ska plocka bort katalysatorn på min bil för att jag ska bygga större downpipe men hur ska jag göra med lambasonden då? har en både före och efter katten?
Då går du in på jrm-racing.se och köper en sk Celfix till den bakre lambdan.. Man skruvar i celfixen i lambdamuttern sen skruvar i lambdan i den, fungerar som en "strypning" så den bakre lambdan tror att den får rätt värden trots att katten saknas...
passar den på min lamba då? kan man inte göra en egen sådan? tänkte på om den inte passar med gängorna på min. skulle du inte kunna skriva upp lite mått m.m?
Så länge du har en vanlig lambda baktill så är de väl samma gängstigning på typ alla va ja vet...
Har tyvärr inga mått lr så, göra en egen känns ganska jobbigt om man inte har till gång till maskiner förstås.. 300 kr är inte som nån jätteutgift för att få de o funka enligt mig iaf..
har maskiner till de så det skulle inte ta lång tid att fixa ordning:P men känns som att det är en rätt dyr sak och bara prova me. om de inte funkar så måste man ju köpe en race cat. men får väll beställa en och prova kanske funkar.. men vad är det en gör igentligen? är det vara en typ "förlängning" (rör) som gör att den sitter en bit bort från avgasröret?
Ja dels flyttar den ju ut lambdan en bit, sen som du kanske såg på jrm så är ju hålet upp till lambdan ganska litet.. Så mängden avgaser/avgasvärden blir ju betydligt mindre..