Du får nog ringa till skroten eller titta på www.bildelsbasen.se för vad jag vet får man inte sälja krockade bilar i sverige, i alla fall inte om du tänk att laga den o köra med den sen.
Visst får man köpa krockade bilar. Försäkringsbolagen har bilar som de löst in från deras ägare när de blivit krockade. Men de säljer inte bilar till privatpersoner (om de gör det så är det mycket ovanligt). Det finns nästan inga bilar under 30000 för de skrotas direkt, om du är ute efter en krockad bil skulle jag kontakta en verkstad som lackar bilar och fråga om de kan ta fram en bil åt dig. Kontakta ett försäkringsbolag och få dem att sälja en bil är mycket svårt om inte omöjligt.
givetvis menade jag som privatperson. Jag jobbar ju på atteviks vw audi verkstad o inte ens vi får köpa bilar som lösts av bolagen.
Ja, de är rätt hårda med vilka som får och ine får. Jag sommarjobbar på en verkstad som köper krockade bilar och fixar till dem och säljer dem. Kanske är något speciellt tillstånd eller något sådant man ska ha. Vad vet jag?
Men jag vet att det finns en sida där de hittar sina bilar som de köper in. Vet inte om det hjälper trådskaparen så mycket eftersom man troligtvist inte får köpa bilen privat. Men om du vill kan jag ta reda på det.
Det gäller att hitta nån stackare som bara haft trafikförsäkrat och som varit vållande av krocken.Och utnyttja hans tragedi! Det finns gott om gamar!!!!
Every day of my life I`m forced to add another name to the list off people who piss me off !!!!