Kan det inte vara att din wg är för liten så den inte släpper ut tillräckligt med avgaser?
Det skulle vara min gissning. Hålet för WG:n blir för litet och kan inte släppa ut mer avgaser så då snurrar turbon lättare än att vålda avgaserna genom det lilla hålet. Vad kör du med för WG? Rekommenderar inte att köra med en hx35 och interna wg:n.
Du har antingen för hård wastegatefjäder eller så är wastegaten för liten, vilket är vanligt på lastbilsaggregat som bara ska hålla högt tryck. Hx35:an lär du modifiera wastegaten på om det ska funka vettigt på 940in, annars lär du ladda mycket.
Problemet med hx35 och andra liknande aggregat är att lastbilsaggregat har wg som är anpassad för höga laddtryck och utan stora förändringar i varvtal. För att det ska funka vettigt på en liten personbilsmotorn med lågt laddtryck så måste wg, portas och klaffen bytas till en större, annars så kommer laddtrycket ligga väldigt högt. Och är wg'n för trång kan du i teorin köra utan klo9cka och ändå få laddtryck.
Jag förutsätter att ha ska demontera hela gaten och nej då laddar den inte fullt. Skulle han däremot ta bort slangen så laddar den fullt. Lätt att det blir en tanke vurpa här.
Jag skulle aldrig åka intern wg på dessa agg utan extern är det klara valet om det ska gå att få ordning på trycket.
Problemet med hx35 och andra liknande aggregat är att lastbilsaggregat har wg som är anpassad för höga laddtryck och utan stora förändringar i varvtal.
Dessutom har många HX35:or twin entry och wg sitter bara på en sida vilket ställer till det en aning.
>volvo_grabb , vad är det för turbo du har på idag?
Stor turbo på min 940 tokladdar hela tiden varför? vill ha de på ca 1,2- 1,3
Provat de mesta för att få ner de tycker jag?... Ska testa å köra utan WG då ska den fan inte ladda...hjälp
Kan turbo vara för stor?
unkar inte denna så funderar jag på en hx35a e de något som funkar till en 940?
Väldigt tacksam för hjäp..
Mvh Jimmy
plugga hålet å sen borra så stort du vill ha, fungerar som en pysventil... kanske inte det ultimata, men det är ett sätt att få ner skenande ladd (körde själv så ett bra tag i en saab 9000 funka perfa!)
Vet man bara vad man gör så är det ingen fara att svtsa fast wg i avgashuset, kanske den optimala lösningen som finns, men om man kör med original gjutet grtenrör är det att föradra om man inte bygger eller köper ett färdigt grenrör med uttah för wastegate.
vad menar du vet vad man gör? e de inte bara att svetsa fast de me gjutgärnspinne?
Eller ska de sitta på spec ställe? men de funkar väl lika bra som om de sitter på grenröret?
Hade extraktor på innan fast lite stora rör... så nu vill jag testa me org rör å annan turbo...men fick problm me laddet å vill lösa de på smidigaste sättet?