3564
Sök

Golf Årsmodell 91 1,8L kamremsbyte

4 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Hejsan allesammans!

Jag var igång med ett kamremsbyte på golfen. de jag undrar är då Centrumbulten som sitter på vevaxeln den måste man ju lossa?? för att få bort remskivorna till vattenpumpen och styrservot, vad är det för gäng alltså väster eller höger gäng och hur många NM måste man dra den med?

MvH

~~

290 Inlägg
11 februari 2009
lossa INTE den, du har ju 4st in6skruvar 6mm.lossa dom och ta bort skivan.

460 Inlägg
11 februari 2009
tycker det känns bra när folk ska byta kamrem och inte har en aning om vad dom håller på med.

4 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
Dr-aero det är så här att jag lossade på dem men det värkar som någon av de 11 tidigare ägarna har modifierat centrumbulten med nån typ av bricka ser iaf inte ut som orginal där av att jag fråga wink

så frågan är fortfarande väsnter eller höger gäng samt hur många NM den skall drass med!?

MvH

~~

4 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
Just ja kom på en sak, Pilsk du kan **** ner dig. jag bad inte om spydiga kommentarer från nån insnöad norrlandsbo smile

~~

290 Inlägg
12 februari 2009
Mike_Eli_Mi16 skrev:
Dr-aero det är så här att jag lossade på dem men det värkar som någon av de 11 tidigare ägarna har modifierat centrumbulten med nån typ av bricka ser iaf inte ut som orginal där av att jag fråga wink

så frågan är fortfarande väsnter eller höger gäng samt hur många NM den skall drass med!?

MvH

ser det org ut så e det nog de,remskivan kan i vissa fall rosta fast utav fan.knacka försiktigt på den och mycket rostlös på,men om den nu e moddad så , höger gänga. jag brukar ta mutterknack både loss och dra åt, kan inga moment i huvudet.

4 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
Låter alla tiders höru tack ska du ha big_smile

MvH

~~

Sök