3848
Sök

Eftersnack: Besökt Elmia 2009? Hur tyckte DU mässan var?

OEM <3
6 957 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Vad var bäst? Sämst? Vilken bil ville du ta med dig hem och vilken ville du "skrota"?

Var själv där idag.

Var bra mycket bättre än 2008. Vädret hjälpte väl till en del smile
Skön stämning inne i hallen, mkt fint att se på.

Vet inte vad ni tyckte dominera men det var rätt mycket racing bland bilarna iår?

Favoriten bland bilarna blev den oranga 9-3 SportCombin som stod hos Speedparts.
Samt den röda C30:n!

"Erick"s Skyline var härlig att vila ögonen på smile

Tyvärr blev jag inte överrens med Pauls (PaintWorX) General Lee Mini hmm däremot var polisminin fräck tongue

Filmtemat som skyltats med mkt var underhållande, lite nostalgiskt big_smile

Så säg, vad tyckte du var höjdpunkten?

Mvh
Senast redigerat av chrizz (11 april 2009)

OEM <3

kevlar_soul
10 april 2009
Jo först och främst plus till vädret, det underlättar ju det hela liksom..

Bästa med mässan är att jag fick plats tongue Nej, men ärligt så är det bästa allt nytt folk man lär känna.. Riktigt roligt att snacka med folk från land och rike runt..

Sämst då.. Hum, saknar Team Insane Racing  på mässan.. Sedan så blir det lite väl mycket när varenda jävel med fet stereo drar på m ax, men det hör väl till antar jag smile

kevlar_soul
10 april 2009
Stort plus även till Paintworx! Vilket jävla jobb han och Evolution Garage har gjort! Hela inramningen med schysst monter och presentation etc var helt super!

Bra jobbat där!

dARKiE
5 031 Inlägg
10 april 2009
Jag tyckte det var för mycket folk att trängas bland inne i hallarna men blev bättre framåt kvällen, och kön in var ju seg som få. Kan dem verkligen inte komma på ett bättre system. Typ ha jämna pengar redo så får man biljetten direkt i handen. Tycker det borde gå snabbare.

Annars var det helt okey lite nya kärror att titta på och inte som förrå året med samma gamla bilar fast ny lack bara. Vissa bilar tänkte man iofs "öh..? Till och med min egna platsar bättre men men till" haha.

Pauls avtäckning var dagen höjdpunkt ialf, alla bilar inom det staketet var supercoola och fina.

Favoritbilen att ta hem blir nog, Dodge Chargern. : )

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

2 638 Inlägg
10 april 2009
Att det var bra väder med lite värme gjorde det hela mycket bättre och roligare smile
Tyckte att mässan var riktigt trevlig, var kul att kolla in lite byggen live som man följt här på garaget.org.

Och det sämsta var nog att alla ska spela olika musik i sina bilar i hall A. Svårt att försöka lyssna när någon annan bil stör lite med annan musik. Men det ska väl vara så tongue

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
10 april 2009
tyckte då muskelbils hallen va bäst iof för vi började där kl 10 så va inte allt för rörigt men när man kom till de vanliga bilarnas hallar va de mega rörigt med folk så blev mest gå och störa sig på alla personer som måste stå på samma ställe..

1 278 Inlägg
10 april 2009
De var mycket bra:) bättre i år än förra året tycker jag, fast stunt showen var inte lika bra iår

Street Knight

3 650 Inlägg
10 april 2009
drar tidigt imöra! kommer bli jävligt nice tror ja big_smile

7 120 Inlägg
10 april 2009
Bra - Den vita R33 GT-R;en och chokladmunkarna!
Dåligt - C & D hallarna, gick dit och kollade i 5min max. Var hemskt sad

Hardstyle forever <3
522 Inlägg
10 april 2009
Jag drar ditt på Söndag morgon till Elmia, och då får ni min uppdatering på kvällen på vilken bil jag ville ta med mig hem osv osv wink
Senast redigerat av Forza_740 (10 april 2009)

R.I.P Colin Mcrae 07-09-15 :(. Nu så har jag alla Colin Mcrae spelena till playstation ;).

Avstängd
73 Inlägg
10 april 2009
vädret  var  ju   bra!  ja  det  var  ju  skaplikt  där!  och  den  bil  jag  ville  ta  med  mej  hem  var den  gröna  evon!  och  wemapas  740 t5!

Fritidsforskare
344 Inlägg
10 april 2009
Min spontana reaktion va att det inte alls va värt pengarna detta året. För mycket japanare för min smak. Trivdes bäst i D hallen(om det va amerikanska bilar?). Favorit blir svårt men Chargern va inte fel.

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino

Distributionselektriker
222 Inlägg
10 april 2009
det som va värt o se var i A-hallen,, sen lite ris till dessa pojkar/flickor med allt för stor stereo som bara skorrar och man får ont i huvudet och blir irriterad,,,, men det hör väll till

Low is a lifestyle
956 Inlägg
10 april 2009
För lite WOW känsla i år. denna dagen orkade jag bara hall A och B. hehe.  så får se resten i morgon

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

3 650 Inlägg
10 april 2009
en fråga: var det mkt snutar på vägarna å runt jönköping?

Bayerische Motoren Werke
271 Inlägg
10 april 2009
Väldig trevlig tillställning detta, men lite väl rörigt och klumpigt, man visste inte riktigt var gränserna för de olika montrarna gick osv men helt klart en 4/5p! smile

Hade ingen favoritbil men något som var guld värt var alla mässpriser till allt godis (bildelar) som gick o köpa! Slog själv till på en bilstereo big_smile

Edit: Kesler, på vägen ner från Norrköping var det en del snutar, men på hemvägen var det inte en enda i sikte! Kanske därför ja blev omkörd på vägrenen i 240blås av någon Audi förare :p
Senast redigerat av Caylon (10 april 2009)

Sänk bensinskatten!
182 Inlägg
10 april 2009
Jag tycker att det är alldeles för dyrt. 50 spänn parkering å sen betala 250 spänn till för att se några upp putsade bilar.
Elmia lär ju tjäna miljoner på detta event när dom krämar ut pengar ur precis allt. De som har montrar där inne får ju punga ut en och annan krona för det med.

Men visst det finns en hel del fina bilar som har blivit enormt påkostade med både pengar och tid.

Men sänker de priserna och kör en dag till så tror jag att det blir bättre.

/MatteR

1 002 Inlägg
10 april 2009
Kesler skrev:

Nästan lite onödig fråga va..?wink

...

796 Inlägg
10 april 2009
Kesler skrev:

jag åkte från lidköping. På hemvägen var det grymt mycket poliser överallt. Iaf mellan jönköping och mullsjö.

Mässan var riktigt trevlig men ganska mycket folk runt 12-2. Mycke fina åk men man såg på endel att dom baravar ihophaffsade.. Klarlacksrinningar, dåliga spacklingar mm..

Höjdpunkten var självklart Pauls alla bilar och något som var riktigt kul att se var lampans röde, då man följt den mycket här på garaget. Franzens 740 var också riktigt kul att se o när man springer runt där blir man bara sugen på att åka hem o börja skruva till nästa år:P

Det man helst ville ta med sig hem för evigt var den svarta Chargern med kromfälgar eller Loaded:)  Vädret skulle jag också vilja ta med mig för evigt.

Mvh// Hasselstrom

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

37 Inlägg
10 april 2009
Jag tycker att det var riktigt häfigt och bra, men det kanske för att det var första gången som jag va på elmia, svårt att säga vilken bil man skulle vilja ha med sig hem eftersom det var många snygga. Den röda r33 skylinen var jävligt grym iallafall. Ha det så kul ni som ska dit dom resterande dagarna. smile

Sök