18 januari 2009
Trådstartare
mrbuggy skrev:
Vogge skrev:
Tottis_vbg skrev:
om det är en b230k e det inte konstigt om den drar mycket bensin. den har ingen lambda eller startspridare. sitter en förgasare med mycket vakumdetaljer. brukar krångla en del om bilen gått långt. tråkiga å renovera också. där sitter manuell ckoke på den har jag för mig? kolla så det inte verkar va läckage i nån vakumslang nånstans. e nog bästa tipset jag kan ge, har även fungerande förgasare å sälja om det skulle va så. dom blir slitna om bilen gått 30,000 mil å uppåt oftast
okej eftersom jag inte titta själv så vet jag inte hur de ser ut. försöker skaffa så mycket info som möjligt innan jag åker dit och skitar ner mig:D
Men de ja ska kolla är luftfiltret så de inte är skitigt. sedan kolla vakumslangarna finns de något sätt att kolla förgasaren eller får man bara chansa?
Hmm enligt dig så e de mekaniskt insprut....vilket stämmer nu då...insprut eller förgasare...svårt med tips annars...
Jag har försökt vara tydlig att jag inte vet då jag själv inte tittat på bilen motorn som sitter i ska vara en B230k enligt vv och tottis_vgb verkar säker på sin sak att de är förgasare på den motorn.
Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!