3744
Sök

VW Polo?

89 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Är WV Polo en bra bil?
Senast redigerat av Rail (24 februari 2009)

518 Inlägg
20 december 2008
av egen erfarenhet är lagrena dåliga i lådan så där kan du börja, känns lådan trög & låter illa så pruta direkt 6papp för det är vad skroten tar för en.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

1 814 Inlägg
21 december 2008
Rail skrev:
Jag är inte så bilkunnig, men att lagrena är dåliga i lådan? Menar du växellådan då eller?

Jag tolkade det han sa som växellådan.

1 062 Inlägg
21 december 2008
Läckande växellådor är inte ovanligt, läcker i packboxar eller växelarmsbussningen.

M.V.H.

150 Inlägg
21 december 2008
för dom pengarna kan du köpa en roligare bil, och iaf större. om du tänkt ca 25000:-? jag skulle personligen ta en golf före en polo. känns säkrare och så åker du bekvämare och kan ha med kompisar i bilen smile

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

43 Inlägg
21 december 2008
Var precis i dom tankegångarna när jag skulle köpa förstabilen.
Kolla även på Seat Ibiza (som är en polo rebadge) också, Det gjorde jag och blev såld smile
Du får en cupra för dom pengarna.

782 Inlägg
21 december 2008
Växellådorna ska va rätt kassa vad man hört men jag hade inga problem med min sdi från 96 som hade gått nästan 20000 mil.
låskistorna hade jag problem med på vintern och fick krypa in genom bakdörrarna typ 8 gånger på en vinter så en 4dr är att rekomendera och jag tror golfarna har samma problem.
Dom har ganska lätt för att rosta.
Colour concept paketet är värt riktigt mycket tycker jag för stolarna är grymt sköna.
Bilarna är riktigt dåligt utrustade original så på en snikbil kan du glömma elhissar mm och i utlandet tror jag den tom dom gick att få utan servo.
Själv skulle jag välja en polo framför en golf 3a.

3 235 Inlägg
21 december 2008
Dåliga växellådor är vanligt på de. Provkörde tre Polo när jag skulle byta bil sist, och på alla tre var växlarna otroligt tröga att få i, plus på den ena hörde man växellådan vina vid acceration. Bilarna var 95-97 årsmodeller.

Golf är nog lite bättre alternativ, eller vljer du en japsbil, de är billiga att äga och håller säkert bättre.

911 Inlägg
21 december 2008
som sagt, växellådorna brukar vara sisådär har jag hört , men min´cordoba känns hur bra som helst, inga problem alls, 

Akta sig för att stolsvärmarna är trasiga 97% av bilarna . rost vid bakre hjulhus, onödigt mkt "tickande" ifrån motorn. avgassystemet

pic up the phone, wazzzaaa

908 Inlägg
21 december 2008
utseendet

3 235 Inlägg
21 december 2008
Beckstroem skrev:
utseendet

haha! Säger han med en 740!smile

40 Inlägg
5 april 2010
Citerar från automobil:
Många Polo-ägare har klagat på växellådan, och boven i dramat är växelföraren som verkstan utan större besvär brukar kunna justera.
Kan ju va så på många polos med ?
http://www.automotorsport.se/biltester/ … VW+Polo%29

Spontan, gillar att polera, och lära mig mer om meckandet

Sök