Fan du kan ju bygga vovlo med ju! ;-) Ser bra ut! Passade fronten bra? ;-) Keep it up!
Fronten passade inte något vidare,, men jag hade kungen av sticksåg till hjälp så det verkar lösa sig men in fästningen är ju så pass mycket bredare än till v70 så lite stök blir det...
Hur känns det att bygga Volvo, du som byggt på Saab innan?
Jag funderar fortfarande på hur de löst den högre markfrigången, men det måste vara förlängda länkarmar, längre drivaxlar och brantare vinkel, och stötdämpare med längre fjädringsväg och modifierad styrning.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Du stavar sämre än en blind kråka... Var är bilderna på dagens framsteg?
Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30 http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Hur känns det att bygga Volvo, du som byggt på Saab innan?
Jag funderar fortfarande på hur de löst den högre markfrigången, men det måste vara förlängda länkarmar, längre drivaxlar och brantare vinkel, och stötdämpare med längre fjädringsväg och modifierad styrning.
Annorlunda.. vissa saker är Volvo ljusår före Saab vad det gäller utveckling , bla upphängning av dörrar. men det finns även motsatsen, Hur f*n kan man sätta dörr lister med dubbelhäftande tejp? Dom är ju ett jäkla pussel för att kunna återanvända... Medans Saab har clips..
Men som sagt en nyttigt erfarenhet,,, tror faktiskt att det kan bli fler Volvo byggen. Dock en sak som talar i ot det är att det finns betydligt fler sjukt duktiga bilbygare som byger på Volvo än om man gemför med Saab...
Nämn duktiga bilbygare som byggt på saab?
P-a Mellberg Är dom ända 2 som jag anser är självklara
Ser ut som fler än du har svårt att stava , är det thinnern ni sniffar hela dagarna som gör detta ?
Ser lovande ut iallafall!
Senast redigerat av Astramarkus (4 mars 2009)
Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30 http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Ser ut som fler än du har svårt att stava , är det thinnern ni sniffar hela dagarna som gör detta ?
Ser lovande ut iallafall!
Orm. Ser att även du har redigerat inlägget, det kan inte var så att du stava fel,,, du var du ju här 20 min i går kväll så thinnern smittade väll kanske av sig