3743
Sök

Hur tar man lättast bort dekaler från bilen?

74 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
Som rubriken lyder!
Har två dekaler på sidan av bilen som jag verkligen inte får bort, bara små små delar släpper.
Finns det något medel att använda, som inte skadar lacken?

MVH Raz3r

Pengar gör ingen glad men jag gråter heller i en Audi än i en Buss.

41 Inlägg
11 april 2009
Använd en varmluft pistol å värm tills du ser att dekalen börjar släppa.Blir det klister kvar så tvätta bort det försiktigt med tinner.Så tog jag bort mina dekaler som jag hade på bilen min

112 Inlägg
11 april 2009
Vinkelslip!

Annars funkar värmepistol och ett rakblad bra!

Bära eller Brista?!

Driver
2 111 Inlägg
11 april 2009
Akta lacken med både rakblad o värmepistol!. Med pickadollen kan du råka värma lacken för mycket, så lagom är bäst. Rakbladet säger ju sig självt... Finns annars spray för att ta bort dekaler om jag inte minns helt fel.

Brukar dock funka med att blöta blöta o åter blöta. samt någon "bra" gummi/plastskrapa. Inte för hård o vass, då kan du skada lacken.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

378 Inlägg
11 april 2009
Kan man använda värmepistol på rutor också utan att dom spricker ? Har orginal klistermärke som sitter rätt så hårt.

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
11 april 2009
Som nämnt tidigare : Varmluftspistol sedan någon limlösare t.ex Lahegas herofix funkar bra för att få bort klistret.

På rutan funkar det dock finemang med rakblad så länge det inte är på insidan av bakrutan om den har
värmeslingorna utanpå och inte inne i rutan tongue Använd gärna fönsterputs eller något annat för att ha lite "smörjning" när du skrapar.

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

74 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
Ska prova det där med värmepistol, har en på 2000w men om man använder den med lite varsamhet så borde det ju fungera tongue

Pengar gör ingen glad men jag gråter heller i en Audi än i en Buss.

Mustang V8 Power
31 Inlägg
11 april 2009
Kör man med värmepistol så kan det vara värt att tänka på att köra med svepande
rörelser fram och tillbaka. Håll den inte i ett läga och grilla då det garanterat kommer
att gå illa.

Svepande fram o tillbaka och pilla lite på dekalen för att känna om det börjar släppa.
Kombinera gärna med något medel som löser gammalt lim.

Om det finns något viktigare än mitt ego, vill jag att det spåras upp och dödas!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
11 april 2009
Varmluftspicka

+

http://www.biltema.se/Archive/Product_images/36/Huge/36-4519_h.jpg
Senast redigerat av TBOC_Razor (11 april 2009)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

326 Inlägg
11 april 2009
rekommenderar en "vattenånga kokare"   absolut mest effektiv om det är mkt dekor å lämnar ytterst lite limrester kvar

"Sweet Insane Road Maniac"

Trafikledare
563 Inlägg
11 april 2009
Varmluftspistol och höger tummen använder jag.. Kan bli lite varmt om tummen mellan varven men det skadar absolut inte lacken. :p

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

Team Kränghäng
657 Inlägg
12 april 2009
en effektiv hårtork funkar utmärkt och gör garanterat inga skador på lacken..!

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
12 april 2009
Biltemas Bromsrengöring har fungerat bra för mig.
Bara riva bort märket, och ta bort klistret med sprayen

http://www.biltema.se/Archive%5CProduct_images%5C36%5CLarge%5C36-4509_l.jpg
Senast redigerat av Solstice (12 april 2009)

782 Inlägg
14 april 2009
Prova om det går bättre en solig o varm dag.
ibland funkar det bättre med solvärme än både varmluftpistol och limborttagare.
Limrester brukar jag ta bort med t-röd.

Sök