Alex-s skrev:
it_mutt skrev:
cheva_raggare skrev:
bättre du beställer en från
www.anabint.se får du en med cirkulaions pump termostatstyrd så den stänger av vid 65 grader dock kostar den 600kr
Slangvärmare med cirkulationspump är grejer det...för vattnet cirkulerar som vi alla vet tokmycket i systemet när termostatet är stängt

(jo det rör på sig, inget att säga om det, det jag menar är att cirkulationspumpen gör inte så stor skillnad på det hela. MEN, det är bara min erfarenhet)
Kinavärmare är enligt mina erfarenheter just "kinaskit" (sen var alla andra tillverkar sina är ju en annan femma) tyvärr
Termostatstyrd är väl iofs de flesta slangvärmare
självklart cirkulerar det bra i systemet när termostaten är stängd. termostaten öppnar ju inte förräns ca 90 grader, tror du inte att det har varit cirkulation innan dess? man monterar ju inte den på slangarna till kylaren
en värmare med pump gör stor skillnad både i uppvärmningstid och total energiförbrukning
Det är spännande att du verkligen inte läser ett dugg av vad jag skriver, eller så förstår du inte det. Så, jag tar det igen;
Min erfarenhet är att en slangvärmare med cirkulationspump inte ger någon skillnad mot en utan. Sen om det är för att värmarna med cirkulationspump varit "dåliga värmare" eller inte, det har jag ingen aning om, men det är fortfarande min erfarenhet.
Sen skrev jag att; "(
jo det rör på sig, inget att säga om det ...)"
Blev det klart nu?
Och som påpekat, så jodå, det finns de som monteras på just kylarslangen (som i; slangen till kylaren). MEN, det finns givetvis de som monteras på andra ställen också. Så det är beroende på tillverkare och modell.
Nåja, tillbaka till topic

Senast redigerat av it_mutt (19 januari 2014)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!