Inget. 850 har aldrig varit påtänkt med RWD, så inget är byggt för RWD. Men lättast är att använda en 850 AWD-bakvagn, kanske 940 framvagn? Och göra plats för växellåda, vilket innebär att du måste göra om inredningen vid mittkonsolen och värmepaketet, och hålla på.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Inget. 850 har aldrig varit påtänkt med RWD, så inget är byggt för RWD. Men lättast är att använda en 850 AWD-bakvagn, kanske 940 framvagn? Och göra plats för växellåda, vilket innebär att du måste göra om inredningen vid mittkonsolen och värmepaketet, och hålla på.
oki jagh kollade på en awd axel den kostade runt 6500 o uppåt typ
jag fick också den här ide´n i början av året när jag råkade knäcka bakvagnen på min 850 brukis jag såg inga större hinder. prov måttade lite med en bmw e28 bakvagn å det hade inte behövts några större mods för att få dit. kardan tunnel är la inga problem heller igentligen bara kapa å svetsa tills det passar. men det här är ju inget förstagångs projekt! så tänk inte ens på det om ni inte kan tänka er att det kommer kosta minst 30 000kr och ett år i garaget
Senast redigerat av D_Carlsson (28 september 2009)
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
jag fick också den här ide´n i början av året när jag råkade knäcka bakvagnen på min 850 brukis jag såg inga större hinder. prov måttade lite med en bmw e28 bakvagn å det hade inte behövts några större mods för att få dit. kardan tunnel är la inga problem heller igentligen bara kapa å svetsa tills det passar. men det här är ju inget förstagångs projekt! så tänk inte ens på det om ni inte kan tänka er att det kommer kosta minst 30 000kr och ett år i garaget
oki men jag tänkte ta delar från volvo bilar för det borde inte vara så ståra skilnader endå
jag fick också den här ide´n i början av året när jag råkade knäcka bakvagnen på min 850 brukis jag såg inga större hinder. prov måttade lite med en bmw e28 bakvagn å det hade inte behövts några större mods för att få dit. kardan tunnel är la inga problem heller igentligen bara kapa å svetsa tills det passar. men det här är ju inget förstagångs projekt! så tänk inte ens på det om ni inte kan tänka er att det kommer kosta minst 30 000kr och ett år i garaget
oki men jag tänkte ta delar från volvo bilar för det borde inte vara så ståra skilnader endå
Nog för att man brukar skämta om att volvobilar är som Lego, det passar ju knappast rakt av någonting.
jag fick också den här ide´n i början av året när jag råkade knäcka bakvagnen på min 850 brukis jag såg inga större hinder. prov måttade lite med en bmw e28 bakvagn å det hade inte behövts några större mods för att få dit. kardan tunnel är la inga problem heller igentligen bara kapa å svetsa tills det passar. men det här är ju inget förstagångs projekt! så tänk inte ens på det om ni inte kan tänka er att det kommer kosta minst 30 000kr och ett år i garaget
oki men jag tänkte ta delar från volvo bilar för det borde inte vara så ståra skilnader endå
eeee, jo, det är ENORMA skillnader
Du funderar på att kasta dig in i alla möjliga vilda projekt utan att ha någon koll. Skruva lite med några standardbilar och lär dig ifrån grunden innan du ens börjar tänka på nåt sånt här
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Keep it simple volvo 940 med komplett 850 front så har du i princip en 850 RWD.
Får nog hålla med kolvas om att det är lite för basic och enkla frågor för att det ska låta som du har kompetensen. Pengar kan du klara dig bra utan, det viktigaste är att du har tillgång till ett bra utrustat garage och en bra portion erfarenhet av både allmänt skruvande och plåtarbete om du ska bygga om chassit på 850:in, jag lägger som sagt min röst på 940 med 850 fronten
jag fick också den här ide´n i början av året när jag råkade knäcka bakvagnen på min 850 brukis jag såg inga större hinder. prov måttade lite med en bmw e28 bakvagn å det hade inte behövts några större mods för att få dit. kardan tunnel är la inga problem heller igentligen bara kapa å svetsa tills det passar. men det här är ju inget förstagångs projekt! så tänk inte ens på det om ni inte kan tänka er att det kommer kosta minst 30 000kr och ett år i garaget
oki men jag tänkte ta delar från volvo bilar för det borde inte vara så ståra skilnader endå
jag har en 240 med bmw motor den behövde jag bygga om mycket mindre än å få i en modern volvo motor;)
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
Vill nog påstå att 850 och 940 är ganska lik varandra vad gäller taklinje, dörrar, skärmkanter mm. Det man lägger märke till är väl skarven på lycktorna bak.' 740 ser ut som en cointainer och kan inte jämföras med en 940 på nåt sätt.
Vill nog påstå att 850 och 940 är ganska lik varandra vad gäller taklinje, dörrar, skärmkanter mm. Det man lägger märke till är väl skarven på lycktorna bak.' 740 ser ut som en cointainer och kan inte jämföras med en 940 på nåt sätt.