Sen så har jag börjat justera till karossdelarna på lars kårvetta, en hel del jobb med dem innan jag kan börja drapera. Fick bli lite posering bredvid mitt eget evighetsprojekt...
På grund av den kraftigt ökade arbetsbelastningen så söker jag nu en kompetent medarbetare. Så du som känner att du har en bra personlighet, har erfarenhet av att arbeta lite med t.ex glasfiber och gärna lite plåtarbete, typ rikt och svets är välkommen att höra av dig. Erfarenhet av kolfiber är EJ ett måste. Körkort är ett plus men ej ett måste det heller, tågstationen är nämligen på 2 minuters gångavstånd. Rökare är ett minus, knarkare, alkoholister och banditer likaså. Arbetstider kan variera lite beroende på arbetsbelastning, men vi börjar fan inte jobba före 8 i alla fall Avtalsenlig lön.
jobbar du själv på sportvagnskosult?? Eller hur många är ni?
Tänkte ju skicka bort ett par dörrsidor till en rallybil till er...
Jag driver firman själv, sen har jag lite folk som kan hoppa in och hjälpa mig emellanåt när det behövs, men nu tänkte jag anställa en kille på heltid.
Lite mer jobb som kommit in, denna gång till en lite ovanligare bil, en March 731 F1 från 1973 som Poker Wallenberg ska delta med i historisk F1 på Monaco GP i sommar, det körs vartannat år i samband med den vanliga F1 tävlingen där. Jag ska gjuta upp ett extra set av allt i glasfiber, får ej vara i kolfiber eftersom det är en historisk FIA bil, då ska allt vara som det var på den tiden. Fronten ska göras i två exemplar:
Det kan man lugnt hålla med om Kul om det kommer lite extra folk med i bilden, blir spännande vem som kommer att bli antagen, lär väl inte bli vem som helst
Ser fram emot resultatet på delarna som du skall gjuta av
Ja det byggdes helt underbara bilar på den tiden. Dessa byggdes av fyra killar i 20-års åldern i ett garage med stampat jordgolv och man nådde stora framgångar med i princip obefintliga resurser. Riktigt coolt faktiskt, nuförtiden hade man inte ens gett sig på något liknande utan flera miljarder i ryggen. Denna bilen är nu i slutskedet av en fullständig renovering till nyskick av ägaren Jocke Thörjesson som har Fridafors bilservice samt en annan god vän till mig som har varit uppe och hjälpt honom mycket med renoveringen.
Det kan man lugnt hålla med om Kul om det kommer lite extra folk med i bilden, blir spännande vem som kommer att bli antagen, lär väl inte bli vem som helst
Ser fram emot resultatet på delarna som du skall gjuta av
Ja nu är tyvärr inte dessa bitarna i toppskick som jag ska gjuta av, efter alla åren så har bl.a fronten säckat ihop lite och där är en del skavanker på de andra bitarna också. Jag ska dock göra mitt bästa för att slutresultatet ska bli minst lika bra och helst lite bättre än utgångsmaterialet