4454
Sök

Hjälp om ljud ifrån huvudcylinder när jag bromsar.?

3 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
Tja jag köpte en gammal volvo 440 för en vecka sedan med ett trasigt bromsrör (vänster fram)
Har nu bytt det och luftat bromsarna, idag när jag provkörde bilen började det låta antagligen ifrån huvudcylindern, låter enbart när man trampar ner pedalen i botten. Vad kan det vara för fel? låter ungefär som motorn till spolarvätskan. bromsarna funkar ju men det är jävligt irriternade när det låter varje gång man bromsar.  huvudcylinder är bytt av tidigare ägare ( min morbror) en vecka innan bilen köptes.  skulle vara bra om någon kunde svara så fort som möjligt bilen ska besiktigas på fredag:p

Random Hero
4 047 Inlägg
3 februari 2009
inte absen som låter då ? prova göra rent kransarna ordentligt o kör en sväng o se om de  e borta?

Dog food lid. Backwards

3 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
Jag är inte så haj på bilar direkt sitter absen vid huvudcylindern ? eller ska jag göra rent nere vid bromsarna`?

Random Hero
4 047 Inlägg
3 februari 2009
abs kontakten sitter på baksidan av oket, kransen har du vid skivan.

http://web.telia.com/~u84003985/CITROEN/CXBROMS-ABS.HTM

fel bil men de e samma skit där
Senast redigerat av DusanMandick (3 februari 2009)

Dog food lid. Backwards

3 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
Tack ska läsa igenom det. sitter enheten under reservhjulet på en 440 också? det låter precis som att någonting försöker mata fram något. ett jävligt irriterande ljud. Men ska ta tag i det imorgon och testa att göra rent skiten. biljäveln har ju stått i en lada i 3 år:P

Sök