3038
Sök

spridare låg\hög ohm

92 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
Ja nu ska ja fråga vad som gäller detta med spridare och ECU. Hur funkar detta med att ha hög ohm´s spridare tilol boxar som använt låg ohm´s, för det ska väl bara att INTE använda spridar motståndet???
Har hört många olika saker om detta, jag har för mig att de ska bara att inte använda motståndet, skulle vara bra om man kunde få riktigt svar på dennna frågan

jag kunde inte motstå, var tvungen att ta denna

Billackerare
58 Inlägg
12 januari 2009
Sätt dit motstånd. Om det är lågohm original så ska du ha det på de nya spridarna också annars blir spridarbilden fel.

92 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
JacobStenberg skrev:
Sätt dit motstånd. Om det är lågohm original så ska du ha det på de nya spridarna också annars blir spridarbilden fel.

som de stod, ska använda hög ohmiga

jag kunde inte motstå, var tvungen att ta denna

Billackerare
58 Inlägg
13 januari 2009
nytro skrev:
JacobStenberg skrev:

Ja? Därför började min mening med att du ska sätta dit motstånd på de högohmiga smile

10 287 Inlägg
13 januari 2009
Om vi här avser boxar såsom orginal Bosch LH sprut tex så skall man ha förkopplingsmotstånd om man har lågohmiga spridare för annars riskerar man att bränna boxen och/eller låsa spridarna helt öppna. Har man högohmiga skall man köra utan förkopplingsmotstånd.

Punkt.

Kommer man in på eftermarknadssprut så kan det vara lite annorlunda.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
13 januari 2009
JacobStenberg skrev:
nytro skrev:
JacobStenberg skrev:

Ja? Därför började min mening med att du ska sätta dit motstånd på de högohmiga smile

om det är lågohm orginal å han ska köra med högohm så ska han väl inte sätta dit mer motstånd?
varför ska du byta till högohmiga spridare?

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

Sök