Hej, jag har en 90.ans volvo 740 GL med B230f inspruts motor. startade bilen och den gick som vanligt, sedan när den blev varm så började det med att varvräknaren dog, stereon dog, vindrute torkarna orkade bilen knappt driva osv. sedan började bilen dö ut och därefter la av, och var heldöd, hände ingenting när man vred på nyckeln. Lät bilen stå ca 45 min, och den starta och gick som vanligt tills den började bli varm och då hände samma sak, men den gick att starta med starthjälp på batteriet.
vad kan det vara för fel?? (batteriet är nästintill nyköpt å inget billigt skit heller)
va den så innan du bytte batteri? kanske är fel på batteriet el generatorn
det enda felet som var innan ja bytte batteriet va att det laddade ur hela tiden. så kan ju vara generatorn då som inte orkar ladda ska kolla upp den Tack för svar!
va den så innan du bytte batteri? kanske är fel på batteriet el generatorn
det enda felet som var innan ja bytte batteriet va att det laddade ur hela tiden. så kan ju vara generatorn då som inte orkar ladda ska kolla upp den Tack för svar!
prova att byta kolen i generatorn.. funkar inte det prova med en annan generator.. felet bör ligga där.. känns som att du har ett fel som ja har haft förut.
kan bara vara glapp i nån kabel till generatorn, hade ett liknade problem på min 740 med b230f, bilen gick som vanligt men heltplötsligt slutade varvräknaren, fläkten, sterion o allt de att fungera. visade sig att det var en kabel baki mätarhuset som gick till generatorn som var glapp. Funkar varvräknare o de för dig om du lägger i friläge och varvar upp den ? isåfall är de nog samma som jag hade så prova kolla att alla kablar till mätarhuset sitter fast ordentligt, kan vara de
kan bara vara glapp i nån kabel till generatorn, hade ett liknade problem på min 740 med b230f, bilen gick som vanligt men heltplötsligt slutade varvräknaren, fläkten, sterion o allt de att fungera. visade sig att det var en kabel baki mätarhuset som gick till generatorn som var glapp. Funkar varvräknare o de för dig om du lägger i friläge och varvar upp den ? isåfall är de nog samma som jag hade så prova kolla att alla kablar till mätarhuset sitter fast ordentligt, kan vara de
okej. nej varvräknaren är död fast jag varvar med friläge, sedan dör bilen, men tar jag starthjälp eller väntar ett tag så funkar allt ett tag igen. men kolen va sliten i generatorn, får prova byta dom å se om det kan vara felet
okej , de kan ju vara laddrelät också. Då brukar dom ju stanna och vara stendöda utan starthjälp, men som sagt prova mäta upp batteriet när du står på tomgång om se om generatorn laddar nå, annars kostar inte ett laddrelä många kronor
Kan vara en diod i generatorns som gått sönder så den laddar in för mycket i batteriet så du har pajjat det, så beteede sig min brors caddilack när det var generatorn iallafall ..
Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri! www.garaget.org/Triton