, det är ju ni som gör tråden till en personangrepps-tråd sad
Folk har kommit med positiv- OCH negativ feedback.
När så många påtalar en "brist" så kanske det finns en sanning i det hela, lr ?

INGEN RÖK UTAN ELD!

Jag tycker själv att bilen var snygg tills spacrarna sattes dit, platt fall !

Misstänker att byggherren breddade bilen utan att kolla utrymmesbehovet innan (har själv gjort det misstaget för några år sedan).
Kollar man tex på bilderna så ser man att det INTE finns svepyta åt framdäcken,
dvs däcken tar i "tröskeln" om man har spacers.
Breddar man så här x-tremt (och snyggt enl mig) så måste man tänka på göra plats för den bredare spårvidden och det nya utrymmesbehovet för hjulet.

Ex:
(org)                    (spacerad)
X--------o             X------------ll ll o
l                          l
o                         l
                           =
                           =
                           o

Observera att hjulet "spaceras" bakåt oxå och inte bara utåt,
mao måste "torpedväggen" oxå bearbetas.

Som jag sagt förut, gillar bygget skit mkt (förutom hjulen) men inte attityden !

552 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
Det räcker nu med tjafs. Det har tagit i på vissa ställen ja, och det har vi räknat med, och det håller vi på att fixa. smile Bilen är inte klar till fullo ännu.

/Edin & Sofie

10 Inlägg
14 mars 2010
Handlar fortfarande om folket attityd till ts tror ni dem ska vara trevliga och tacka och buga eller?

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
14 mars 2010
Niksic skrev:
Så här är det, som jag redan har sagt. Självklart kan vi ta kritik, sånt får man räkna med i alla dess former vad det än gäller. Men när man hör det massor med gånger och även er attityd mot oss, så höjs nivån en aning för oss. Vi har hört allas åsikt om att ni tycker att fälgarna ska ut mer. Vi vet det nu, men hade vi velat ha fälgarna längre ut, så hade vi beställt bredare spacers, inte sant?

Många av er formulerar er kritik bra, vissa andra, väldigt dåligt, om ni nu menar väl..

Sant, jag skrev ett inlägg tidigare, där jag försvarade till max, men kände sen att det är onödigt. För jag har förklarat flera gånger hur det ligger till, och så är det bara.

Tycker att eran slutgiltiga bedömning ska ske när ni väl ser bilen. Kom gärna fram till oss, med frågor, kritik, diskutera, vad som.

Bilpedanten, den som har den riktigt dryga attityden av oss två, det är du. Det du skriver är elakt och inget annat. Enligt det jag har hört och själv sett, så ska du lära dig att lacka bilar innan du öppnar din mun.

Nu vill jag inte ha fler bråk och påhopp här. För med det kommer man inget vart.

Var inget fel på ditt svar fram tills du började snacka skit om Bilpedanten.
Han vet vad han gör och istället för att snacka skit om honom borde du nog sätta dig in i vad den killen verkligen kan.

Sen tror jag att ni har anpassat sanningen lite.
Från början skulle ni ha 19 tums fälgar, men det fick inte plats.
Då är ju 18 en kompromiss redan från början.
Jag torr som ovan, det går helt enkelt inte att svänga med fälgarna längre ut och då är det en designmiss om något.

Men iaf, är ni nöjda så är ni.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

37 Inlägg
14 mars 2010
Niksic skrev:
Det räcker nu med tjafs. Det har tagit i på vissa ställen ja, och det har vi räknat med, och det håller vi på att fixa. smile Bilen är inte klar till fullo ännu.

Ni har gjort ett jätte fint jobb, och ni är nöjda med bilen, det är ju erat bygge.

Det är ju inte för andras skull som ni har byggt bilen,
visst dom får väl ha sina åsikter om fälgar mm.

Hade du velat ha bredare fälgar så hade du ju köpt det från början.

Mycket fint bygge

10 Inlägg
14 mars 2010
19" är det på

Volvoskadad
6 017 Inlägg
14 mars 2010
Truebarbie skrev:
Handlar fortfarande om folket attityd till ts tror ni dem ska vara trevliga och tacka och buga eller?

Ja jag tar positivt emot seriös kritik.

Jonas

10 Inlägg
14 mars 2010
Ska inte babbla mera haha ha sagt mitt. Lycka till på Elmia 2010

5 111 Inlägg
14 mars 2010
Volvo_Mannen skrev:
Truebarbie skrev:

Ja jag tar positivt emot seriös kritik.

Så gör normalt folk och det verkar ju faktiskt byggherren klara av någorlunda, så varför truebarbie och mrvalle ska fortsätta hugga som pirayor vete fan...

552 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
Det är 20" som vi bestämde oss för först, från USA, som ännu inte kommit och det kommer att dröja ytterligare. Vi lånade hem en 20" fälg från ett företag för att prova, och insåg att det kommer bli för stora problem med 20", så vi bestämde oss för att beställa 19" krom istället, svänga fullt går nu, det tar bara i på ett ställe framtill, som är lätt fixat.

/Edin & Sofie

Lights out.
124 Inlägg
14 mars 2010
Truebarbie skrev:
Garaget är så jävla löjligt alltså. Vuxna människor som vill tjaffsa om någon annan. Fy fan alltså vad är det med er?

Ja för du höjer ju nivån till skyarna smile

93 Inlägg
14 mars 2010
Kom igen nu det räcker med tjafset.  tillbaka till hans tråd nu

10 Inlägg
14 mars 2010
Ja sånt är jag bra på smile

Sök