24 februari 2009
Trådstartare
Hejsan, här kommer en liten update på vad som hänt, problemet är dock ej löst. Åkte till en lokalbilverkstad där jag lånade deras pelarlyft för att kolla på bromsrör m.m inför besiktningen imorgon, då passade jag på att känna på WG:n och den rörde ju sig. Sen kollade jag avgassystemet, där fanns det läckage, en ganska stor läcka precis innan katalysatorn, åtgärdade detta med lite nya rör klämmor och avgaspasta, tätade då varenda skarv och liten läcka jag kunde hitta. Nu till det konstiga, efter dessa två moment började bilen gå lite bättre, efter ca 20 minuters halv aggresiv körning lyckades jag få upp laddtrycket till början på det röda ca: 2:a sträcket. men detta är ju fortfarande inte fullt så bra som jag hade förr, mätaren har alltid laggt sig i botten på röd förut. Så jag passade på att byta alla vacumslangar, i hopp om att det kanske var något läckage där, men nej, ingen skillnad. Började då fundera på om katalysatorn kan ha sotat igen eftersom att jag haft en läcka innan katten som jag nämnde ovan. Har ni några ideér om vad som kan vara felet?
Mvh Ettehag
När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !