3156
Sök

760 tic "terror machine" breddas och bygger om till 2dr T5R uppdate 20100303 mini uppdate: börjat bygga motorn

300 Inlägg
9 april 2009
MickeHjort skrev:
culan06 skrev:
snyggt, satsa på 850 fronten det ser konstigt ut med en s70 front på en 760

Ser mycke bättre ut med s70 front på 700 modellerna för s70 följer formen bättre.

Kul att de rullar på förövrigt.

tycker den passar bättre på 900 modellerna pga att 940'in är rund å bullig i formena redan, för även om man sätter en rund x70 front på en 740 så blir de ändå en skokartong i röven tongue

812 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
rockabillyshoes skrev:
nå nytt?

nä tyvärr inte..  ska försöka ta mig tid i helgen å göra det sista på sidkjolen å svetsa dit den andra så är de klart sen. men har lite besluts ångest för ja ska till strömstad snart å hämta ett rod objekt så ja vet inte vilken ja ska prioretera i första hand tongue skulle va skoj som fan å åka rod i sommar  annars får de bli 940 turbo cab  om inte 760n blir klar i tid tongue

man lever bara en gång..

245 Inlägg
16 april 2009
pimpad740 skrev:
rockabillyshoes skrev:
nå nytt?

nä tyvärr inte..  ska försöka ta mig tid i helgen å göra det sista på sidkjolen å svetsa dit den andra så är de klart sen. men har lite besluts ångest för ja ska till strömstad snart å hämta ett rod objekt så ja vet inte vilken ja ska prioretera i första hand tongue skulle va skoj som fan å åka rod i sommar  annars får de bli 940 turbo cab  om inte 760n blir klar i tid tongue

Hehe okej, rod är tufft;) Va sitter det för motor osv i den då? 940 turbo cab är väl inte fyskam det heller kanske, men rod är nog tuffare! Hoppas du bygger en ordentlig Rat rod i såna fall:D Jag skulle nog prioritera roden först eller oxå göra klart 760:in, sen bygga rod, så du inte tappar gnistan för 760:in.. Förstår att du har beslutsångest:O

812 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
rockabillyshoes skrev:
pimpad740 skrev:
rockabillyshoes skrev:
nå nytt?

Hehe okej, rod är tufft;) Va sitter det för motor osv i den då? 940 turbo cab är väl inte fyskam det heller kanske, men rod är nog tuffare! Hoppas du bygger en ordentlig Rat rod i såna fall:D Jag skulle nog prioritera roden först eller oxå göra klart 760:in, sen bygga rod, så du inte tappar gnistan för 760:in.. Förstår att du har beslutsångest:O

hehe ja du..  de är bara en kaross för tillfället. taksänkt,sektionerad å upphöjt golv för sänkning över ramen. så den hamnar på en duett ram igen (gammal traktor hytt) sen är de breddade framskärmar mm..  riktigt frän faktist.  kommer nog hammna en 5,7l diesel 8a i den för att reta gallfeber på folk tongue men 760n lär ja aldrig tröttna på tongue de e ju trotts allt andra gången jag har den å bygger om den för den delen så den försvinner inte i första taget..  men de e ju bra att göra nå annat oxå för annars tröttnar man fort hmm 940 cab får vi se om de blir..  är inte min 940 såld en vecka innan linde cruzingen så klipper ja taket pån tongue

man lever bara en gång..

245 Inlägg
17 april 2009
pimpad740 skrev:
rockabillyshoes skrev:
pimpad740 skrev:

hehe ja du..  de är bara en kaross för tillfället. taksänkt,sektionerad å upphöjt golv för sänkning över ramen. så den hamnar på en duett ram igen (gammal traktor hytt) sen är de breddade framskärmar mm..  riktigt frän faktist.  kommer nog hammna en 5,7l diesel 8a i den för att reta gallfeber på folk tongue men 760n lär ja aldrig tröttna på tongue de e ju trotts allt andra gången jag har den å bygger om den för den delen så den försvinner inte i första taget..  men de e ju bra att göra nå annat oxå för annars tröttnar man fort hmm 940 cab får vi se om de blir..  är inte min 940 såld en vecka innan linde cruzingen så klipper ja taket pån tongue

Hehe okej, låter som ett kul projekt.. V8 diesel det gillar jag, hehe, men jag skulle nog råda dig att satsa på en 6,2 liters motor istället, dom är betydligt mer hållbara osv, 5,7 litern vill gärna spricka i blocker osv då det är en ombyggd bensinmotor från början så den tål ej kompressionen som blir tack vare dieseln...

526 Inlägg
17 april 2009
kom igen nu måretn nu vill vi se en update här:P

812 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
rockabillyshoes skrev:
pimpad740 skrev:
rockabillyshoes skrev:

Hehe okej, låter som ett kul projekt.. V8 diesel det gillar jag, hehe, men jag skulle nog råda dig att satsa på en 6,2 liters motor istället, dom är betydligt mer hållbara osv, 5,7 litern vill gärna spricka i blocker osv då det är en ombyggd bensinmotor från början så den tål ej kompressionen som blir tack vare dieseln...

jo men tyvärr får inte 6,2an plats + att den bli omöjlig å regga med hmm 5,7an har ju bara 136hk så med amazon spindlar å skivbromsar runt om så ska de gå att regga med den..

man lever bara en gång..

812 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
Tiiiseen skrev:
kom igen nu måretn nu vill vi se en update här:P

hehe ska försöka få till en uppdate i helgen tongue

man lever bara en gång..

245 Inlägg
17 april 2009
pimpad740 skrev:
rockabillyshoes skrev:
pimpad740 skrev:

jo men tyvärr får inte 6,2an plats + att den bli omöjlig å regga med hmm 5,7an har ju bara 136hk så med amazon spindlar å skivbromsar runt om så ska de gå att regga med den..

Jaha okej, på så vis, ja men det blir nog ett tufft bygge, hehe då kan du ha den som bruksare sen, det vore ju helballt;)

812 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
rockabillyshoes skrev:
pimpad740 skrev:
rockabillyshoes skrev:

Jaha okej, på så vis, ja men det blir nog ett tufft bygge, hehe då kan du ha den som bruksare sen, det vore ju helballt;)

hehe ja de va lite de som va tanken tongue slipper ja åka i gammel gluffsen tongue

man lever bara en gång..

245 Inlägg
19 april 2009
pimpad740 skrev:
rockabillyshoes skrev:
pimpad740 skrev:

hehe ja de va lite de som va tanken tongue slipper ja åka i gammel gluffsen tongue

Haha ja precis:P

203 Inlägg
25 april 2009
tycker det går segt nu mårten tongue kommigen nu. allt eller inget smile

ProJekt AudI A4 B5 Gets Low and Loud.
Doing it my Way! Tyskstuk.

812 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Zeth_Filth skrev:
tycker det går segt nu mårten tongue kommigen nu. allt eller inget smile

hehe vet att de har gått lite segt men har ju ett hus å ta hanom men idag försvinner 940 så då kommer de lite mer cash så då ska de handlas godis big_smilebig_smile

man lever bara en gång..

99 Inlägg
16 maj 2009
hur går de igentligen mårten????

526 Inlägg
16 maj 2009
helvete mårten nu börjar jag lacka en vecka sen du sa att du skulle uppdatera med bilder och grejer tongue shame on you tongue

245 Inlägg
19 maj 2009
Tiiiseen skrev:
helvete mårten nu börjar jag lacka en vecka sen du sa att du skulle uppdatera med bilder och grejer tongue shame on you tongue

Hehe va blir det för kulör?tongue

2 121 Inlägg
20 maj 2009
skyst bygge

812 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
halloj alle sammans tongue har varit utan dator ett tag pga att min andra rasade hmm har några builder på mobilen ja kan slänga upp men alla roliga bilder på gammla bilar å bilder på bygget är tyvärr borta ;,( har gjort om den gammla hdd till en extärn hdd men får bara fram tantens bilder å inte mina men ska kolla igenom den igen å se om ja kan hitta lite. ska ta mig tid i morrgon tror ja å slänga ihopp en uppdate smile

ha de bra så länge

man lever bara en gång..

812 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
dax för en upp date kanske tongue har hänt lite. bilen är 90% färdig svetsad iaf tongue båda trösklarna är nästan helt klara bla. men båda rutramarna är klara iaf big_smile har även pillat lite med lysena fram. så blinkernena blir av klarglas modell ska även se om de går att göra nå liknande med fram effterssom att de inte finns några snygga fram ljus till 960 fronten. slänger upp lite bilder så ni får se iaf smile
glöm inte att komentera

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36962/677320_n1sqe2.jpg
snart klart

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36962/677321_d6fu98.jpg
snart så big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36962/677321_d6fu98.jpg
snart så big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36962/677323_pu5esq.jpg
lite trixande för att få de bra men de ska gå smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36962/677325_v31j7o.jpg
jaa.. efftersson att de inte finns några styling lykter till 960 fronten så får man göra egna smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36962/677331_a8bcwa.jpg
måste ju visa upp anledningen till varför de går lite segt i garaget just nu tongue sjönt med liten båt när man bor så nära hjälmaren tongue 5,5m lång å 2m bred tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36962/677339_x7yhzq.jpg
nya brukisen tongue har bytt dörrar å lite sånt så en ny lack är ett måste tongue ca 400l diesel i skuffen. därför den är lite för låg bak smile

glöm inte att komentera nu å ge tips så man får lite mer insperation att åka till garaget tongue

man lever bara en gång..

Sök