3561
Sök

lite frågor om supra mk3

49 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
#1
tja har lite funderingar runt min supra mk3  1 kan jag köra med dubbla bosch dumpar eller ?? har hört att LMM får frispel och kronglar 2 vad är fcd är det en sak som ska lura edc att sicka mer sopppa eller ??? 3 har nån tips på hur man kan modifiera ic röret att gå en kortare väg tängkte köpa större ic men mk3 har 2 anslutningar på samma sida så ville ha så kort läng på röret som möjligt om det går

varför åka snabbt när man kan åka brett

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
2 februari 2009
#2
Börja med att skriva korrekt med . och lite stora bokstäver så det inte blir så rörigt.

677 Inlägg
3 februari 2009
#3
Öhh...

Dubbla bosch dumpar? vad menar du då? har du 2 dumpar på bilen ?
Sen ja LMM på Mk3 är en riktig hypokondriker och älskar att strula! spec om du kör med hybrid eller öppen dump. 

FCD  är Fuel cut defencer och tar bort standard FCD som sitter orginal, det gör att du kan ladda mer men jag REKOMENDERAR inte att göra det om du inte har en BTR eller större spridrare då det gör att motorn går torrt vid fullfart. skaffa en Apexi safc2 eller map ecu så räddar du dmotorn.

Angående IC så är  det rätt jobbigt att byta, då du måste bygga om insuget... satsar du inte på några extrema hästar så behåll nuvarande system, det är inte så fort att bocka till lite rör som gör att det pasar.

mvh
Fredde

49 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#4
okej nä jag menar köra med 2 st dump återcirkulerande har ju en liten orginal på nu  så tänkte om det gick att ha 2 eller blir det konstigt då ?

varför åka snabbt när man kan åka brett

677 Inlägg
3 februari 2009
#5
öhhh.... varför skulle du ha 2 dumpar? bytt ut den du har nu mot en återcirkulerande...

Galen
849 Inlägg
4 februari 2009
#6
Jaa det går att köra med två dumpar men varför?

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202


Sök