Bil-fantasten skrev:
däckonline= NEJ TACK
Fått vattenplaning med helt nya billiga däck i 70blås bara. Köpt däck två gånger där. //Bortredigerat. Andra gången fick jag vattenplaning.
Seriösa däckfirmor tar inte emot online bestälda däck för montering heller pga problemen osv.
Dom vill hålla sig till produkter med riktig garanti osv för deras egen och kundens säkerhet.
Man köper inte kött från MCdonalts och kommer till goda Sibylla för steka ! är ordet från min lokala däck gubbe som sysslat 25år med däck ! Han vägrar montera internet däck
Numer gör jag som förr, anlitar mina lokala proffs. Gott kaffe, trevlig personal, helt ok priser, kvalite jobb och däck .
Jag har hållt mig från att lacka ut på all trångsynta forumsraggare i den här tråden, ända tills ditt inlägg...
För de första så beror vattenplaning på att vatten kommer emellan däckytan och vägen, breda däck med dåligt mönsteljup samt hastigheten ökar risken för vattenplaning, och vid lägre hastigheter pga dåligt utformat däckmönster. Vad det har med däcknonlines däck att göra ser jag inte rikigt.
Att "seriösa" däckfirmor inte tar emot internet däck har jag en väldigt bra teori på,
att dom inte tjänar några pengar på det.Vill inte äns kommentera ditt "alla invandrare repar fälgar" kommentar...
Du har säkert ett bra jobb och har bra med pengar samt tycker att det är kul att snacka med däck motörerna medans du dricker ditt kaffe. Själv tycker jag om att tjäna pengar på bra affärer.
Det går inte att säga att däckonlines däck är skit, eftersom de har i princip alla däck som finns på marknaden, sen att folk är dumsnåla och köper den absolut billigaste däcken, det hör inte dit.
Bottomline, Däckonline är grymt bra om man vill köpa däck till ett bra pris. Sen finns det såklart undantag, alla däck som görs blir inte bra, men så är det med allting...