Haha,
"ta reda på fakta"...
Men BOOTMGR står ju för "Boot Manager" eller "Boot Loader", och brukar vara ett litet "program" som bestämmer vilket operativsystem som ska starta när man bootar (startar upp) datorn. Vanligtvis när det står nått liknande som du får är att, som tidigare nämnts, boot ordningen är fel, att hårddisken är paj, virus eller nått annat som gjort att boot loadern inte kan hittas/startas.
Det verkar dock extremt konstigt att du inte kan boota med ett random operativsystem (som givetvis är på en bootbar CD, och efter du ställt in boot ordningen) utan att få samma fel meddelande.
Jag skulle rekommendera att du går igenom alla steg en sista gång, bara så att du inte missat något. Gå in i BIOS och ställ in boot ordningen. Se till så att CD'n är det första, och kanske borde vara enda nu för test, som datorn ska försöka boota ifrån. Sen startar du datorn med en CD skiva som du VET (efter att ha testat i en annan fungerande dator) att det går att boota ifrån.
Om det fortfarande inte går så tror jag man får börja leta hårdvarufel. CD läsaren funkar? Detta kan vara lite långsökt, men om det sitter fler RAM minnes moduler i datorn, testa att köra med en åt gången. Eller kanske om CPU'n saknar ordentlig kylning? (Jaja, jag sa det var långsökt. Jag har dock råkat ut för de mest skumma händelser om en CPU är lite för överklockad/saknar tillräcklig kylning eller något fel på RAM minnet, t ex att program inte startat korrekt, men allt annat funkar...
)
Vet inte om detta hjälpte nått, ville mest bara lägga mig i konversationen och skratta lite extra åt vissa kommentarer...