3335
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

SVK Customs
1 639 Inlägg
SVK Customs
1 639 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
#2462
Dörrar borta, nu lunch, sen åker taket!

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/320161_196013697137204_115702491834992_452368_187054862_n.jpg


Under upplärning
368 Inlägg
26 september 2011
#2463
Kul att följa! big_smile Tycker din firma och det ni gör är hel gryyymt! big_smile

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

SVK Customs
1 639 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
#2464
Dogge_93 skrev:
Kul att följa! big_smile Tycker din firma och det ni gör är hel gryyymt! big_smile

Tack! smile


Under upplärning
368 Inlägg
26 september 2011
#2465
Sportvagnskonsult skrev:
Dogge_93 skrev:
Kul att följa! big_smile Tycker din firma och det ni gör är hel gryyymt! big_smile

Tack! smile

Ska bara få orndning på min sen kommer jag upp en runda till er och förhoppningsvis lägger en beställning big_smile

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

SVK Customs
1 639 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
#2466
Dogge_93 skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Dogge_93 skrev:
Kul att följa! big_smile Tycker din firma och det ni gör är hel gryyymt! big_smile

Tack! smile

Ska bara få orndning på min sen kommer jag upp en runda till er och förhoppningsvis lägger en beställning big_smile

Låter bra, du är välkommen smile


964 Inlägg
26 september 2011
#2467
Hade tänkt köra väldigt mycket kolfiber på rx7an istället för trimma. (montera turbo)

Är t.ex baklucka och huv i alu är det värt att byta?
T.ex ska huven i kolfiber vara tyngre enligt rykten.

Dörrar och plexirutor gör mycket antar jag.
Framskärmar har jag i glasfiber redan och breddad i glasfiber.

Är det något man mera kan göra för att lätta?
Taket finns ju men inte någon skarv bak tyvärr men kanske kan fixas på snyggt sett?

Vad kan ni göra helt enkelt för att min bil ska bli lättare.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

Bilmekaniker
805 Inlägg
26 september 2011
#2468
tvivlar starkt på att en kolfiberhuv ska väga mer än aluminium haha... men ja TA bort onödig inredning, tex dörrsidor, lätta fälgar kan du tjäna mycket på!

SVK Customs
1 639 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
#2469
Att börja med att lätta är helt rätt. Du får högre kurvhastighet och kortare bromssträcka

Dörrar väger oftast mycket ja, samt huv och baklucka.

En ren kolfiberhuv är under halva vikten mot alu.
Dock är de flesta "kolfiberhuvar" som finns på marknaden tillverkade med bara det yttersta synliga lagret i kolfiber, sen är resten i glasfiber..

Antonicracing skrev:
Hade tänkt köra väldigt mycket kolfiber på rx7an istället för trimma. (montera turbo)

Är t.ex baklucka och huv i alu är det värt att byta?
T.ex ska huven i kolfiber vara tyngre enligt rykten.

Dörrar och plexirutor gör mycket antar jag.
Framskärmar har jag i glasfiber redan och breddad i glasfiber.

Är det något man mera kan göra för att lätta?
Taket finns ju men inte någon skarv bak tyvärr men kanske kan fixas på snyggt sett?

Vad kan ni göra helt enkelt för att min bil ska bli lättare.
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (26 september 2011)


3 122 Inlägg
26 september 2011
#2470
Sportvagnskonsult skrev:
Att börja med att lätta är helt rätt. Du får högre kurvhastighet och kortare bromssträcka

Dörrar väger oftast mycket ja, samt huv och baklucka.

En ren kolfiberhuv är under halva vikten mot alu.
Dock är de flesta "kolfiberhuvar" som finns på marknaden tillverkade med bara det yttersta synliga lagret i kolfiber, sen är resten i glasfiber..

Antonicracing skrev:
Hade tänkt köra väldigt mycket kolfiber på rx7an istället för trimma. (montera turbo)

Är t.ex baklucka och huv i alu är det värt att byta?
T.ex ska huven i kolfiber vara tyngre enligt rykten.

Dörrar och plexirutor gör mycket antar jag.
Framskärmar har jag i glasfiber redan och breddad i glasfiber.

Är det något man mera kan göra för att lätta?
Taket finns ju men inte någon skarv bak tyvärr men kanske kan fixas på snyggt sett?

Vad kan ni göra helt enkelt för att min bil ska bli lättare.


Glöm inte att gå lös med hålsågen på allt som går att såga i ;0)


SVK Customs
1 639 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
#2471
Taket av!
Imorgon börjar vi bygga buren.

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/314005_196102253795015_115702491834992_452672_1294254334_n.jpg


SVK Customs
1 639 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
#2472
Mer godis till Pontiac 400 motorn, Renoverade toppar, Ram air kam m.m.
Nu väntar vi på kolvar, ringar, lager och lite annat smått och gott.

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/300324_196103560461551_115702491834992_452678_161154130_n.jpg

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/314428_196103580461549_115702491834992_452679_864284076_n.jpg


Under upplärning
368 Inlägg
26 september 2011
#2473
Ska bli kul och spännande att se hur ni löser taket med skarven mellan plåt/ kolfiber hoppas de kommer bild på det big_smile

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

140 Inlägg
27 september 2011
#2474
Dogge_93 skrev:
Ska bli kul och spännande att se hur ni löser taket med skarven mellan plåt/ kolfiber hoppas de kommer bild på det big_smile

Taket gjuts ju av så alla skarvar blir på samma ställe som orginal. Bara att lägga på sen och limma dit smile


SVK Customs
1 639 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
#2475
Modj skrev:
Dogge_93 skrev:
Ska bli kul och spännande att se hur ni löser taket med skarven mellan plåt/ kolfiber hoppas de kommer bild på det big_smile

Taket gjuts ju av så alla skarvar blir på samma ställe som orginal. Bara att lägga på sen och limma dit smile

Hur enkelt som helst smile
+ att det ökar vridstyvheten i karossen tack vare kolfibern samt att det blir limmat överallt, inte punktsvetsat som original.


Under upplärning
368 Inlägg
27 september 2011
#2476
Sportvagnskonsult skrev:
Modj skrev:
Dogge_93 skrev:
Ska bli kul och spännande att se hur ni löser taket med skarven mellan plåt/ kolfiber hoppas de kommer bild på det big_smile

Taket gjuts ju av så alla skarvar blir på samma ställe som orginal. Bara att lägga på sen och limma dit smile

Hur enkelt som helst smile
+ att det ökar vridstyvheten i karossen tack vare kolfibern samt att det blir limmat överallt, inte punktsvetsat som original.

Jahaa där e skarvar:D Men hur gör man på en bil som inte har det? Typ E34 där är ju inga skarvar alls? yikes

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

SVK Customs
1 639 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
#2477
Dogge_93 skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Modj skrev:

Taket gjuts ju av så alla skarvar blir på samma ställe som orginal. Bara att lägga på sen och limma dit smile

Hur enkelt som helst smile
+ att det ökar vridstyvheten i karossen tack vare kolfibern samt att det blir limmat överallt, inte punktsvetsat som original.

Jahaa där e skarvar:D Men hur gör man på en bil som inte har det? Typ E34 där är ju inga skarvar alls? yikes

Då gör man skarvar som vi gjorde när vi byggde t.ex PBZ-s R33
C-stolparna, dock är ju även taket avgjutet och utbytt på denna men man kan skarva ihop med original plåt enligt samma princip. Det är flänsar invändigt som är skruvade ihop också, sedan limmat/tätat med vindrutelim:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/34267_438798197391_764702391_5778113_3409246_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/37248_438798297391_764702391_5778117_5893049_n.jpg

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/34230_438798067391_764702391_5778111_564238_n.jpg


Under upplärning
368 Inlägg
27 september 2011
#2478
Jahaaa big_smile Tackar väldigt mycket för du la ner tid och svarade så noggrant!! smile

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

SVK Customs
1 639 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
#2479
Huvudbågen och främre strävorna på plats i Sierra Cossien:

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/316382_196521783753062_115702491834992_453766_1302128177_n.jpg

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/317886_196521813753059_115702491834992_453767_130421512_n.jpg

Nu kapas resterande bitar till:

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/300655_196521843753056_115702491834992_453768_1011621530_n.jpg
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (27 september 2011)


SVK Customs
1 639 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
#2480
I helgen börjar vi förresten riva den krockade 575 Maranellon smile



Sök