3733
Sök

(Skrota bilen - få 28.000 kronor) nya regler i tyskland

1 785 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Detta är något som sveriges regering borde lära sig av för att få fart på bilbranschen

http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelning … Dinapengar

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Hojmek
748 Inlägg
18 januari 2009
Låter inte så dumt! smile

336 Inlägg
18 januari 2009
Låter inte helt fel

Pan
18 januari 2009
Vet i fan om det låter så bra kan man ju glömma att köpa gammal bil under 28k. Pumpa in pengar i bilbranschen är ju inte fel men..

1 585 Inlägg
18 januari 2009
låter ju inte så dumt:) Tycker om tyskland mer och mer;) Finns mycket bra med det landet.

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
18 januari 2009
usch..

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

30 Inlägg
18 januari 2009
skrota bilen i tyskland ist wink

2 182 Inlägg
18 januari 2009
Usch, vilken dålig ide

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

57 Inlägg
18 januari 2009
jahapp, där försvann precis alla fräscha golfar, e30 mm. från tyskland.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
18 januari 2009
Borde tillämpas här oxå.

Slav
1 454 Inlägg
18 januari 2009
Ghibli skrev:

Satt precis och tänkte detsamma. Förstå hur många fina roliga billiga bilar som kommer försvinna från marknaden nu i tyskland, alla vill ju inte importera sprillans bilar lixom.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Körv
3 535 Inlägg
18 januari 2009
Ghibli skrev:

En tyst minut tack sad

Truckdriving Man

1 853 Inlägg
18 januari 2009
frågan är bara när det kommer till Sverige, och hur mycket man får för bilarna, vad fick vi förra gången 4-5 tusen ?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 januari 2009
Tror inte de tar tillbaka skrotningspremien hit, men men. Bilbranschen e något större i Tyskland smile

1 853 Inlägg
18 januari 2009
Mortalis skrev:
Tror inte de tar tillbaka skrotningspremien hit, men men. Bilbranschen e något större i Tyskland smile

Jo men det har ju inte bara med det att göra utan även miljö tänktet från alla tomtar i miljöpartiet (no offence)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 januari 2009
Jo men när högern tog över tog de ju alla pengar som va skrotningspremier o gjorde av me de likt ett barn i en godisaffär så nu finns de inga pengar kvar där.
De tänker ju ta bort miljöbilspremien i förtid också för att den kosta ju tydligen pengar yikes
Så de känns inte som dom kommer dra in en ny premie för att hjälpa Volvo och SAAB. Kan ju ha fel, vore ju kanon isf, men säger va ja tror..

Isf blir det när miljöpartiet får komma igen å säga till, men tror nog de kommer göra de klassiska: Ta bort alla fördelar o ha en gammal bil så de blir dyrare att ha en gammal än en ny bil. Införa förbud o avgifter tills man tvingas byta...allt för å inte ge nåt tillbaka till folket
Senast redigerat av Mortalis (18 januari 2009)

1 853 Inlägg
18 januari 2009
Jo men miljöpremien är ju så sjuk satt det finns inte. Alla köper miljöbilen för att det är förmånligt men inte en kotte tankar E85/75 eller vad nu bladningen ligger på..

Har man miljö bil ska man inte kunna tanka bensin. Dummaste iden någonsin att kunna få premien och köra på bensin samtidigt

261 Inlägg
18 januari 2009
jaha ... där försvann den chansen att importera en audi 90 quattro då

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
18 januari 2009
en bra ide tycker jag, bra att gamla bilar försvinner från gatorna och ersätts med nyare.

4 670 Inlägg
18 januari 2009
sir_daniel skrev:
en bra ide tycker jag, bra att gamla bilar försvinner från gatorna och ersätts med nyare.

Nej fy fan vet inte om jag skulle vilja ha så här i detta land. tänk alla bilar under 28000 kommer försvinna o varenda bil blir snordyr!

Kommer bara finnas bilar som man knappt kan öppna huven. inte kunna meka nått skälv utan allt måste lämnas in för att Våra större reparatonsbolag ska kunna få in lite mera pengar i deras kassa!

Nej tack då kan det vara som det är nu istället!
Senast redigerat av mickius (18 januari 2009)

Sök