Ha!
Off topic:
Saabs 'bak'tid:Min farsa var Saabfantast fram till 1988 eller nåt sånt (Opel på 70-talet).
Hade en Saab 99 -83 som sista Saab 1988 eller nåt.
Hörde av en gammal granne att min far ledsnade på att alltid få renovera
bromsarna varje säsong medan alla andra grannar som körde 240 kunde
köra & köra. Ledde till att fadern sålde sin sportiga vinröda Saab 99 -83
(ett av få minnen från ur-barndomen, en av stötfångarna hade en liten
krockskada) och köpte en mörkgrön 245 DL -79 istället (Lite Rudolf-vibbar över det hela

).
Värt att tillägga att han hade ett par Saabar innan 83:an.
"..som att bryta av en kvist" -> fadern om att bruka en Saab växellåda.
Min kommentar: Hur fan lägger man i trean på en OG 900 ?

"..måste ha en massa specialverktyg" -> fadern om Saab-underhåll.
Jag är inte speciellt Saab-fientlig heller trots att jag har Saab 900-nemesisbilen 740
Övrigt:
Tror inte det är lönt att ge sig in i någon debatt vilken av våra svenska
bilmärken som har bäst rostskydd. Rosthögar allihop pga klimatet
