snyggt, satsa på 850 fronten det ser konstigt ut med en s70 front på en 760
Ser mycke bättre ut med s70 front på 700 modellerna för s70 följer formen bättre.
Kul att de rullar på förövrigt.
tycker den passar bättre på 900 modellerna pga att 940'in är rund å bullig i formena redan, för även om man sätter en rund x70 front på en 740 så blir de ändå en skokartong i röven
nä tyvärr inte.. ska försöka ta mig tid i helgen å göra det sista på sidkjolen å svetsa dit den andra så är de klart sen. men har lite besluts ångest för ja ska till strömstad snart å hämta ett rod objekt så ja vet inte vilken ja ska prioretera i första hand skulle va skoj som fan å åka rod i sommar annars får de bli 940 turbo cab om inte 760n blir klar i tid
nä tyvärr inte.. ska försöka ta mig tid i helgen å göra det sista på sidkjolen å svetsa dit den andra så är de klart sen. men har lite besluts ångest för ja ska till strömstad snart å hämta ett rod objekt så ja vet inte vilken ja ska prioretera i första hand skulle va skoj som fan å åka rod i sommar annars får de bli 940 turbo cab om inte 760n blir klar i tid
Hehe okej, rod är tufft;) Va sitter det för motor osv i den då? 940 turbo cab är väl inte fyskam det heller kanske, men rod är nog tuffare! Hoppas du bygger en ordentlig Rat rod i såna fall:D Jag skulle nog prioritera roden först eller oxå göra klart 760:in, sen bygga rod, så du inte tappar gnistan för 760:in.. Förstår att du har beslutsångest:O
nä tyvärr inte.. ska försöka ta mig tid i helgen å göra det sista på sidkjolen å svetsa dit den andra så är de klart sen. men har lite besluts ångest för ja ska till strömstad snart å hämta ett rod objekt så ja vet inte vilken ja ska prioretera i första hand skulle va skoj som fan å åka rod i sommar annars får de bli 940 turbo cab om inte 760n blir klar i tid
Hehe okej, rod är tufft;) Va sitter det för motor osv i den då? 940 turbo cab är väl inte fyskam det heller kanske, men rod är nog tuffare! Hoppas du bygger en ordentlig Rat rod i såna fall:D Jag skulle nog prioritera roden först eller oxå göra klart 760:in, sen bygga rod, så du inte tappar gnistan för 760:in.. Förstår att du har beslutsångest:O
hehe ja du.. de är bara en kaross för tillfället. taksänkt,sektionerad å upphöjt golv för sänkning över ramen. så den hamnar på en duett ram igen (gammal traktor hytt) sen är de breddade framskärmar mm.. riktigt frän faktist. kommer nog hammna en 5,7l diesel 8a i den för att reta gallfeber på folk men 760n lär ja aldrig tröttna på de e ju trotts allt andra gången jag har den å bygger om den för den delen så den försvinner inte i första taget.. men de e ju bra att göra nå annat oxå för annars tröttnar man fort 940 cab får vi se om de blir.. är inte min 940 såld en vecka innan linde cruzingen så klipper ja taket pån
nä tyvärr inte.. ska försöka ta mig tid i helgen å göra det sista på sidkjolen å svetsa dit den andra så är de klart sen. men har lite besluts ångest för ja ska till strömstad snart å hämta ett rod objekt så ja vet inte vilken ja ska prioretera i första hand skulle va skoj som fan å åka rod i sommar annars får de bli 940 turbo cab om inte 760n blir klar i tid
Hehe okej, rod är tufft;) Va sitter det för motor osv i den då? 940 turbo cab är väl inte fyskam det heller kanske, men rod är nog tuffare! Hoppas du bygger en ordentlig Rat rod i såna fall:D Jag skulle nog prioritera roden först eller oxå göra klart 760:in, sen bygga rod, så du inte tappar gnistan för 760:in.. Förstår att du har beslutsångest:O
hehe ja du.. de är bara en kaross för tillfället. taksänkt,sektionerad å upphöjt golv för sänkning över ramen. så den hamnar på en duett ram igen (gammal traktor hytt) sen är de breddade framskärmar mm.. riktigt frän faktist. kommer nog hammna en 5,7l diesel 8a i den för att reta gallfeber på folk men 760n lär ja aldrig tröttna på de e ju trotts allt andra gången jag har den å bygger om den för den delen så den försvinner inte i första taget.. men de e ju bra att göra nå annat oxå för annars tröttnar man fort 940 cab får vi se om de blir.. är inte min 940 såld en vecka innan linde cruzingen så klipper ja taket pån
Hehe okej, låter som ett kul projekt.. V8 diesel det gillar jag, hehe, men jag skulle nog råda dig att satsa på en 6,2 liters motor istället, dom är betydligt mer hållbara osv, 5,7 litern vill gärna spricka i blocker osv då det är en ombyggd bensinmotor från början så den tål ej kompressionen som blir tack vare dieseln...
Hehe okej, rod är tufft;) Va sitter det för motor osv i den då? 940 turbo cab är väl inte fyskam det heller kanske, men rod är nog tuffare! Hoppas du bygger en ordentlig Rat rod i såna fall:D Jag skulle nog prioritera roden först eller oxå göra klart 760:in, sen bygga rod, så du inte tappar gnistan för 760:in.. Förstår att du har beslutsångest:O
hehe ja du.. de är bara en kaross för tillfället. taksänkt,sektionerad å upphöjt golv för sänkning över ramen. så den hamnar på en duett ram igen (gammal traktor hytt) sen är de breddade framskärmar mm.. riktigt frän faktist. kommer nog hammna en 5,7l diesel 8a i den för att reta gallfeber på folk men 760n lär ja aldrig tröttna på de e ju trotts allt andra gången jag har den å bygger om den för den delen så den försvinner inte i första taget.. men de e ju bra att göra nå annat oxå för annars tröttnar man fort 940 cab får vi se om de blir.. är inte min 940 såld en vecka innan linde cruzingen så klipper ja taket pån
Hehe okej, låter som ett kul projekt.. V8 diesel det gillar jag, hehe, men jag skulle nog råda dig att satsa på en 6,2 liters motor istället, dom är betydligt mer hållbara osv, 5,7 litern vill gärna spricka i blocker osv då det är en ombyggd bensinmotor från början så den tål ej kompressionen som blir tack vare dieseln...
jo men tyvärr får inte 6,2an plats + att den bli omöjlig å regga med 5,7an har ju bara 136hk så med amazon spindlar å skivbromsar runt om så ska de gå att regga med den..
hehe ja du.. de är bara en kaross för tillfället. taksänkt,sektionerad å upphöjt golv för sänkning över ramen. så den hamnar på en duett ram igen (gammal traktor hytt) sen är de breddade framskärmar mm.. riktigt frän faktist. kommer nog hammna en 5,7l diesel 8a i den för att reta gallfeber på folk men 760n lär ja aldrig tröttna på de e ju trotts allt andra gången jag har den å bygger om den för den delen så den försvinner inte i första taget.. men de e ju bra att göra nå annat oxå för annars tröttnar man fort 940 cab får vi se om de blir.. är inte min 940 såld en vecka innan linde cruzingen så klipper ja taket pån
Hehe okej, låter som ett kul projekt.. V8 diesel det gillar jag, hehe, men jag skulle nog råda dig att satsa på en 6,2 liters motor istället, dom är betydligt mer hållbara osv, 5,7 litern vill gärna spricka i blocker osv då det är en ombyggd bensinmotor från början så den tål ej kompressionen som blir tack vare dieseln...
jo men tyvärr får inte 6,2an plats + att den bli omöjlig å regga med 5,7an har ju bara 136hk så med amazon spindlar å skivbromsar runt om så ska de gå att regga med den..
Jaha okej, på så vis, ja men det blir nog ett tufft bygge, hehe då kan du ha den som bruksare sen, det vore ju helballt;)
Hehe okej, låter som ett kul projekt.. V8 diesel det gillar jag, hehe, men jag skulle nog råda dig att satsa på en 6,2 liters motor istället, dom är betydligt mer hållbara osv, 5,7 litern vill gärna spricka i blocker osv då det är en ombyggd bensinmotor från början så den tål ej kompressionen som blir tack vare dieseln...
jo men tyvärr får inte 6,2an plats + att den bli omöjlig å regga med 5,7an har ju bara 136hk så med amazon spindlar å skivbromsar runt om så ska de gå att regga med den..
Jaha okej, på så vis, ja men det blir nog ett tufft bygge, hehe då kan du ha den som bruksare sen, det vore ju helballt;)
hehe ja de va lite de som va tanken slipper ja åka i gammel gluffsen
jo men tyvärr får inte 6,2an plats + att den bli omöjlig å regga med 5,7an har ju bara 136hk så med amazon spindlar å skivbromsar runt om så ska de gå att regga med den..
Jaha okej, på så vis, ja men det blir nog ett tufft bygge, hehe då kan du ha den som bruksare sen, det vore ju helballt;)
hehe ja de va lite de som va tanken slipper ja åka i gammel gluffsen
halloj alle sammans har varit utan dator ett tag pga att min andra rasade har några builder på mobilen ja kan slänga upp men alla roliga bilder på gammla bilar å bilder på bygget är tyvärr borta ;,( har gjort om den gammla hdd till en extärn hdd men får bara fram tantens bilder å inte mina men ska kolla igenom den igen å se om ja kan hitta lite. ska ta mig tid i morrgon tror ja å slänga ihopp en uppdate
dax för en upp date kanske har hänt lite. bilen är 90% färdig svetsad iaf båda trösklarna är nästan helt klara bla. men båda rutramarna är klara iaf har även pillat lite med lysena fram. så blinkernena blir av klarglas modell ska även se om de går att göra nå liknande med fram effterssom att de inte finns några snygga fram ljus till 960 fronten. slänger upp lite bilder så ni får se iaf glöm inte att komentera
snart klart
snart så
snart så
lite trixande för att få de bra men de ska gå
jaa.. efftersson att de inte finns några styling lykter till 960 fronten så får man göra egna
måste ju visa upp anledningen till varför de går lite segt i garaget just nu sjönt med liten båt när man bor så nära hjälmaren 5,5m lång å 2m bred
nya brukisen har bytt dörrar å lite sånt så en ny lack är ett måste ca 400l diesel i skuffen. därför den är lite för låg bak
glöm inte att komentera nu å ge tips så man får lite mer insperation att åka till garaget