Jag är född 1990 fick körkort i Juni och har prövotid i 2 år. Enligt mitt körkort iaf.
Dock tror jag att det säkerligen har pratats om detta, och många diskussioner har satts igång, men det är då inte så ÄN, eller kommer kanske inte ens att ändras. Det är ju tillräckligt med ändringar om det där med teori + kör prov inom 2 månader! vad vet jag
![wink](img/smilies/wink.png)
( jag slapp ju det.. )
Jag köpte min första bil 2 veckor efter jag tog körkortet, och det var en lite finare skrutt, som jag kallade henne. Dock så skedde en liten olycka, och nu har jag ingen bil. Och som pappa sa: du lär dig och "blir vuxen" när du har en egen bil som du får betala, tanka och tänka på försäkringar. och det var därför (ang olyckan.. ) som du inte köpte en dyrare bil!
Shit happens. + att friheten att åka VAR du vill NÄR du vill och HUR du vill. är underbar. Har vart utan min bil i 3 veckor i dag. Det är jobbigt, att passa in när bilen är hemma, när du måste hem för mamma eller pappa måste ha bilen.-
Så mitt råd är : Köp en egen bil, inte för exklusiv, men ändå en okej bil. En egen liten pärla.. DU kanske får fixa något, men med hjälp av bilkunniga vänner och släkt så fixar man det mesta. . Men du har en frihet som är underbar!
Jag tror jag ska köpa en ny bil
Ojsan. jag svävar ut i mina funderingar. kanske för jag saknar min lilla pärla. Hoppas det blev något vettigt ur detta..
![wink](img/smilies/wink.png)