2707
Sök

Fläkten går för fullt men de kommer ingen luft, Volvo 940

12 086 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
En polare bytte kupefläkt i sin 940 precis, men nu kommer de ingen luft. Fläkten går på alla lägen men de kommer ingen luft ut i kupen. Det brukar ju sitta div spjäll till värme och ac-paket? kan något sånt bråka?
Något vanligt fel? Behöver hjälp.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 januari 2009
JapMax skrev:
En polare bytte kupefläkt i sin 940 precis, men nu kommer de ingen luft. Fläkten går på alla lägen men de kommer ingen luft ut i kupen. Det brukar ju sitta div spjäll till värme och ac-paket? kan något sånt bråka?
Något vanligt fel? Behöver hjälp.

tror han har satt + å - fel så den går baklänges:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

12 086 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Det gick inte att koppla på fler sätt sa han, och de kommer fortf ingen luft hmm

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
27 januari 2009
igentäppta luftkanaler? hade själv problem med och få upp värmen i bilen när en slang hade sprunigt läck precis innan värmepaketet fast iof han borde vell märka om man har kylarvatten lr ej

12 086 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Ja de är inge fel på kylarvattnet. Han har varit inne o bråkat vid AC-elementet, de som kyler kupeluften o försökt hitta fel men vad ja hört så har de inte löst sig än.

264 Inlägg
27 januari 2009
Ingen slang som hoppat av under IBn da?

982 Inlägg
27 januari 2009
jo de är ett spjäll vet flera som haft problem med detta på 760 och 940 vet inte riktigt var spjället sitter men har för mig till höger om pedalerna

54 Inlägg
23 oktober 2010
Bumpar denna tråden istället för att göra en ny..

Min fläkt går på fullt men det är inget riktigt tryck ur munstyckena.. Har kollat på en annan 940 när den kört och det blåser som en orkan i jämförelse med min..
Finns det några filter som kan vara igentäppta någonstans? Var sitter dem isåfall?

//Hampe

Sök