update!.. håller nu på att koppla in massa el m.m. vattenpumpen ska svetsas om.. batterikablar ska dras om då batteriet hamnar i bakluckan..börjar iaf närma sig nu
inkopplat å klart urfräsningen på fronten var när den satt på 940.n Nu ska det plastas bort med glasfiber o spakalas/slipas å lackeras..
T3 flänsen/plattan nysvetsad då den spruckit rakt av men nu ska det hålla .. ska bli en massa polering sen med... Varenda detalj ska bli som nytt
update!.. håller nu på att koppla in massa el m.m. vattenpumpen ska svetsas om.. batterikablar ska dras om då batteriet hamnar i bakluckan..börjar iaf närma sig nu
Var nere i garaget och testmonterade lite:) ska testa KKK27:an med nya packningar som kommer i veckan.. men sen åker en 19T på å KKK27:an hamnar på hyllan Blir nog bra när det är klart
!Update! har inte hunnit göra så mycket med min 740 Turbo det senaste men nu är det på gång igen
Inte alls mycket kvar nu till uppstart.. Det som är kvar att göra är..
*Svarva om och Borra om ett Enkelmassesvänghjul då 2-masse gett upp... *På med v-lådan *Koppla ihop elen från baklyserna till nya FT kabelstammen fram *På med avgassystemet
Idag kopplade jag in Hydralsisk koppling då det satt vajer på 740:n..
Här är grejjerna som ska på plats i 740:n kommer ifrån en 940 Turbo
Så här såg det ut i 740:n.. Pluggat..
nu är den på plats å pedalen i bilen på plats med.. nu är det bara på med V-lådan sen
(lånad bild) Så här ska svänghjulet se ut när det är klart .. 240mm lamell ska passa och Sachs -712 tryckplatta plus att det blir något lättat
Update har hänt lite sen sist... kommer bli volvo v50 inredning.. letar nu framstolar ... Motorn är i stort sätt klar väntar bara på den beställda bmw m3 växellådan som håller på att byggas.. den kommer hem nästa vecka .. sitter nu orginal turbo på inför besiktning
Plockat ner framvagnen.. ska in på blästring plus nya bussningar och pulverlackering
Införskaffade idag ett sprillans nytt volvo v50 baksäte som ska monteras i volvo 740:n
sitt-dynan på plats ska snygga till golvmattan senare
ryggstödet på plats... ska dock göra fästen imorgon sedan är det klart ska dit sido kuddar med ..
Har nu läst hela tråden och måste säga: fan va du sliter! Bra jobbat och hoppas de flyter på som de ska!
hehe ja de är mycket arbete särskilt när man inte bestämt sig för vilken bil man ska ha hehe men nu blir det volvo 740 ... ska iväg idag och försöka få tag i volvo v50 stolar fram
Har nu läst hela tråden och måste säga: fan va du sliter! Bra jobbat och hoppas de flyter på som de ska!
hehe ja de är mycket arbete särskilt när man inte bestämt sig för vilken bil man ska ha hehe men nu blir det volvo 740 ... ska iväg idag och försöka få tag i volvo v50 stolar fram
Ser att du nu ska byta låda. Så jag frågar hur du gör för att få en lamell med fjädrat centrum att funka ihop med 712 tryckplattan? Kör nämligen med ett omgjort enkelmasse svänghjul i min 940 nu med stum lamell o den för ett jävla liv så jag skulle vilja byta till fjädrad. Ska även skaffa en gatrag 260 låda så det blir väl en likadan lamell som du men vart har du köpt den?
Ser att du nu ska byta låda. Så jag frågar hur du gör för att få en lamell med fjädrat centrum att funka ihop med 712 tryckplattan? Kör nämligen med ett omgjort enkelmasse svänghjul i min 940 nu med stum lamell o den för ett jävla liv så jag skulle vilja byta till fjädrad. Ska även skaffa en gatrag 260 låda så det blir väl en likadan lamell som du men vart har du köpt den?
//Jocke
Har köpt lådan+lamell på www.bakaxel.se / jag använder dubbelmasse svänghjul som är 240mm och bmw lamellen är 240mm.. även tryckplattan är gjord för 240mm.. så om det är ofjädrad lamell eller fjädrad spelar ingen roll går med vilket-som.. körde stum innan nu blir de fjädrad för minder vibrationer