3570
Sök

Sämsta bilen i snö

194 Inlägg
30 januari 2009
#101
halkbanan jag körde på när jag tog körkortet var då mer cepe än halkbanorna jag jobbat på åt biltestföretagen. när jag körde upp hade jag en såndär hjulanordning runtom och körde på torr asfalt och den är lite konstigare än äkta ishalka, iaf enligt mej tongue



Sen tycker jag inte 240 är så dålig vinterbil såvida man inte är talanglös
Senast redigerat av ajka (30 januari 2009)

4 299 Inlägg
30 januari 2009
#102
TenZer skrev:
Halkbanan är enbart till för att skrämma folk att dels till att sänka farten samt att köpa en bil med abs, antispinn och antisladd. Under halkbanan så får du ju framföra bilen med och utan abs och visar därav hurpass mycket säkrare bilen uppträder. Varför man kör en fwd bil är för att de flesta bilar är fwd och fwd är i regel billigare än rwd och därav mer ekonomiskt för halkbanorna. Jag tycker absolut att halkbanan fyller ett gott syfte (om inte annat så är det j*vligt roligt lol)

På Gillinge får man aldrig testa någon bil utan ABS, dom får ju inte koppla ur det för Audi om dom vill ha kvar sitt kontrakt.

Jag tycker halkbanan är värdelöst fortfarande tongue Hade ingen nytta av det eftersom jag fått testa det i trafiken ändå. Isf borde man ha som krav att man ska köra halkan innan man får körkortstillstånd och att man ska få välja mellan FWD och RWD, vips så fyller halkan sin funktion enligt mig om det skulle funka på det sättet.

Men nog med Off topic, tillbaka till tråden tongue
//Jacob


blacken
30 januari 2009
#103
DusanMandick skrev:
en vw bubbla är inte kul på vintern

Det är ju en av dom bästa vinterbilarna, dom klättrar ju i träd om man skulle få däcken att fästa i barken. Tar man sig inte fram med en bubbla på vintern, då har man stor "otur"..

Driver
2 111 Inlägg
30 januari 2009
#104
coffe.dk skrev:
Skyline! Om Collin får bestämma smile

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article471277.ab

För att vara elak. Var det speciellt svårt att räkna ut?. Ungefär som att ta en moped, olja in däcken och sedan sticka ut på ren is o köra. Undrar hur det går... haha.

Bilen är ju inte direkt avsedd för vintern heller.
Ska man nu köra den på vintern så är det väl inte bilens fel om det går illa om inte ägaren ens satt på riktiga däck.

Dock tyckte jag min var helt ok på snö o is med sommarsulor de få metrar jag körde big_smile hehe.


Tillbaks till topic.

Lägger min röst på 740 såsom många andra. Fäste, vad är det?.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

356 Inlägg
30 januari 2009
#105
Ford transit, ni som tycker att volvo 740 är värdelös på vintern borde prova en sån..

2 182 Inlägg
30 januari 2009
#106
Smedhult skrev:
Niklas1987 skrev:
Pierre-na skrev:

Och ljög vi lite va? volvo har ju iallafall något som heter rostskydd

Alla bilar rostar, inse det.

men Opel har ju Rekord?? haha tongue

tongue

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Galning =)
96 Inlägg
30 januari 2009
#107
Volvo 740 !!!! men kul är de smile


Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
30 januari 2009
#108
volvo 740 utan fjädrar (bonnasänkt), e det 10cm snö ute så fastnar underredet i snön.. fastnar tillochmed i nedförsbacke

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 januari 2009
#109
LilleSKUTT skrev:
Rquired skrev:
LilleSKUTT skrev:

hehe skulle kanske skrivit i kombination med fel förare smile och ju sämre däck desto svårare för den föraren eller ?  SEN ÄR DET JU SÅ ATT EN BIL MED LITE VIKT PÅ DRIVEN  OCH  DÅLIGA DÄCK TAR SIG SÄMRE FRAM ÄN EN  MED BRA DÄCK OCH LITE MER VIKT PÅ  DRIVHJULEN  eller ?

CAPS? smile
Förstod inte vad du menar riktigt heller. Men visst är bra däck viktigt, dock häver sig en bil över drivhjulen när man ger gas. Det borde innebära att trycket över drivhjulen lättar om bilen är fwd...

sant det men om du ska smyga iväg så blir det inte så mycket vikt som smyger över och jag säger varken att fwd eller rwd är bättre men rwd med mycket lätt arsle i förhållade till front är sämre än en fwd med bra tryck på driven .  men å andra sidan beror det mycket på den som kör oxå..    sorry för caps förut mitt tangentbord gillar inte cocacola så det protesterade smile

Va?! Cola som är så gott yikes

Jo det beror som sagt mycket på föraren också. Om man tar tex Bmw E30 är den jävligt lätt i röven och då börjar man känna av det hela tongue Men att ha vikten 50/50 borde vara det optimala...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.


Sök