Memme, tack du vet hur jag tänker. J-immie, varför göra nått JDMstuk som påminner om tyskstuk när man inte ens gillar de själv? Jag gör om min bil efter mitt tyckte och min smak. Alla har vi olika ideer om hur det ska se ut.
Ska snart flirta lite med BabyBoy om vi kan kolla på hur mina orginalstolar sitter om de går att byta ut mot sportstolarna och så ska det bytas till ängla ögon.
hårt men sant. har läst hela tråden och tänkte ok då fram till du satte blingblig på instrumentbrädan. vet att det är jobbigt att bygga på låg budget men det går att lyckas med allt.
men din bil din smak, men jag personligen håller med jimmie.
hårt men sant. har läst hela tråden och tänkte ok då fram till du satte blingblig på instrumentbrädan. vet att det är jobbigt att bygga på låg budget men det går att lyckas med allt.
men din bil din smak, men jag personligen håller med jimmie.
De ska bort och inredningen ska flockas... som sagt. be om hjälp? med vad?! Tack men gillar inte JDMstuk...
Mycket snack om jdm-stuk.. men ändå så verkar dom som snackar om det inte ha det själva ens. Så orginal hondor med en frontläpp och lite sänkt är inte ens i närheten av ett riktigt jdm-stuk, inte heller så kallade "lexus lampor" som är eurospec lampor enligt jänkarna som drog igång jdm-scenen, och det finns en hel tråd om JDM stuk här på garaget så ni kan ju kolla där istället för att klaga på vad Nettan gör med sin bil.
Mycket snack om jdm-stuk.. men ändå så verkar dom som snackar om det inte ha det själva ens. Så orginal hondor med en frontläpp och lite sänkt är inte ens i närheten av ett riktigt jdm-stuk, inte heller så kallade "lexus lampor" som är eurospec lampor enligt jänkarna som drog igång jdm-scenen, och det finns en hel tråd om JDM stuk här på garaget så ni kan ju kolla där istället för att klaga på vad Nettan gör med sin bil.
Mycket snack om jdm-stuk.. men ändå så verkar dom som snackar om det inte ha det själva ens. Så orginal hondor med en frontläpp och lite sänkt är inte ens i närheten av ett riktigt jdm-stuk, inte heller så kallade "lexus lampor" som är eurospec lampor enligt jänkarna som drog igång jdm-scenen, och det finns en hel tråd om JDM stuk här på garaget så ni kan ju kolla där istället för att klaga på vad Nettan gör med sin bil.
over and out.
Va yrar du om lexusljus för ? dom hör till volvostylarna. Om du går in på min profil så ser du att jag bygger på min bil och FYI, så finns de olika delar inom JDM... Jag siktar på ett stuk som heter Flush (som för övrigt är s.k tysktuk fast för japanska bilar). men eh, ja du verkar ju ha en jäääävla koll på va JDM är..
Asse, Amen brother.
Nog med offtopic. Du får väl göra som du själv vill, lycka till
Mycket snack om jdm-stuk.. men ändå så verkar dom som snackar om det inte ha det själva ens. Så orginal hondor med en frontläpp och lite sänkt är inte ens i närheten av ett riktigt jdm-stuk, inte heller så kallade "lexus lampor" som är eurospec lampor enligt jänkarna som drog igång jdm-scenen, och det finns en hel tråd om JDM stuk här på garaget så ni kan ju kolla där istället för att klaga på vad Nettan gör med sin bil.
over and out.
Va yrar du om lexusljus för ? dom hör till volvostylarna. Om du går in på min profil så ser du att jag bygger på min bil och FYI, så finns de olika delar inom JDM... Jag siktar på ett stuk som heter Flush (som för övrigt är s.k tysktuk fast för japanska bilar). men eh, ja du verkar ju ha en jäääävla koll på va JDM är..
Asse, Amen brother.
Nog med offtopic. Du får väl göra som du själv vill, lycka till
Nu var det nog inte din bil jag syftade på med just lexus-lamporna det var nån annan som skrev som har det på sin civic. Det enda jag vet om JDM är det jag läst i JDMtråden här på garaget, eftersom det är inte något jag strävar efter när jag själv bygger min bil mot mer race inspirerat.
Tycker mest att det är tråkigt att ni hoppar på nettan om att hon ska gå in på nån sida och fråga om hjälp. Låt henne bygge sin bil efter hennes smak och tycke.
tänkte väl de.. Ja, då förstår jag. Men om du nu bygger din i raceinspirerat stuk, då skulle jag vilja säga att du bygger i JDM stuket, eftersom grundidén kring själva JDM är Funktion före form. Vilket i mina öron låter som Racing.
Jag skiter i vilket nu och tänker låta henne bygga som hon vill, jag sätter igång med mitt eget bygge nu i vår
låt tjejen bygga som hon vill, hon har sitt sätt och ni har ert, bara för att det inte faller er i smak så klanka inte ner på andra... och om hon nu inte skulle veta vad det betyder så kan väl ni vara så vänliga och förklara det eftersom ni verkar vara experter!
låt tjejen bygga som hon vill, hon har sitt sätt och ni har ert, bara för att det inte faller er i smak så klanka inte ner på andra... och om hon nu inte skulle veta vad det betyder så kan väl ni vara så vänliga och förklara det eftersom ni verkar vara experter!
JDM scenen startade i USA(!) 96-97 någonstans där. Grundidén var att ha en rolig bil med kvalitétsprodukter men samtidigt en känsla för stil och finess (vilket många Japsar själv saknar). I och med att USA aldrig fått dom roliga modellerna från Honda, dvs ingen riktig VTEC motor på den egna marknaden mm så var det en självklarhet att på något sätt försöka få tag på detta, tillsammans med eftermarknadsprodukter från Japan. Resultatet blev lite olika team där vissa fick sina Japanimporterade bilar inreggade, och vissa inte varpå man tog en vanlig Civic/CRX motsvarande och flyttade över allt som den Japanska marknaden var ensamma med. Det är dessutom iom detta som högerstyrda bilar är poppis i US, det är nämligen status att ha en "äkta" JDM bil. I samband med ombyggnationen så fixade man upp bilen med ny lack och allmän uppfräschning. Detta tillsammans med eftermarknadsprodukter såsom avgas, fälgar, stolar, coilovers mm mm som var representativa för den japanska marknaden då man ansåg det vara betydligt bättre standard på produkterna än vad som tillverkades i US. Detta blev förstås ganska snabbt poppis och nu 10 år senare så har det växt utanför US och börjat ta stort fotfäste i resten av världen.
Min förklaring:
JDM är en japansk bil, oftast Honda(då Honda är störts i US) som är smakfullt stylad med produkter från Japan. Det kan till exempel vara en Civic -92 med bytt motor till en större, sänkt, eftermarknadsfälgar från en Japansk tillverkare (antingen hustrimmare eller vanligt företag typ, work, volk, SSR mm) dimljus som bara var orginaltillbehör i Japan, eftermarknadsstolar med samma kriterie som för fälgar samt ett eftermarknadsavgas, likadant där.
Så kan man väl säga att ett typexempel på en JDM bil ser ut, såklart finns det undantag men i stora drag så handlar JDM om kvalité och gener ifrån racing.