4412
Sök

Öppet filter och dumpventil volvo v70 -05??

Tro mig det går att köra fortare än 110:)
215 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
Kan man ha öppet filter och dumpventil på min volvo v70 2.5t??
Den är helt orginal så det lär väl inte låta så mycket men tänkte iaf kolla om man kan ha det..

Tack på förhand..

Mvh sa11e

Jag kör traktor:)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
12 mars 2009
sa11e skrev:
Den är helt orginal så det lär väl inte låta så mycket men tänkte iaf kolla om man kan ha det..

Tack på förhand..

Mvh sa11e

går gåre vell men den går ju helt klart bättre om de tex enbart är öppet filter och inget annat

215 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
sa11e skrev:

Tack på förhand..

Mvh sa11e

går gåre vell men den går ju helt klart bättre om de tex enbart är öppet filter och inget annat

Okrj för ja funderar på att chipa den med..
Har aldrig hållt på med en sådan här motor så jag vet inte riktigt vad man vågar göra å inte göra..

205 Inlägg
12 mars 2009
Skulle nog avråda att köpa en öppen dump om du inte vet vad du gör smile Kan ge slitningar på exempelvis katalysatorn.

Öppet filter ska väl inte vara några problem.
Och chippa? Sök på google, finns mängder som gör det. Sen ring dom vett ja för mer information smile

Lycka till!

215 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
Janosch skrev:
Skulle nog avråda att köpa en öppen dump om du inte vet vad du gör smile Kan ge slitningar på exempelvis katalysatorn.

Öppet filter ska väl inte vara några problem.
Och chippa? Sök på google, finns mängder som gör det. Sen ring dom vett ja för mer information smile

Lycka till!

Jag vet vad man gör och hur man gör men tänkte kolla om det är någon annan som har gjort det på sin bil och vad dom fick ut av det..

ja jag har en kille här i stan som kunde göra det:)

Tack så myket..

mvh

351 Inlägg
13 mars 2009
Förlåt att ja hoppar in här,men ja undra ifall man har automat kan man då ha dump/pyssventil?.Ja har en 850 GLT

Dansken

Saabvilde!
1 708 Inlägg
13 mars 2009
Jensen80 skrev:
Förlåt att ja hoppar in här,men ja undra ifall man har automat kan man då ha dump/pyssventil?.Ja har en 850 GLT

Du måste ha en turbo-bil för att ha dumpventil. smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

351 Inlägg
13 mars 2009
Okej men en pyssventil då,kan ja ha de då?

Dansken

Saabvilde!
1 708 Inlägg
13 mars 2009
Jensen80 skrev:

En pysventil används för att reglera laddtryck på turbo-bilar. Så det kan du heller inte ha. smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

215 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
Larsson_Power skrev:
Jensen80 skrev:

En pysventil används för att reglera laddtryck på turbo-bilar. Så det kan du heller inte ha. smile

Trodde det var prio ett att man måste ha en turbo:)

624 Inlägg
13 mars 2009
Jensen80 skrev:

bara för mkt ju lol

who´s the man?

Sök