4386
Sök

Direktström till spridarna

124 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
#1
Tjenare har en 740 med b230f motor i och den vill inte starta får ingen ström till bränslepumparna och ingen ström till sprutet dom kablarna som sitter under insuget. har bytt och kollat allt snart enda ja inte kikat på än är givaren under fördelarn!
Alla kablar o liknande är hela har bytt alla relän alla boxar alla säkringar men inget händer.
Så är det nån som vet vad felet kan vara??
En annan fråga med kan man koppla direktström till spridarna i sånna fall hur ska ja koppla det??
Hadde nämligen tänk koppla direktström till pumparna o sen till sprutet också med en strömbrytare inne i bilen. För du måste väl ha ström till sprutet för det räcker väl inte med o dra i gång pumparna.??
Tack på förhand:)


124 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
#2
Ingen som har en susning om detta??  smile


4 299 Inlägg
18 januari 2009
#3
Jag hade inte haft direktström till spridarna, då kommer dom stå öppna hela tiden. Dom styrs ju av databoxen som skickar ut ström till spridarna när dom ska öppnas.

Om jag inte är helt ute och cyklar...


124 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
#4
ok då vet ja det


1 028 Inlägg
18 januari 2009
#5
relät på expansionskörlet sköter spridarna iaf

Har inget å skriva ännu

Fd bilmek. Numera båtmek..
129 Inlägg
19 januari 2009
#6
jag har för mig att spridarna brukar vara jord styrda men kan ha fel.hmm


3 Inlägg
19 januari 2009
#7
Byt hallgivaren som sitter i fördelaren eller nere vid svänghjulet..den skickar signaler till databoxen som i sin tur då startar pumpar och öppnar spridarna.


Forummoderator
10 576 Inlägg
19 januari 2009
#8
connyolsson skrev:
jag har för mig att spridarna brukar vara jord styrda men kan ha fel.hmm

precis...  konstant plus fram sen jordar sprutet på signal från hallgivaren.

meeen... det måste väl vara enkelt att felsöka om det inte kommer någon ström alls till sprutet. sprutet styr ju pumpar och allt.

gör en vettig felsökning med kopplingsschemat från Haynesboken i högsta hugget innan du klipper och klistrar om för mycket.
Senast redigerat av torpis (19 januari 2009)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

173 Inlägg
19 januari 2009
#9
kolla alla jordar i mellan motor o kaross o kaross o batteri o batteri o motor.

//Patrik

Avstängd
74 Inlägg
19 januari 2009
#10
Salmiaken skrev:
Byt hallgivaren som sitter i fördelaren eller nere vid svänghjulet..den skickar signaler till databoxen som i sin tur då startar pumpar och öppnar spridarna.

som salmiaken skriver, kolla så du har gnista på stiften!
hade det felet på en vw en gång i tiden! bytte fördelare och den startade direkt!

Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!

124 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
#11
Ok tacksam för alla svar ska byta hallgivaren nu ihelgen så får vi se vad som händer


124 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
#13
Har bytt halgivare nu och bilen funkar inte än?? kommer ingen soppa än men tror det är nånting mellan tändningen och bränslerelät innanför askoppen det kommer bara ström till en kontakt där ja kortslöt relät o då funkade det då kom det ström till pumpen och spridarna hoppade igång.



Sök