2911
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

1 364 Inlägg
17 november 2012
Länkarmar till e34 ngt att ha borde vara samma kvalite som på andra bilar så bara ös på med förslag,
lästa att gummit runt spindelleden pajar efter några hundra mil tongue
Senast redigerat av Beangt (17 november 2012)

Dumpersförare.
970 Inlägg
17 november 2012
Bettan_Nostdal skrev:
VolvoCoffe skrev:
Bettan_Nostdal skrev:

Fick en hel del ja. Har bild i mitt fotoalbum där sambon står vid fyra kundvagnar och håller upp kvittot och då hade vi inte hämtat de stora sakerna på lagret än. Men som sagt. Blev en hel del då vi köpte ett helt nytt garage så att säga smile

var det säkert många som var jävligt glada som fick vänta bakom er i kö haha

Haha. Nejdå. De öppnade faktiskt en egen kassa till oss. Sambon lastade upp på bandet medans jag snabbt lastade ner i vagnen igen sen. Kassörska verkade lite nervös för att datorn skulle hänga sig så vi hade fått börja om.

ojdå fy fan smile

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

63 Inlägg
17 november 2012
Har inte läst igenom alla sidor så hoppas inte frågan har ställts tidigare. Men har någon av er erfarenhet av Biltemas kolfiberfilm ? Är sugen att köra lite film på insidan av bilen, har den luftfilter och är den lättmonterad eller ska man gå efter dyrare film ?

Fungerar det inte med våld, så tar du i för lite

Dumpersförare.
970 Inlägg
17 november 2012
Pageup skrev:
Har inte läst igenom alla sidor så hoppas inte frågan har ställts tidigare. Men har någon av er erfarenhet av Biltemas kolfiberfilm ? Är sugen att köra lite film på insidan av bilen, har den luftfilter och är den lättmonterad eller ska man gå efter dyrare film ?

deras kolfiber film är skitbra enligt mig. har klätt in i min 850 lite.

Opel Omega 2,0 16V /97

63 Inlägg
17 november 2012
VolvoCoffe skrev:
Pageup skrev:

Fint, får helt enkelt köpa den och testa. Går det lätt att avmontera kolfiberfilm om man känner att man vill ha bort det ? smile

Fungerar det inte med våld, så tar du i för lite

Dumpersförare.
970 Inlägg
17 november 2012
Pageup skrev:
VolvoCoffe skrev:
Pageup skrev:

Fint, får helt enkelt köpa den och testa. Går det lätt att avmontera kolfiberfilm om man känner att man vill ha bort det ? smile

Ja jag vet ju inte sj för jag har liksom inte tagit bort det. men det borde inte vara svårt att dra av det om man nu vill. gäller bara att ytan är ren när man ska ha på det. jag har bilder på min sida. blev lite sådär på en sak. men man lär sig till nästa gång.

Opel Omega 2,0 16V /97

Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
153 Inlägg
18 november 2012
Någon som har provat Biltemas mellanstorlek av migsvets?
http://www.biltema.se/ProductImages/17/large/17-173_l.jpg

Jag har den mindre sedan tidigare men den har ju inte möjligheten att koppla på en gastub om man vill göra lite finjobb.

2 419 Inlägg
18 november 2012
VolvoCoffe skrev:
Pageup skrev:
VolvoCoffe skrev:

Ja jag vet ju inte sj för jag har liksom inte tagit bort det. men det borde inte vara svårt att dra av det om man nu vill. gäller bara att ytan är ren när man ska ha på det. jag har bilder på min sida. blev lite sådär på en sak. men man lär sig till nästa gång.

värdelös enligt mig! stel dåligt med lim! mkt möjligt att de var nått måndags exemplar! köpte på bilstereoonline och draperade taket på bilen! lätt jobbat som bara den!

3 466 Inlägg
18 november 2012
Pageup skrev:

Skillnaden på biltemas film och dyrare film, iaf de som jag har provat, är att biltemas film är en lite tjockare film med klister, funkar bra om man värmer med värmepistol men man måste vara noga så de inte blir bubblor.

Den dyrare filmen var betydligt mycke tunnare och var självhäftande, alltså inget klister. Dessutom hade den kanaler till att leda bort luften så man inte fick bubblor. Dessutom kunde man enkelt värma bort veck och den gick dessutom att dra av om man inte blev nöjd,knyckla ihop den till en boll och om man sen kom på att man ville hade någon annan stans bara värma lite på den så blev den som ny igen.

Men denna var rejält mycke dyrare! Vi pratar om en 1000kr/meter och då är bredden 150, så de e alltså 1,5m2.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

132 Inlägg
18 november 2012
VolvoCoffe skrev:
Pageup skrev:

Du måste skämta med mig? Vad funkar den skit bra på? Ett plant underlag gör den givetvis det, det gör deras solfilm oxå! Testa att montera den på en yta som är böjd på sina sätt och försök forma dit den så snackar vi skit dåligt kolfiberfilm enligt mig...

Den som skrev att proffs kolfiberfilm kostar 1000sek metern måste oxå vara ett skämt.... köpte 4 meters rulle från solfilmskompaniet förra veckan för runt 800 lappen och det är proffs film.... Hur enkel som helst att forma och leka med och kan luftas hur många ggr som helst typ utan att limmet blir dåligt, går att installera både med vatten eller torr installering....

sedan uppstår det enklare veck om filmen är tunn! dvs filmen ska vara tjock.. för den som påstår att tunn film är bättre än tjock film...

Peter

3 466 Inlägg
18 november 2012
mrperfektion skrev:
VolvoCoffe skrev:
Pageup skrev:

Du måste skämta med mig? Vad funkar den skit bra på? Ett plant underlag gör den givetvis det, det gör deras solfilm oxå! Testa att montera den på en yta som är böjd på sina sätt och försök forma dit den så snackar vi skit dåligt kolfiberfilm enligt mig...

Den som skrev att proffs kolfiberfilm kostar 1000sek metern måste oxå vara ett skämt.... köpte 4 meters rulle från solfilmskompaniet förra veckan för runt 800 lappen och det är proffs film.... Hur enkel som helst att forma och leka med och kan luftas hur många ggr som helst typ utan att limmet blir dåligt, går att installera både med vatten eller torr installering....

sedan uppstår det enklare veck om filmen är tunn! dvs filmen ska vara tjock.. för den som påstår att tunn film är bättre än tjock film...

Peter

Har du testat den dyra filmen så fattar du varför den kostar så mycke, hade den på taket på min 9000 (dock men skinn/vinyl-look) och även på http://www.garaget.org/?car=209459&image=2879291 och http://www.garaget.org/?car=100521&image=2817058 Båda med Kolfiberlook. Att klä ett tak med denna kostar några tusenlappar enbart i material.
Den är riktigt tunn så risken att det blir veck om man är nybörjare är ganska stor, men eftersom den är självhäftande kan man bara dra ut dom och värma lite så e dom väck.

Men uppenbarligen har du inte heller förstått att bltemas film är helt ok även på böjda ytor om man värmer den.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

132 Inlägg
18 november 2012
M_icke_ skrev:
mrperfektion skrev:
VolvoCoffe skrev:

Peter

Har du testat den dyra filmen så fattar du varför den kostar så mycke, hade den på taket på min 9000 (dock men skinn/vinyl-look) och även på http://www.garaget.org/?car=209459&image=2879291 och http://www.garaget.org/?car=100521&image=2817058 Båda med Kolfiberlook. Att klä ett tak med denna kostar några tusenlappar enbart i material.
Den är riktigt tunn så risken att det blir veck om man är nybörjare är ganska stor, men eftersom den är självhäftande kan man bara dra ut dom och värma lite så e dom väck.

Men uppenbarligen har du inte heller förstått att bltemas film är helt ok även på böjda ytor om man värmer den.

Jag nämnde ju precis att jag köpte en proffs film! Dyra filmen, en dyr film kan vara skit oxå så säg inte en dyr film även fast precis den du har köpt har varit dyr så kan andra sälja samma produkter billigare.

Som jag tidigare sa så är bra film inte tunn! den är mycket svår arbetad! Blir det veck så är det bara lufta bort hela filmen och sätta tillbaka igen tills det blir bra ( om vi inte pratar om biltema eftersom du verkar påstå att biltemas grejer är gudens )

Jag skulle vilja se dig klä en motorhuv med biltemas, och ingen 740 nu! dessa är ju raka, gärna när du filmar.

Peter

Dumpersförare.
970 Inlägg
18 november 2012
mrperfektion skrev:
VolvoCoffe skrev:
Pageup skrev:

Peter

Hur kan jag ha lyckats då? har till och med klätt in armstödet med det utan problem.och det har inte släppt och det är ingen plan yta direkt.

Opel Omega 2,0 16V /97

514 Inlägg
19 november 2012
Nu har int jag kollat igenom denna tråden just nåt, men nån som vet hur biltemas bättringsfärg är?
Sitter bra? Går få hyfsat snyggt?

6 738 Inlägg
19 november 2012
volvochefen skrev:
Nu har int jag kollat igenom denna tråden just nåt, men nån som vet hur biltemas bättringsfärg är?

jag tycker den funkar alldeles utmärkt, har lackat spoilern fram på 740in med den o det ser så fint ut så. va lite mer än ett år sen ja gjorde det

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

514 Inlägg
19 november 2012
Toppen, ska bättra på en 240 jag har, tror ni dom har ljusröd 173?

6 738 Inlägg
19 november 2012
volvochefen skrev:

de tror ja. de har färger till de flesta volvo tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

514 Inlägg
19 november 2012
Henkix skrev:
volvochefen skrev:

de tror ja. de har färger till de flesta volvo tongue

sweet!

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
19 november 2012
volvochefen skrev:

Köp direkt från Volvo, gav 90kr för en 173 inkl. klarlack tongue(dock behövs den ej haha)

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

Snäll pöjk
703 Inlägg
20 november 2012
volvochefen skrev:

Riktigt dåligt, har kört det en gång och då va det en jädra nyansskillnad, och ja jag köpte med rätt färgnummer!

Ack vet jag förgasarmotorer!

Sök