4146
Sök

Trög elhiss förarsida Audi a4

Tomte
58 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
Tjenare.

Det är så att elhissen på förarsidan är riktigt seg, det går att dra ned rutan, men den går inte riktigt upp igen, utan stannar upp och är allmänt seg, men ibland kan den gå hela vägen. Vad är det som är fel, motorn?

Tänkte jag skulle riva isär och kolla lite, men så tänkte jag att det är lika bra att höra här innan jag börjar om det är nån som har nån aning om vad som är fel och hur jag kan återgärda det.

Tack på förhand smile

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
28 februari 2009
Har samma fel i min så ös på me svar nu till oss big_smile

tjooolihoo

Tomte
58 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
:d
Senast redigerat av coltjohan (28 februari 2009)

Tomte
58 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
hmm inget som vet?

110 Inlägg
28 februari 2009
det kan vara så att rutan går snett så den fastnar lite.
eller så börjar motor ge upp

Tomte
58 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Ok tack för tipsen smile Skall prova att smörja och sådant. Hur vet jag om motorn är kass, går det att kolla/testa?

48 Inlägg
1 mars 2009
teesta att smörja vajrarna.. om inte det hjälper så byter du motor.. finns kanske på en lokal bilskrot. kolla också upp så det inte är glapp.. är det det kan motorn få mindre ström och ge motorn dåligt med kraft..

27 Inlägg
1 mars 2009
Du kan även prova att smörja listen invändigt, den blir ju torr å dan efter ett par år. Kanske inte hjälper, men de kan ju vara värt ett försök . Annars så hittar du garanterat en motor på skroten för någon hundring eller 2 smile

155 Inlägg
1 mars 2009
byt fönsterram

A4 orginal till mer kreativ - :)

Tomte
58 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Tack för tipsen som fan.

Ska plocka isär den om ett tag, börjar då med att smörja alltihop, sist motor och fönsterram smile

Tomte
58 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Verkar som det är rutan som går snett. Det är ungefär som ett "glapp". Man kan dra rutan lite åt sidan så åker den hela vägen upp utan probs. Vet inte hur jag ska fixa det.. men det får nog vara, ska ändå sälja bilen snart. Men tack för tipsen det hjälpte smile

Sök