2559
Sök

Kesler´s Oldschool Ford Fiesta Mk1 1982. Kemad och ångtvättad interiör 29/4

547 Inlägg
12 augusti 2009
Okej, den är redan fixad.. Men det räcker inte, borde få ut skärmkanten ca 1cm för att kunna sänka mer..

Vad har du för planer på din nudå? Börjar bli klar eller? smile

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

3 650 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
Sandvik skrev:
Okej, den är redan fixad.. Men det räcker inte, borde få ut skärmkanten ca 1cm för att kunna sänka mer..

okej, har man en riktig valsare så borde det gå att fo ut kanten mer, mina däck går in på millitern tongue

Ja, finns såklart lite mer att göra, kromad kofångare, kromade hantag som en annan skrev i tråden, polera tanklock å fälgbanor, gul strålkastarfilm samt lite finlir.. Vill också att bilen ska få en slitning, "patina" med tiden, finns några smågrejjer som redan satt sina spår ex en liten mini buckla i fronten efter nå järnskrot som flög in på vägen, har blivit lite bränt/sot i karossen under kofångaren efter avgasröret, varje liten "skavank" har sin historia tongue Börjar bli dags för nåt nytt snart också heh big_smile
Senast redigerat av Kesler (12 augusti 2009)

99 Inlägg
13 augusti 2009
sten tuff fiesta smile

547 Inlägg
17 augusti 2009
Kesler skrev:
Sandvik skrev:

okej, har man en riktig valsare så borde det gå att fo ut kanten mer, mina däck går in på millitern tongue

Ja, finns såklart lite mer att göra, kromad kofångare, kromade hantag som en annan skrev i tråden, polera tanklock å fälgbanor, gul strålkastarfilm samt lite finlir.. Vill också att bilen ska få en slitning, "patina" med tiden, finns några smågrejjer som redan satt sina spår ex en liten mini buckla i fronten efter nå järnskrot som flög in på vägen, har blivit lite bränt/sot i karossen under kofångaren efter avgasröret, varje liten "skavank" har sin historia tongue Börjar bli dags för nåt nytt snart också heh big_smile

Låter bra!

Det är ju detaljerna som räknas! smile

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

3 650 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
container_johan skrev:
sten tuff fiesta smile

Tackar tackar, Länge sen sist, men bilen e avställd nu. Har lite fler planer som ska fixas till nästa säsong (står mer på bilens sida, under framtidsplaner)

För tillfället glider jag runt i en ford granada tongue

Ses i vår

3 650 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
Fick hem lite gul strålkastarfilm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/62634/844923_7mnbe5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/62634/844924_3i5za0.jpg

Customiserare
1 212 Inlägg
3 650 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
rockabilly_ponta skrev:

trevligt big_smile ska bli kul o se detta big_smile

kan inte annat än att hålla med!

3 650 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Lägger in en bild på fiestan i nuläget också. Kommer fixas med denna också parallellt med kadetten cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/62634/866170_7i1c0l.jpg

Customiserare
1 212 Inlägg
24 februari 2010
Kesler skrev:
Lägger in en bild på fiestan i nuläget också. Kommer fixas med denna också parallellt med kadetten cool

http://www1.garaget.org/gallery/archive/62634/866170_7i1c0l.jpg

typ så står min cheva med nu sad

raggen går

3 650 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
rockabilly_ponta skrev:
Kesler skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/62634/866170_7i1c0l.jpg

typ så står min cheva med nu sad

jo, inte liiite trött man e på snön

R1 driver!
5 128 Inlägg
6 mars 2010
Kollat igenom hela projektet, och kan inte säga mycket mer än fan vad coolt! big_smile Men du borde skaffa extraljusgrill, gör förbannat mycket! smile Plus, jag har dom typ kromade stötarna som du ville ha! wink

3 650 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Kollat igenom hela projektet, och kan inte säga mycket mer än fan vad coolt! big_smile Men du borde skaffa extraljusgrill, gör förbannat mycket! smile Plus, jag har dom typ kromade stötarna som du ville ha! wink

Tack så mkt! kul att höra! Var faktiskt inne på extraljus grill förut, men skippar det. Jasså, vill du sälja bakstötisen?
//mk

R1 driver!
5 128 Inlägg
6 mars 2010
Kesler skrev:
_DamnIt skrev:

Tack så mkt! kul att höra! Var faktiskt inne på extraljus grill förut, men skippar det. Jasså, vill du sälja bakstötisen?
//mk

Behöver ju tyvärr den själv, eftersom plåtbelysningen sitter där. Plus, den är ganska krokig! wink

3 650 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Kesler skrev:
_DamnIt skrev:

//mk

Behöver ju tyvärr den själv, eftersom plåtbelysningen sitter där. Plus, den är ganska krokig! wink

jasså hehe ok, a nån krokig vill jag då inte ha tongue Annars hade vi ju kunnat byta wink

R1 driver!
5 128 Inlägg
11 mars 2010
Hehe, du kan dock få min krokiga frontstöt! Det skitet ska bort! tongue
Btw, har du haft problem med att din fiesta går ryckigt och allmänt illa? Och inte ens startar och går ordentligt?

3 650 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Btw, har du haft problem med att din fiesta går ryckigt och allmänt illa? Och inte ens startar och går ordentligt?

Tack men nej tack, bangar krokiga grejjer tongue Nep, har inte haft några problem alls sen jag köpte den! Används varje dag på sommar, går i princip dygnet runt då, fullgas jäävligt ofta hehe inga problem smile
Men ge din en service som tänkablar, stift, fördelarlock, rotor, olja och filter smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
11 mars 2010
Kesler skrev:
_DamnIt skrev:

Tack men nej tack, bangar krokiga grejjer tongue Nep, har inte haft några problem alls sen jag köpte den! Används varje dag på sommar, går i princip dygnet runt då, fullgas jäävligt ofta hehe inga problem smile
Men ge din en service som tänkablar, stift, fördelarlock, rotor, olja och filter smile

Problemet är att den har ny olja, ny sotningssats, nytt oljefilter, nya tändstift, rotor och fördelarlock är nya och fina. Och ändå går den som om man pissat i förgasaren! tongue Och luftfilter vet inte bilen vad det är tongue Men har fått veta att jag ev. måste riva och rengöra och renovera förgasaren! sad

3 650 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Kesler skrev:
_DamnIt skrev:

Problemet är att den har ny olja, ny sotningssats, nytt oljefilter, nya tändstift, rotor och fördelarlock är nya och fina. Och ändå går den som om man pissat i förgasaren! tongue Och luftfilter vet inte bilen vad det är tongue Men har fått veta att jag ev. måste riva och rengöra och renovera förgasaren! sad

okej, btw så kom jag på att en bekant med en fiesta -79 frågade mig om typ exakt samma problem med ryckningarna..vet inte hur det gick för honom, men tror att han fortfarande har så.
jo förgasaren kan ju vara värt att kika på, lr plockaen från skroten. Annars kan det ju vara kopplingen om den rycker i högre växlar och viss gas

R1 driver!
5 128 Inlägg
11 mars 2010
När den rycker så är det som ett epilepsianfall, oavsett gas och växel. Även på tomgång! Men får se över förgasaren då, och se om jag kan hitta något möjligt fel! smile

Sök