2876
Sök

varför hatar alla aluminium vingar (osthyvel)

482 Inlägg
5 februari 2009
Nu när jag läst denna tråden, så tror jag bannemej att det får bli en aluvinge på 140in wink ... Eller varför inte på micran? tongue
Senast redigerat av rotary12 (5 februari 2009)

Jodå... Så är det serru!

huh?
10 427 Inlägg
5 februari 2009
M.Persson skrev:
Men alla måste ju hålla med om att den inte ser värre ut än den groteska org vingen som sitter på 740 iallafall!

Vadå grotesk? Ser ju som gjuten ut till bilen smile

'Heckspoiler Made in Austria' big_smile

https://www1.garaget.org/archive/14/13540/61540/61540-781004.jpg

Volvoskadad
6 017 Inlägg
5 februari 2009
steifan skrev:
M.Persson skrev:
Men alla måste ju hålla med om att den inte ser värre ut än den groteska org vingen som sitter på 740 iallafall!

Vadå grotesk? Ser ju som gjuten ut till bilen smile

'Heckspoiler Made in Austria' big_smile

http://www1.garaget.org/archive/14/1354 … 781004.jpg

Ja dom sitter ju som gjutet på 740s smile

Jonas

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
5 februari 2009
JimpeBoy skrev:
Skatepunk skrev:
det är ju faktiskt pinsamt fult..... och det är alltid volvo raggare som har det också... inte så konstigt... dålig bilsmak och dålig styling/stil smak.. kolla för övrigt bara hur dom går klädda :S

rent och stiligt ska det vara!

Och det säger han som har en massa klistermärken på sin bil! wink

älskar när folk "äger" sig själva...
Senast redigerat av AcesHigh666 (5 februari 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

529 Inlägg
6 februari 2009
AcesHigh666 skrev:
JimpeBoy skrev:
Skatepunk skrev:
det är ju faktiskt pinsamt fult..... och det är alltid volvo raggare som har det också... inte så konstigt... dålig bilsmak och dålig styling/stil smak.. kolla för övrigt bara hur dom går klädda :S

rent och stiligt ska det vara!

Oja, det gör jag med! Gillar den som du har skrivit i tråden "Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad tongue" Den om lacken på en 740. smile

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

509 Inlägg
6 februari 2009
johan740_89 skrev:
Det jag inte fattar är alla som hattar alu vingar.

Det vore kul att veta varför:/

Hatar dom kan jag ju inte säga att jag gör men de ser ganska dumt ut. Enda bilen som jag tycker att de passar på är eclipse, modellen runt 95. Men de är ju bara min åsikt, gillar man såna vingar ska man ju helt klart köpa en sån å inte lyssna på vad andra tycker.
Senast redigerat av Thiger_84 (6 februari 2009)

12 086 Inlägg
6 februari 2009
steifan skrev:
JapMax skrev:
Gillar man aluvingar är man ju mobbad for life.

Ungefär som att köra/gilla Volvo menar du wink

Nu ska vi inte va sånna, jag har inget emot Volvo. Saab därimot har jag något obeskrivligt agg mot..
Jag ska kanske tillomed skaffa mig en Volvo efter bmwn, får se vad min ekonomi säger. I värsta fall blir de Volvon haha

12 086 Inlägg
6 februari 2009
Izual skrev:
Här kan man köpa den.

Bara att ut och flyga sen wink

http://www.kudoz.se/view_product.php?ID=90

Fan va nice, men den va ju bögdyr tongue
Ska se om jag hittar den i tyskland lr nått, men tack för länken!

2 638 Inlägg
6 februari 2009
Varför alla hatar aluminumvingar? För att det är bland det mest fulaste man kan sätta dit på en bil? För att de vingarna inte följer bilens former för fem öre? För att de absolut måste sticka upp 4 km från bakluckan?

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
6 februari 2009
JimpeBoy skrev:
AcesHigh666 skrev:
JimpeBoy skrev:

Oja, det gör jag med! Gillar den som du har skrivit i tråden "Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad tongue" Den om lacken på en 740. smile

Oja jag blev först förbannad som fan, men sen när det kom fram att han hadde en bil som t.o.m klassas som "värre" än 740 så skrattade jag så jag fick ont i magen wink

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
6 februari 2009
själv är jag emot alla typer av vingar även orginal säkert tufft ha sådan om man bygge nån bil som e basserad på the fast and the furious hur de nu stavas..sen har jag för mig att bes gillar inte alu heller?

Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
6 februari 2009
Den snyggaste vingen som finns måste då vara STCC-vingen. Liknande den som visas på Saab 9000.

https://www1.garaget.org/archive/3/2192/1942/large_1942-212264.jpg
Senast redigerat av Fotografen_Micke (6 februari 2009)

* Klåpare
1 718 Inlägg
6 februari 2009
Aluvingar är helt ok. På de fordon de hör hemma.
På en del tävlingsbilar gör de sig bra utseendemässigt, men då är det ju inte på grund av utseendet som de sitter där.
Som några redan har nämnt så är epatraktorer de enda fordon som får ha det LAGLIGT på allmän väg. Så frågan är väl egentligen varför folk hatar bilister som inte kan lagar och förordningar, eller gärna vill att bilen ska se ut som epan man hade innan... Personligen tycker jag inte att svaret på den frågan är särskilt svårfunnen. roll

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

18 Inlägg
8 februari 2009
Haha, skön tråd big_smile Alla får sannerligen tuppjuck på dessa colaburkar till vingar. Alla bilar med sådana vingar ser ju f*n ut som missfoster big_smile

73 Inlägg
16 februari 2009
NysoO skrev:
Haha, skön tråd big_smile Alla får sannerligen tuppjuck på dessa colaburkar till vingar. Alla bilar med sådana vingar ser ju f*n ut som missfoster big_smile

tror nog du bara har kollat in en massa 740in med en del sånna kan fösrtå att folk börjar tycka att alu vingar är skitfula pga alla oseriösa personer som köper en sån för att bara ha en vinge men kolla in min bil den ser inte så dum ut om man lägger ner lite tid och pengar på den för omlackering osv

oberoende är att vara beroende av oberoende :)

4 001 Inlägg
17 februari 2009
pouria_g skrev:
NysoO skrev:

tror nog du bara har kollat in en massa 740in med en del sånna kan fösrtå att folk börjar tycka att alu vingar är skitfula pga alla oseriösa personer som köper en sån för att bara ha en vinge men kolla in min bil den ser inte så dum ut om man lägger ner lite tid och pengar på den för omlackering osv

sorry, det kvittar vilken bil det sitter på, jag personligen tycker att Peuget 307 är bland de fulaste bilar någonsin tillverkade, inte blir den bättre av en sådan vinge.

OBS detta är inget ont emot dig eller din bil utan bara MIN personliga åsikt!

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

157 Inlägg
17 februari 2009
Ska fan skaffa en till saaben;) får ju ut minst 50hk extra.

bmw_e34_projekt
17 februari 2009
det är ju det fulaste man kan ha på en bil, det passar lika illa som ett prostockscoop på en liten golf.

1 271 Inlägg
17 februari 2009
Det där med alu vinge på en bil har mkt med resten av utseendet att göra mkt. ex som på en drift bil är det snyggt med en sådan vinge men inte på en bil som är tyskstuckad. det är ju så simpelt som smaken är som baken = delad

16 Inlägg
18 februari 2009
Varför i he#&!te vill nån ha en sån vinge? Det sabbar ju allt på bilen! -Men det är ju bara min uppfattning...  ;p

Fuck life,before life fucks u!

Sök