3637
Sök

Trimmad Japs bild.. Något för ej bilkunniga?

624 Inlägg
14 mars 2009
#41
och nu är vi inte realistiska längre, om du inte är olje magnat eller ngt..men jag drömmer också,men oftast i sängen när jag sover,eller onda tankar om man ser en snygg tjej=P

who´s the man?

Avstängd
268 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
#42
guwib skrev:
och nu är vi inte realistiska längre, om du inte är olje magnat eller ngt..men jag drömmer också,men oftast i sängen när jag sover,eller onda tankar om man ser en snygg tjej=P

Asså om du inte har något vettigt o säga... Eller om du inte har något som har med ämnet o göra alls...

Så kan du vara vänlig o sluta posta i denna tråden... Tack...

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

1 150 Inlägg
14 mars 2009
#43
om du är intresserad så är de vel bara och åka kolla på dom bilarna som verkar intressanta ,dock med 800 hkr så är de få bilar som drifsäkra man ska  helst kunna skruva själv felsöka mm om du inte har en feet plånbok smile 650 hkr är dock ett rätt stort steg wink


Avstängd
268 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
#44
lelleal skrev:
om du är intresserad så är de vel bara och åka kolla på dom bilarna som verkar intressanta ,dock med 800 hkr så är de få bilar som drifsäkra man ska  helst kunna skruva själv felsöka mm om du inte har en feet plånbok smile 650 hkr är dock ett rätt stort steg wink

Åter igen.. Plånboken har ni inget med o göra.. Jag har redan sagt att den räcker till...


Jag kör Kia Sportage 2.0 142 hkr.... OCH en BMW 330i som ja inte hunnit och orkar inte ladda upp...

Ja tänker inte kliva från 231 hästar till 800 hästar på dirren... Jag kliver upp... Men jag är väldigt pratglad angående ämnet redan nu... Och varför inte ta upp detta ämnet då... För jag tror att fler är intresserade


ÄR EN JAPS BIL SOM ÄR OMBYGGD I MOTORN NÅGOT FÖR NÅGON SOM INTE ÄR SÅ VÄRST KUNNIG?

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

Meister
6 763 Inlägg
14 mars 2009
#45
doch skrev:
camaro67 skrev:
Sattsa på z06:an. Där har du stadiga 500hk ur 7 liters slagvolym som håller. Åk med det i sommar och lär dig och hantera det och sen till hösten så skeppar du den till USA och låter Lingenfelter vässa den. De kan ju både väghållning och effekt. Sen har de väll breddningskitt m.m åxo om jag inte kommer ihåg fel.

Joo visst.. smile... Jag har ju sett alla klipp...Hört folk prata.. Att Z06 är en fantastisk bil på bana.. Men inte så bra på väg... Men de ska gå att fixa...

Felen på vägen ska vara komforten...
Den skall låta mycket.. Seg växellåda... Hård... D.v.s. allt ja älskar.. Fast ja vill ha de bekvämt på längre sträckor.. Samtidigt ska de vara lätt och pressa den till dess yttersta punkt... Så aa....

Ljudnivå är klart de lättaste o fixa... Ljudisolering.. Väger mycket.. Men de ska inte kännas av med 800 hk antar jag.. smile

Vet du hur man kan påverka väghållning o.s.v. i en Corvette Z06 iumed att den har löv-fjädring?

Jag är övertygad om att t.ex Lingenfelter har uppgraderingar till Z06:an. Annars så går det att byta ut grejorna från z06 till ZR-1:an för den är ju vassare än z06:an både när de gäller effekt och väghållning. Men de borde finnas betydligt mycket mer grejor att köpa men då blir den ännu sämmre för vardagskörning givetvis. Men sen är väll inte en 800hk bil något man sitter och pendlar med mellan Ystad och Happaranda precis. Det har du ju BMW:n till.


624 Inlägg
14 mars 2009
#46
ja visst är den det...som vilken chippad saab lr volvo snurra som helst

det är ju rktigt slitstarka bilar vi pratar om,som har blivit kända för att palla mkt stryk och effekt i mängder..

när du nu skall bygga bilen med plånkan i högsta hugg..., är det ju bara att säga till så attt de bygger den för maximal hållbarhet, effekten kommer på köpet med väl tilltagna grejer..

och vad gäller kunnig-så fort det pajar märker du ju ganska snabbt om det sprutar olja under bilen eller om insugsgummit glappar lite- och i vilket fall som helst är det ju bara att lämna in igen..!?

who´s the man?

Avstängd
268 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
#47
guwib skrev:
ja visst är den det...som vilken chippad saab lr volvo snurra som helst

det är ju rktigt slitstarka bilar vi pratar om,som har blivit kända för att palla mkt stryk och effekt i mängder..

när du nu skall bygga bilen med plånkan i högsta hugg..., är det ju bara att säga till så attt de bygger den för maximal hållbarhet, effekten kommer på köpet med väl tilltagna grejer..

och vad gäller kunnig-så fort det pajar märker du ju ganska snabbt om det sprutar olja under bilen eller om insugsgummit glappar lite- och i vilket fall som helst är det ju bara att lämna in igen..!?

Mmh...Jo klart.. Funderar som fan nu asså... Men vi lägger ner snackat nu asså.. smile Bil-köpet blir inte förrän Maj-Juni.. smile Måste ha en lådbil att ragga brudar med.. Och bli av med min röda rally-bil... smile Och min guldiga 330i smile

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

1 150 Inlägg
14 mars 2009
#48
doch skrev:
lelleal skrev:
om du är intresserad så är de vel bara och åka kolla på dom bilarna som verkar intressanta ,dock med 800 hkr så är de få bilar som drifsäkra man ska  helst kunna skruva själv felsöka mm om du inte har en feet plånbok smile 650 hkr är dock ett rätt stort steg wink

Åter igen.. Plånboken har ni inget med o göra.. Jag har redan sagt att den räcker till...


Jag kör Kia Sportage 2.0 142 hkr.... OCH en BMW 330i som ja inte hunnit och orkar inte ladda upp...

Ja tänker inte kliva från 231 hästar till 800 hästar på dirren... Jag kliver upp... Men jag är väldigt pratglad angående ämnet redan nu... Och varför inte ta upp detta ämnet då... För jag tror att fler är intresserade


ÄR EN JAPS BIL SOM ÄR OMBYGGD I MOTORN NÅGOT FÖR NÅGON SOM INTE ÄR SÅ VÄRST KUNNIG?

ja du har skrivit att du har pengar ett antal gånger ... vart skrev ja att du inte hadde pengar ???skrev bara att de är rätt stort steg i hkr och om man har en sån bil så är de ju bra om man kan skruva själv för de blir dyrt lämna och laga renovera mm
tkr du mer försöker framföra hur mkt pengar du har än att ta till dig tips och råd pengar är inget unikt hehe. Bra moto så mkt man trimmar för ska man ha i extra budget och laga för smile!


Avstängd
268 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
#49
lelleal skrev:
doch skrev:
lelleal skrev:
om du är intresserad så är de vel bara och åka kolla på dom bilarna som verkar intressanta ,dock med 800 hkr så är de få bilar som drifsäkra man ska  helst kunna skruva själv felsöka mm om du inte har en feet plånbok smile 650 hkr är dock ett rätt stort steg wink

Åter igen.. Plånboken har ni inget med o göra.. Jag har redan sagt att den räcker till...


Jag kör Kia Sportage 2.0 142 hkr.... OCH en BMW 330i som ja inte hunnit och orkar inte ladda upp...

Ja tänker inte kliva från 231 hästar till 800 hästar på dirren... Jag kliver upp... Men jag är väldigt pratglad angående ämnet redan nu... Och varför inte ta upp detta ämnet då... För jag tror att fler är intresserade


ÄR EN JAPS BIL SOM ÄR OMBYGGD I MOTORN NÅGOT FÖR NÅGON SOM INTE ÄR SÅ VÄRST KUNNIG?

ja du har skrivit att du har pengar ett antal gånger ... vart skrev ja att du inte hadde pengar ???skrev bara att de är rätt stort steg i hkr och om man har en sån bil så är de ju bra om man kan skruva själv för de blir dyrt lämna och laga renovera mm
tkr du mer försöker framföra hur mkt pengar du har än att ta till dig tips och råd pengar är inget unikt hehe. Bra moto så mkt man trimmar för ska man ha i extra budget och laga för smile!

Ja självklart jag skryter om min budget... Jag har 1. 152. 900 för att vara exakt... NÅGON MER SOM BRYR SIG.... bra....

STÄNG NER TRÅDEN TACK.... smile

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

Avstängd
268 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
#50
fakuoka skrev:
Tror att den här väldigt fina R34an skulle vara en perfekt bil.

http://www.jspec.se/bilar_salu.php?id=3 … =&bmo=

Säger bara detta.. (yttrande frihet) JÄÄÄÄÄÄÄVLAR VA HEEEEET!!!!!!! yikes

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

301 Inlägg
5 juli 2009
#51
om jag haft pengarna skulle jag satasat på en vette.
kanske inte jusst z06an men en C6 iaf. sen hade jag trimmat vidare på den.
en helt "vanlig" C6a går riktigt bra den med smile
har kört ett gäng då jag jobbar endast med usa bilar.

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!

906 Inlägg
5 juli 2009
#52
fakuoka skrev:
Ajjamensan;)

Den meningen var bra för att?

=)

OEM <3
6 957 Inlägg
5 juli 2009
#53
Lägg pengarna på din 335:a ist ?!?

OEM <3

1 515 Inlägg
5 juli 2009
#54
doch skrev:
lelleal skrev:
doch skrev:

Åter igen.. Plånboken har ni inget med o göra.. Jag har redan sagt att den räcker till...


Jag kör Kia Sportage 2.0 142 hkr.... OCH en BMW 330i som ja inte hunnit och orkar inte ladda upp...

Ja tänker inte kliva från 231 hästar till 800 hästar på dirren... Jag kliver upp... Men jag är väldigt pratglad angående ämnet redan nu... Och varför inte ta upp detta ämnet då... För jag tror att fler är intresserade


ÄR EN JAPS BIL SOM ÄR OMBYGGD I MOTORN NÅGOT FÖR NÅGON SOM INTE ÄR SÅ VÄRST KUNNIG?

ja du har skrivit att du har pengar ett antal gånger ... vart skrev ja att du inte hadde pengar ???skrev bara att de är rätt stort steg i hkr och om man har en sån bil så är de ju bra om man kan skruva själv för de blir dyrt lämna och laga renovera mm
tkr du mer försöker framföra hur mkt pengar du har än att ta till dig tips och råd pengar är inget unikt hehe. Bra moto så mkt man trimmar för ska man ha i extra budget och laga för smile!

Ja självklart jag skryter om min budget... Jag har 1. 152. 900 för att vara exakt... NÅGON MER SOM BRYR SIG.... bra....

STÄNG NER TRÅDEN TACK.... smile

. . . väldigt moget hmm

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

72 Inlägg
5 juli 2009
#55
740Fors skrev:
fakuoka skrev:
Ajjamensan;)

Den meningen var bra för att?

För att du skulle ha något att klaga på!

Team VeboTrim
322 Inlägg
5 juli 2009
#56
Kanske lite off-topic, Men varför ska du just ha 800hk? tongue

Team VeboTrim @ Facebook

Masterworks
5 juli 2009
#57
En Z06a med kompressor och lustgas så har
du en drifsäker och grym kärra på över 800hk!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 juli 2009
#58
Varför pratar du så mycket om fjädringen på Corvette Z06? Den om någon amerikanare har ju rejäl väghållning så jag tvivlar på att en sådan skulle behöva några större uppgraderingar för att bli bra. Och så en kompressor på det...

Annars hade jag nog funderat på en lite lagom preppad 550 Maranello också, en häst på huven är något extra smile

Sedan är budgetfrågor du får leva med på Garaget tyvärr, volvobönderna här kan inte ta till sig att den finns någon som sitter på en HEL MILJON att köpa bil för roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 827 Inlägg
6 juli 2009
#59
Går du från en KIA så tror jag ditt sista problem kommer vara bladfjädringen på Corvetten.

Det jag vill säga är att det, trots sin hjulupphängning, är en väldigt trevlig bil med prestanda långt över du och dom flesta är vana vid. Du ska nog börja tävla med bilen innan du märker någon negativ skillnad i Z06an.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
6 juli 2009
#60
Rquired skrev:
Sedan är budgetfrågor du får leva med på Garaget tyvärr, volvobönderna här kan inte ta till sig att den finns någon som sitter på en HEL MILJON att köpa bil för roll

Men alla vet ju att en gammal volvo drar allt? haha. Många på garaget verkar i alla fall tycka det.


ontopic: Om du letar efter hållbarhet borde du nog inte köpa en amerikansk bil, utan en japansk eller tysk.
En skyline, supra eller m3,m5 som du sedan trimmar upp är nog en bra idé.


Sök