2134
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

BASS GLAD
1 381 Inlägg
13 januari 2013
equinoxe skrev:
vill bara säga att deras lambda sond till audis 2, 7 biturbo inte funkar. även fast lambdan ska vara anpassad till 2, 7 motorerna. 700 kr bortkasstar

måste man väll kunna lämna tillbaks om grejen inte funkar .. men de står att man kan ha den till den bil & motor
big_smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

Avstängd
10 388 Inlägg
13 januari 2013
birka76 skrev:
equinoxe skrev:
vill bara säga att deras lambda sond till audis 2, 7 biturbo inte funkar. även fast lambdan ska vara anpassad till 2, 7 motorerna. 700 kr bortkasstar

måste man väll kunna lämna tillbaks om grejen inte funkar .. men de står att man kan ha den till den bil & motor
big_smile

Nej, biltema tar inte tillbaka lambdasonder, det är alltså ett köp utan bytesrätt

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

577 Inlägg
13 januari 2013
it_mutt skrev:
birka76 skrev:
equinoxe skrev:

big_smile

Nej, biltema tar inte tillbaka lambdasonder, det är alltså ett köp utan bytesrätt

Fast funkar det inte så är det en reklamation inget byte. O man kan inte frånsäga sig det förstnämnda.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Avstängd
10 388 Inlägg
13 januari 2013
risodlarn skrev:
it_mutt skrev:
birka76 skrev:
big_smile

Fast funkar det inte så är det en reklamation inget byte. O man kan inte frånsäga sig det förstnämnda.

Ok, som sagt, biltema tar inte tillbaka lambdasonder <punkt>, så får du kalla det vad du vill. Och det klargör de på sin hemsida så väl som i katalogen.

Fungerar den inte så säger biltema; taskigt läge

Från biltemas hemsida, gällande lambdasond;

"Elektronikprodukt Bil, återköps ej!"
Senast redigerat av it_mutt (13 januari 2013)

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
13 januari 2013
it_mutt skrev:
risodlarn skrev:
it_mutt skrev:

Ok, som sagt, biltema tar inte tillbaka lambdasonder <punkt>, så får du kalla det vad du vill. Och det klargör de på sin hemsida så väl som i katalogen.

Från biltemas hemsida;

En reklamation kan dom inte neka, har dom sålt en felaktig produkt är det bara tacka och ta emot.
De gör inga återköp på sådana produkter. Det är en helt annan sak.
Senast redigerat av Nitromast (13 januari 2013)

Avstängd
10 388 Inlägg
13 januari 2013
Nitromast skrev:
it_mutt skrev:
risodlarn skrev:

Från biltemas hemsida;

En reklamation kan dom inte neka, har dom sålt en felaktig produkt är det bara tacka och ta emot.

Vi kör på det (även om jag inte köper det av den anledning att jag inte vet någon som lyckats lämna tillbaka en kass lambdasond, men energiuttaget i frågan har nått sin kvot)

2 763 Inlägg
13 januari 2013
Nitromast skrev:
it_mutt skrev:
risodlarn skrev:

Från biltemas hemsida;

Skulle de fortfarande då neka till att ta tillbaka den går man bara till ARN, Allmänna reklamationsnämnden. Då ska ni se att det kan bli liv i luckan!

Volvo - For Life

Fri fart för ett fritt folk!
14 254 Inlägg
13 januari 2013
vad baserar du på att deras lambda inte fungerade?
motorlampan kan lysa av en uppsjö olika problem.

och den kan klaga på att lambdan visas för snålt eller för högt
utan att det för den skullen är fel på lambda sonden.
derför dom vägrar ge garanti på dessa grejer.

det gäller alla firmor som säljer resrvdelar till bilar.
enda sättet att få ut pengar är om den inte fugnerar alltså kabelbrott

Kör fort så hinner inget hända...

577 Inlägg
13 januari 2013
Ni får väl skaffa lite pondus när ni ska lämna tillbaks grejer. Låt oss säga att jag byter avgassystem på en bil och är för klen för o få bort lambdan eller vill byta för säkerhets skull. Köper jag då en ny och så visar det sig att man får.en felkod kopplad till lambdan, o sen byter till en lambda man vet fungerar och felkoden försvinner då vet man ju att det är fel på lambdan. Då äre bara o reklamera o jag skulle inte ta ett nej.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
13 januari 2013
En trasig produkt som inte funkar som den är sagt att göra har man full rätt att reklamera, det är en lag och inte ens "stora biltema" kan undgå.

DEVIL
1 171 Inlägg
13 januari 2013
Är biltemas eltejp nåt att ha? såg att dom hade 2 rullar för 29:- :p

bmw m power

7 276 Inlägg
13 januari 2013
Legosoldaten skrev:

Jag är inte så nöjd över den. Tycker att den var rätt stel och klistret var inte alls lika bra som gamla tejpen jag hade liggandes.

DEVIL
1 171 Inlägg
13 januari 2013
Brains skrev:
Legosoldaten skrev:

Jag är inte så nöjd över den. Tycker att den var rätt stel och klistret var inte alls lika bra som gamla tejpen jag hade liggandes.

Nej det var de jag funderade på, kanske onödigt köp!

bmw m power

7 423 Inlägg
13 januari 2013
Legosoldaten skrev:

det var dyrt, jag köper ju dem för 10 kr st
och ja deras eltejp är helt ok,, köper den jämt
Senast redigerat av granadadr (13 januari 2013)

Fri fart för ett fritt folk!
14 254 Inlägg
13 januari 2013
ett tips ang eltejp ha att ha den varm vid användning smile

Kör fort så hinner inget hända...

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
13 januari 2013
Tror jag köper Eltejp för runt 6kr jag tongue

Avstängd
10 388 Inlägg
13 januari 2013
Legosoldaten skrev:

Då har du väl sett fel? Går ju på 9:90:-/rullen i vanliga fall tongue (ja eller 89:-/10st)

2 174 Inlägg
13 januari 2013
it_mutt skrev:
birka76 skrev:
equinoxe skrev:

big_smile

Jag köpte en lambda som inte var rätt, inga problem byta. Dom hävda det var rätt men överbevisa dom sen fick jag pengarna tillbaka och ett par hundra som tack för hjälpen i presentkort.

2 174 Inlägg
13 januari 2013
Köpt på senare tiden mycket biltema högtrycksshampoo, var bättre förr nu är det som vatten värsta skiten.

Deras nyhet Pre-Wash var 70 kr åt helvete dom hävda det var skit bra mycket bättre än avfettning och på etiketten lovades lösa upp asfaltsfläckar m.m haha inte ens torkat regnvatten löstes upp.

2 337 Inlägg
13 januari 2013
Jag köpte fälgrengöring där för att prova på vinterfälgarna som var mer gula än gråa. Döm om min förvåning när de blev helt rena efter en omgång med medlet + högtryckstvätt. Troligen det mest prisvärda jag har köpt på Biltema.

Sök