Blev en rätt lång uppdatering nu så hoppas ni orkar läsa
Om ni vill ha ETT tips när ni bygger luftfjädring, mät allting ORDENTLIGT innan
fick några småstöriga problem som måste lösas, dock kan dom inte ens lösas hemma då svetsen hos mig vägrar samarbeta.. så det får bli på samma ställe där bilen ska målas..
Det där går inte riktigt enligt planerna! Bälgarna
måste ha minst 17, helst 20 cm frigång, vilket dom som synes inte har. Bakre bärarmsfäste kommer ta i, PLUS att fästet till stödstaget som sitter upp i golvet på andra sidan sett från bilden är alldeles i vägen..
Planen är då så här, har ni nån bättre lösning så kommentera gärna
- korta stödstaget några dm och flytta fästet så det kommer mer i mitten, borde funka?
- förlänga båda bärarmarna bakåt, alltså svetsa på bitar och fästa bälgarna några cm längre bak.
Känns som enklaste lösningen istället för att börja kapa ur hela axeln, right?Framvagnen krånglar också för den som vill veta, men det ska nog vara löst nu. Kulleder alltså, suck!
Färgpaketet hoppas jag ska komma idag eller imorgon. Har fortfarande lite småpill jag ska ha klart innan vi målar grund osv. Bankade lite mer på skärmkanterna igår och nu har jag ca en cm till att gå på, men mer behövs så försöker låna en vals men det är ju si så där lätt..
Dålig bild men ni kanske ser ungefär
Styckade alltså upp hela kanten, värmde med värmepistol och knackade in hela härligheten. Resulterade dock i smått knölig kant på utsidan så den fick spacklas lite men det är smällar man får ta
Så ser läget ut just nu iallafall, ett steg framåt - två steg bak, kul att bygga bil ibland!