2784
Sök

AirOnes: Volvo 244 GLT "Buken" *..under nedläggning..*

Var en 85:as Volvo 244 GLT, jag höll kär väldigt länge. Många minnen och mycket blev gjort.

Forummoderator
0 Följare
382 313 Visningar
Projektet avslutat 8 maj 2012
Forummoderator
26 408 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
Mattsvart skrev:
Den där kamrems kåpan går lös sprilans ny på skruvat.se för typ 30kr big_smile haha

Haha jaså..hm..och då ska man räkna in fraktkostnad..man kan ju undra vad dom tar för den då tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

195 Inlägg
24 oktober 2009
AirOne skrev:
Mattsvart skrev:
Den där kamrems kåpan går lös sprilans ny på skruvat.se för typ 30kr big_smile haha

Haha jaså..hm..och då ska man räkna in fraktkostnad..man kan ju undra vad dom tar för den då tongue

Kommer inte ihåg men var inte alls farligt wink köpte ju alla kamrems-kåpe delarna
big_smile

Forummoderator
26 408 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
Mattsvart skrev:
AirOne skrev:
Mattsvart skrev:

Kommer inte ihåg men var inte alls farligt wink köpte ju alla kamrems-kåpe delarna
big_smile

Hehe ok. Skall ha det i åtanke om jag ska ha tag i något mer smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
Forummoderator
26 408 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
hur gåre va 1 tag sen jag kollade här

Det går väl sakta framåt. Har kanske en växellåda på gång, men vi får se hur det blir med den biten. Sen skall det pysslas lite senare idag, så uppdatering om detta kommer smile Nästa helg ser det ut att bli en massiv insats för att täta igen de hål jag har i skuffen, inför vintern smile

Forummoderator
26 408 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
Update 64

091025..och lite från 091020 smile

Har ju missat att uppdatera sedan tidigare, fyyy mig tongue Så vi börjar från den 20:e, dvs från i tisdags. Detta var dagen då ett konstigt skorrande ljud uppenbarade sig precis när jag parkerade i garaget - och det visade sig att ena skruven hade lossnat från fläktkåpan och fått denne att lägga sig mot fläkten.
Inte konstigt att det skorrade..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/789618_9jzcc5.jpg
[Taget 091020]*...där var skruven borta ja..inte underligt det skorrade..*

När man ändå skulle skruva med kylaren, så var det lika bra att byta luftburk, då den gamla hade trasiga fästen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/789619_tuyqv3.jpg
[Taget 091020]*..där är en av orsakerna till varför jag ville byta röret mellan luftburken och insuget..jisses vilken strypning..*

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/789621_kh4g4k.jpg
[Taget 091020]*..luftfiltret såg rätt okej ut fortfarande..*

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/789622_bu5lnx.jpg
[Taget 091020]*..orginal luftburk till höger och den "nya" till vänster..*

Enligt källor så var strypningen till för att hjälpa till på lägre varv, men personligen märks ingen skillnad, i alla fall inte på låga varv. Dock är tändningen - ännu - lite felinställd, så den betér sig lite lustigt. Men. Funkar helt okej, och ser ju bra mycket bättre ut. Plus att jag numera kan STÄNGA luftburken ordentligt..det är trevligt smile

Vi fortsätter till dagens datum..091025

Blev inte så mycket gjort. Fick äntligen dit sista fälgmuttern, så nu är de komplett. Orginalmuttrar is the shit..särskilt när man har plåtfälgar..
Sen pysslade jag även vidare på min hållare till extraljusreläerna. Har ju som bekant ett "Light-on-bygge", där det är snabbfästen och grejer. Så lite snyggt och prydligt vill man ju ha, även under huven smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/789625_9ceomz.jpg
[Taget 091025]*..fästet till extraljusreläsatsen. Kraftigt modifierat på alla kanter, allt för att det ska passa dess nya plats..*

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/789628_j3fpw0.jpg
[Taget 091025]*..och här blir nya platsen för hållaren - dvs på fjädertornet, vid behållaren till styrservon. Skall utnyttja en skruv som redan sitter i plåten..*

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/789629_dmvlep.jpg
[Taget 091025]*..hållaren efter ett par lager lack och reläsatsen monterad och klar..viker ner den efter montering..*

Status just nu - snabbfästen till extraljusbågen är monterade. Reläsatsen med hållare är redo för att monteras. Allt är mer eller mindre fördraget.
Har dessutom ikväll snackat med en kontakt jag har, som skall kolla upp vad för generatorer han har. Känns som att en gammal 55Ampare inte riktigt håller måtten när fem extraljus skall användas..roll

Trucker
1 220 Inlägg
26 oktober 2009
du jobbar på ser ja! bra jobbat smile om inte annat så kanske du skulle ha tage å leta rätt på nån 850 generotor 120 amp iställe för 55 :p finns ju mängder me 850 på skroten

Vissa är bara bättre än andra!

Forummoderator
26 408 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
du jobbar på ser ja! bra jobbat smile om inte annat så kanske du skulle ha tage å leta rätt på nån 850 generotor 120 amp iställe för 55 :p finns ju mängder me 850 på skroten

Hehe jo men de ska passa också vettu tongue
Nej men det blir nog nån 120Amperare eller liknande, det har du rätt i.

Trucker
1 220 Inlägg
26 oktober 2009
det är klart jag har rätt i de jag har alltid rätt bortsett från dom gånger jag har fel men dom räknas inte tongue

Vissa är bara bättre än andra!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
26 oktober 2009
teamvolvoracing skrev:
:p finns ju mängder me 850 på skroten

kan ju bero på de inte håller måttet som de gammla volvosarna gjorde och blir man frustread skrotar man big_smile

I got Dubs!
2 423 Inlägg
26 oktober 2009
Härligt med extraljus!!

Forummoderator
26 408 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
MrEricsson Är inte säker på min sak, men jag tror ärligt talat inte en generator från en 850 passar till en 240. De fästen som sitter på 850 överensstämmer nog inte riktigt..men tanken var god smile

Adde666 Yes box..behövs här uppe smile

5 111 Inlägg
26 oktober 2009
De flesta generatorer går ju att få till att passa med rätt modifikationer iofs...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
Forummoderator
26 408 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
Volvo544special65 Jajo det är klart. Vi får se om min kontakt lyckas gräva fram en vettig. Han sade sig på telefon i alla fall ha ett par stycken som kunde vara aktuella smile

te_wik Man tackar smile

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
27 oktober 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/43209/790612_oq9dau.jpg

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Forummoderator
26 408 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare

Nice bild smile
Inte ofta man ser att skarvarna blir bra när det är nya skärmarna och - nya grillen - kombinerat med Amerikalyktorna. Låt mig gissa att i alla fall du är en anhängare av att jag ska montera Amerika-lyktorna? tongue

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
27 oktober 2009
AirOne skrev:

Nice bild smile
Inte ofta man ser att skarvarna blir bra när det är nya skärmarna och - nya grillen - kombinerat med Amerikalyktorna. Låt mig gissa att i alla fall du är en anhängare av att jag ska montera Amerika-lyktorna? tongue

Haha skrev jag inget! big_smile
Var så jävla trött när jag ladda upp den bilden så glömde väl bort det, kunde svurit på att jag skrev något roll
Men det är mycket riktigt! Tycker det är snyggt med den fronten, sen är det ju som alltid att det Kan bli så att den inte skulle passa på din bil som det handlar om i det här fallet, men du måste absolut prova, jag tror det blir snyggt och om inte så är det bara att byta till gamla.
Kör på!! wink

Ps. Mycket roligare på 200 serien med denna fronten som är både snygg (oftast) och ovanlig! 740 börjar det bli för jäkla vanligt på!!

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Forummoderator
26 408 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
Robban_89 skrev:
AirOne skrev:

Nice bild smile

Haha skrev jag inget! big_smile
Var så jävla trött när jag ladda upp den bilden så glömde väl bort det, kunde svurit på att jag skrev något roll
Men det är mycket riktigt! Tycker det är snyggt med den fronten, sen är det ju som alltid att det Kan bli så att den inte skulle passa på din bil som det handlar om i det här fallet, men du måste absolut prova, jag tror det blir snyggt och om inte så är det bara att byta till gamla.
Kör på!! wink

Ps. Mycket roligare på 200 serien med denna fronten som är både snygg (oftast) och ovanlig! 740 börjar det bli för jäkla vanligt på!!

Haha nej det blev ingen text tidigare tongue Men det är lätt hänt. Jo jag tycker också som du, att Amerika-fronten kan vara snygg på 200-modellen. Men många som är emot den också. Vissa mycket, andra mycket mer emot tongue

Driftmeister
218 Inlägg
31 oktober 2009
ja det börjar ju bli mörkt ute på kvällarna nu så ska nog ta o fixa ett par extra lysen jag med tror jag smile

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!

Sök